Gå til innhold

Forkynnelse fra Jehovas Vitner

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-95147

Har ikke Jesus og Gud sagt at man ikke skal diskutere og krangle - du skjønner, Buddha forbød "oss" å krangle - han sa at det stred mot læren, som går på å være betingelsesløst snill .. trodde det var vanlig blant oss troende å ikke starte, delta eller i det hele tatt, være nysgjerrig på "krangling"

la din vilje skje .. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

buddha tror på brennende helvete , pine menneske

Det gjør vi ikke kristendommen Bibelen : De levende vet at de skal dø, men de døde vet slett ingen ting. ( Fork 9:5 )

Hvor henter du fakta fra, fordi det stemmer ikke det du skriver. Men jeg vil heller ikke krangle med deg, så jeg stoler på at dine motiver er like rene som mine, og at du dermed respekterer meg som en likeverdig som utgangspunkt og felles ståsted. Så kan vi jo snakke litt om sakene som opptar oss begge, på en vennlig måte :)

Lenke til kommentar

Trekk ikke den slutning at vedkommende tror det samme som alle andre buddhister. Buddhismens læresetninger er dunkle og tolkningen varierer fra person til person. Japansk buddhisme er helt annerledes enn buddhismen i Sørøst-Asia. Enkelt mennesker har også forskjellige synspunkter.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Og jeg har som utgangspunkt at du følger din tro, minst like seriøst som jeg følger min tro, og at felles ståsted derfor er noe vi ikke kaster bort tiden med å mistro, eller basere seg på "noe jeg har hørt"

Åpen og ærlig :)

Lenke til kommentar

Buddhismen anerkjenner ingen personlig skaper, ingen Gud som eksisterer uavhengig av vårt sinn. Men mange buddhister tilber bilder og relikvier av buddha.

Kristendommen Bibelen : Jeg er Herren ( Jehova ) din Gud som førte deg ut av Egypts land ( Farao ) av trellhuset. Du skal ikke ha andre guder foruten meg. Du skal ikke gjøre deg noe utskåret bilde eller noen avbildning av det som er oppe i himmelen eller av det som er nede på jorden, eller av det som er i vannet nedenfor jorden. Du skal ikke tilbe dem og ikke tjene dem. ( 2.Mos 20: 2-6 )

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Skal vi to snakke sammen som vanlige levende mennesker, eller vil du bare snakke med den "avataren", basert på det du mener å ha hørt om den læren jeg følger - forstår ikke hvorfor du er så lukket og mistenksom

Jeg har hørt masse "dritt" om de fleste religioner, men det betyr ikke at jeg kar meg lure av sånt "sladder", og dermed bryte de bud jeg har forpliktet meg til å følge, ved å mistenke deg for å være en "skurk" - er det noe annet for deg?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Hva med å snakke om hvilke positive og negative erfaringer man opplever som en "troende", og eventuelt reflektere litt rundt både den ene boken og den andre har av likheter/forskjeller, og spesielle områder i begge - synes det er mest interessant, fremfor å snakke om hva de andre muligens foretar seg.

Lenke til kommentar

Siddhattha Gotama ble gitt tittelen Buddha og hans etterfølgere kom til å betrakte ham som sitt religiøseforbilde, som det eksempel de skulle etterligne. han oppmuntret folk til å skaffe seg opplysning ved å studere menneskeheten fra et menneskelig syndpunkt og til å fjerne årsakene til lidelsene ved å få kontroll over sinnet og utslette alt jordisk begjær.

En nasjons flagg er et symbol eller bilde på nasjonens styremakt. Mange lands flagg har bilder av ting i himmelen, som solen, månen, stjerner og lignende, andre har bilder av dyr på jorden eller i vannet. Alle slike bilder kommer inn under det som er forbudt i 2. Mos 20: 2-6 ) Selv om ikke alle ser på flagghilsenen som en religiøs og hellig seremoni, så er det ikke desto mindre en politisk seremoni og ved å utføre den, bøyer en seg for eller dyrker et symbol , flagget. Når en tar del i den seremonien å hilse flagget, tilskriver en flagget og den nasjonen det representerer, makt og evne til å frelse.

Jehovas vitner som tilskriver ham ( Jehova ) alene frelsen, kan derfor ikke hilse noen nasjons flagg.

Endret av forkynn
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Du klarer ikke være åpen og "våken" - hva årsaken er får du finne ut av selv. Jeg har forsøkt så godt man rår, og aksepterer at denne gangen ville det seg ikke. Det som går igjen hos folksom er åndelig våken, er en stor ro for andres syn, og vitelyst som holdning

:)

ps! og hvorfor du søler rundt deg med det budskapet du tror du har, er meg en gåte

Lenke til kommentar

Er Jesus den samme som Gud

Jesus sa i bønn til sin Far: Dette er det evige liv at de kjenner deg, den eneste sanne Gud ( Jehova ) og ham du har utsendt Jesus Kristus. ( Joh 17:3 )

Jesus sier til henne ( Maria Magdalena ): Rør meg ikke, for jeg er ennå ikke faret opp til Faderen. Men gå til mine brødre og si til dem at jeg farer opp til ham som er min Far og Far for dere, min Gud og deres Gud. ( Joh 20: 17 )

Er det noen som har sagt at Jesus den samme som Gud ? Eller er dette bare noe Jehovas vitner har funnet på ? for å liksom avsløre sannheten ? Du kan ikke lese hva de kristne tror i Jehovas vitners bøker, det som står der er bare løgn. Ingen kristne tror eller mener Jesus Kristus og hans Far er en og samme person, dette er bare en løgn Jehovas vitner har funnet på, for liksom å komme med sannheten.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Det gamle Testamente sier : Herren er en ( 5. Mosebok 6:4 ) Ordet treenighet forekommer ikke i Det nye testamente.

Mot slutten av det fjerde århundre fikk treenighetslæren i alt vesentlig den form den har hatt siden.

Ingen har sagt at ordet treenighet forekommer i bibelen, det er bare noe tull Jehovas vitner har funnet på.
Det nye Testamente sier klart og tydelig: "Jeg og Far er ett" (Joh 10:30) og "Døp dem til Faderens og Sønnens og Den hellige ånds navn" (Matt 28:19)
At Jehovas vitner sier noe annet, endrer ingen ting.
Hvis du leser dine egne innlegg vil du se at du ikke har skjønt at det nye testamentet har erstattet det gamle testamentet, du siterer stadig det gamle testamentet som om alt som står der er riktig. Slik er det ikke, fra og med Jesus Kristus og de kristne.
Endret av IHS
Lenke til kommentar

La oss nå anta at Gud og Jesus hadde samme vesen, makt og evige tilværelse den tiden Jesus var på jorden, helt til han ble døpt.

Hvor var da den tredje personen i treenigheten, den Hellige Ånd. Uten å tenke vil de religiøse påstå at de alle tre var ett i det tidsrommet. men viser ikke beretningen at da Jesus ble døpt, kom ånden ned over ham som en due og at den like etter førte ham ut i ørkenen. Tilhengere av treenighetslæren vil si at alle tre personene i treenigheten var til stede ved denne leilighet.

Men da Jesus var døpt, steg han straks opp av vannet og se, himmelen åpnet seg for ham og han så Guds ånd fare ned som en due og komme over ham og se, det kom en røst fra himmelen som sa: Dette er min sønn, den elskede, i hvem jeg har velbehag.

De som tror på treenighetslæren vil imidlertid få mange vanskelige spørsmål å svare på i samband med dette skriftstedet. For eksempel : Hvilken røst var det som kom fra himmelen og sa: Dette er min Sønn den elskede. Var det Jesus hans egen stemme og den hellige ånd som nettopp da kom ned over Jesus, hvor hadde den vært hen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Når alle forutsetninger er tilstede så oppstår den hellige ånd - den kan ikke manes frem eller beregnes frem, den kommer når alt som skal til er der i nuet

Lenke til kommentar

La oss nå anta at Gud og Jesus hadde samme vesen, makt og evige tilværelse den tiden Jesus var på jorden, helt til han ble døpt.

Hvor var da den tredje personen i treenigheten, den Hellige Ånd. Uten å tenke vil de religiøse påstå at de alle tre var ett i det tidsrommet. men viser ikke beretningen at da Jesus ble døpt, kom ånden ned over ham som en due og at den like etter førte ham ut i ørkenen. Tilhengere av treenighetslæren vil si at alle tre personene i treenigheten var til stede ved denne leilighet.

Hva prater du om ? Jesus Kristus sier rett ut "Jeg og Far er ett" (Joh 10:30) At Jehovas vitner ikke tror på Jesu Kristi ord, er ingen nyhet. År 33 e.Kr sier Jesus Kristus "Jeg har fått all makt i himmelen og på jorden" (Matt 28:18) at Jehovas vitner heller ikke her tror på det Jesus Kristus, er heller ingen overraskelse. Og det er da hovedgrunnen til at Jehovas vitner ikke får evig liv, de tror ikke på det Jesus Kristus sier.

Eller skal det innlegget ditt forståes sånn, at du ikke kan forstå hvordan de kan være "ett" når de ikke er en og samme person ? I så fall, må du lese Joh 17.20

"Jeg ber ikke bare for dem, men også for dem som gjennom deres ord kommer til tro på meg. Må de alle være ett, slik du, Far, er i meg og jeg i deg. Slik skal også de være i oss, for at verden skal tro at du har sendt meg. Den herligheten du har gitt meg, har jeg gitt dem, for at de skal være ett, slik vi er ett: jeg i dem og du i meg, så de helt og fullt kan være ett. Da skal verden skjønne at du har sendt meg, og at du elsker dem slik du har elsket meg"

Som du ser, kan en rekke personer være "ett". Eller er også dette noe du ikke tror, fordi Jesus Kristus sier det og ikke Jehovas vitner som i følge seg selv snakker sant, men lyver så det tyter ut av dem.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...