Eyvind_Almqvist Skrevet 31. juli 2014 Del Skrevet 31. juli 2014 Hvordan kan jeg kontakte en passende kredittinstitusjonene, kan jeg gi meg informasjon om den økonomiske situasjonen i et selskap? Er det noen som gir ut denne informasjonen gratis? Jeg har vunnet en sak mot dette selskapet, men de nekter å betale. Jeg ønsker å leie Namsmannen, for å få pengene. Dette koster penger. Derfor jeg først ønsker å vite om det er verdt å prøve å gjenopprette gjeld. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 31. juli 2014 Del Skrevet 31. juli 2014 Slå opp selskapet på en tjeneste som proff.no. Alternativt, betal en kredittopplysningsvirksomhet som Bisnode for å kredittvurdere selskapet. Lenke til kommentar
Eyvind_Almqvist Skrevet 1. august 2014 Forfatter Del Skrevet 1. august 2014 Takk, proff.no var veldig bra, men dessverre de har bare data fram til 2012. Er det mulig å få gratis informasjon om 2013 resultater hvor som helst? Jeg har også kontaktet Bisnode. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 1. august 2014 Del Skrevet 1. august 2014 For andre selskaper har de regnskapsdata for 2013 nå, så det betyr at selskapet du sjekker har sendt inn årsregnskapet sent. Sjeldent et godt tegn. Ring brønnøysundsregistrene, jeg vil tro du kan få opplysninger fra løsøreregisteret på om det er tatt utlegg. Utlegg er et tegn på at økonomien er skikkelig dårlig, men at det ikke er tatt utlegg betyr ikke at den er bra... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå