forkynn Skrevet 7. august 2014 Forfatter Del Skrevet 7. august 2014 Jehova Gud oppreiste Jesus ( apgj 13:32-32 ) Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 7. august 2014 Del Skrevet 7. august 2014 Syndfloden : Jorden ble fordervet for Guds åsyn og jorden ble full av urett og Gud så å jorden og se , den var fordervet for alt kjød hadde fordervet sin ferd på jorden . ( 1. Mos 6: 11-12 ) Sodoma og Gomora : Morals forfall. Pedofile, homoseksuelle, dyresex og osv Jeg likert bedre å treffe dere i levende livet - for da er det en smal sak å hjelpe dere til å finne rett jord å putte fingeren i. Hadde besøk av en hyggelig dame fra jv i vårt lille buddhisttempel her forleden, og det var ikke måte på hvor mange bibelord som flommet ut av munnen hennes. Men når bibelordene var oppbrukte, og hun så skulle si noe om hva hun selv mente innerst inne, ble hun både tafatt og taus, i hvert fall for en liten stund. Så jeg fikk vist henne hvor tom både hun og ordene hennes egentlig var, og hun ble faktisk ganske fornøyd, og hun sa at hun gjerne kom tilbake for en hyggelig og "ikketruende" pratestund ved en senere anledning. Du får kose deg med boken din, men jeg ser frem til at du tar den på alvor etter hvert, og dermed slutter å slenge rundt deg med slike kostelige skrifter, fordi det gjør bare skriftene om til billige pølser og lunkent øl, og det har vi evig nok av som det er Lenke til kommentar
forkynn Skrevet 7. august 2014 Forfatter Del Skrevet 7. august 2014 Jerusalem skal ligge nedtrådt av hedninger, inntil hedningenes tid er til ende. ( Lukas 21:24 ) Kristenheten, Jødedommen, Islam er hedninger for falsk religion elsker denne verden og er en del av den. Den som vil være verdens venn, han blir Guds fiende.( Jakob 4:4 ) Kristendommen Bibelen Jehova Gud : Sann religion omformer sinnet etter Guds vilje. Skikk eder ikke like med denne verden , men bli forvandlet ved fornyelsen av eders sinn, så I kan prøve hva som er Guds vilje : det gode og velbehagelige og fullkomme. ( rom 12:2 ) Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 7. august 2014 Del Skrevet 7. august 2014 Du er skikkelig på "skremmern" i dag - hva skal oppnås med den metoden, innby til samtaler, eller servere billige pølser og lunkent øl? Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 8. august 2014 Del Skrevet 8. august 2014 Egoet ditt har ingen grenser? Ingen har gitt sitt liv for meg og jeg er en del av verden. Ingen har seiret over meg og jeg er en del av verden. En løgn som spres blir ikke sannheten bare fordi flere og flere forteller løgnen. Det har vi mange eksempler på. Du har vel over 70% av verdens befolkning som ikke tror på noe av det du sier. Er dette en seier? Gratulerer så mye da, lenge leve egoet ditt. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 8. august 2014 Del Skrevet 8. august 2014 (endret) Når ordene "jeg har seiret over verden!" Joh 16:33 "Jeg er verdens lys" Joh 8:12 "Dere er verdens lys!" Matt 5,14 ble uttalt og nedskrevet, var det ingen i hele verden som hadde hørt om Jesus Kristus og de kristne. I dag har hele verden hørt om Jesus Kristus og de kristne. Så dette går den riktige veien, Abigor Verdens ego er allerede dømt "Dommen er at denne verdens fyrste er dømt" Joh 16,11 "Nå felles dommen over denne verden, nå skal denne verdens fyrste kastes ut. Og når jeg blir løftet opp fra jorden, skal jeg dra alle til meg." Joh 12:31 Når Jesus Kristus ble løftet opp på korset, tapte verden, det var begynnelsen på verdens ende og verdens egoets slutt. Jesus Kristus, den nye verdens ego, overtok makten og regjerer nå gjennom de kristne over alt på jorden, han er i de kristne, han er deres nye jeg (ego) Og før du begynner, det er ikke slik at du kan si "her" eller "der" er han, for han er overalt. Endret 8. august 2014 av IHS Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 8. august 2014 Del Skrevet 8. august 2014 (endret) Idag har hele verden hørt om Coca Cola. Verden går fremover. Vi kan ikke si at Jesus er her eller der, han er ingen steder. Han eksisterer rett og slett ikke. Du sier at hele verden har hørt om Jesus. Likevel velger 70% av verden å ikke tro på det. Det finnes ingen bevis og ingen rasjonelle argumenter for å tro på noe av det du sier. Utenfra ser det ut som det er ditt ego som har kortsluttet og ut av kontroll, selv om egoet ditt har lurt deg til å tro at det ikke er tilfelle. Endret 8. august 2014 av Abigor Lenke til kommentar
IHS Skrevet 8. august 2014 Del Skrevet 8. august 2014 (endret) Idag har hele verden hørt om Coca Cola. Verden går fremover. Vi kan ikke si at Jesus er her eller der, han er ingen steder. Han eksisterer rett og slett ikke. Du sier at hele verden har hørt om Jesus. Likevel velger 70% av verden å ikke tro på det. Det finnes ingen bevis og ingen rasjonelle argumenter for å tro på noe av det du sier. Han er til og med fysisk tilstede overalt i verden, gjennom det at de kristne spiser hans kjøtt og drikker hans blod. Så dette at han ikke eksisterer i dagens verden, kommer du ikke langt med. Prosjektet er fra første stund så godt gjennomtenkt og planlagt, at det umulig kan slå feil. Jesus Kristus har overtatt verdens egoets plass i verden og regjerer fra menneskets indre, Abigor Det hele kan synes en smule abstrakt, men fungerer utmerket, han er både fysisk og psykisk tilstede i verden og vil alltid være det Endret 8. august 2014 av IHS Lenke til kommentar
Ståle Nordlie Skrevet 8. august 2014 Del Skrevet 8. august 2014 De liker heller ikke hans navn ( Jehova ). BLASFEMI! https://www.youtube.com/watch?v=MIaORknS1Dk Lenke til kommentar
GXT Skrevet 8. august 2014 Del Skrevet 8. august 2014 Idag har hele verden hørt om Coca Cola. Verden går fremover. Vi kan ikke si at Jesus er her eller der, han er ingen steder. Han eksisterer rett og slett ikke. Du sier at hele verden har hørt om Jesus. Likevel velger 70% av verden å ikke tro på det. Det finnes ingen bevis og ingen rasjonelle argumenter for å tro på noe av det du sier. Han er til og med fysisk tilstede overalt i verden, gjennom det at de kristne spiser hans kjøtt og drikker hans blod. Så dette at han ikke eksisterer i dagens verden, kommer du ikke langt med. Prosjektet er fra første stund så godt gjennomtenkt og planlagt, at det umulig kan slå feil. Jesus Kristus har overtatt verdens egoets plass i verden og regjerer fra menneskets indre, Abigor Det hele kan synes en smule abstrakt, men fungerer utmerket, han er både fysisk og psykisk tilstede i verden og vil alltid være det Err...hvordan fungerer dette hvis man ikke kan se at det fungerer? Jeg kan gi deg et helt vanlig drops og påstå at den gjør deg lykkelig, men i bunn og grunn blir du bare lykkelig fordi du tror at den gjør deg lykkelig. Placeboeffekten er en fascinerende ting. Er det ikke nøyaktig det samme som hva kristendommen gjør? Lenke til kommentar
IHS Skrevet 8. august 2014 Del Skrevet 8. august 2014 (endret) Err...hvordan fungerer dette hvis man ikke kan se at det fungerer? Jeg kan gi deg et helt vanlig drops og påstå at den gjør deg lykkelig, men i bunn og grunn blir du bare lykkelig fordi du tror at den gjør deg lykkelig. Placeboeffekten er en fascinerende ting. Er det ikke nøyaktig det samme som hva kristendommen gjør? Placebo drops sammenligningen blir litt for enkel, men det er riktig at en betydelig forestillingsevne (tro) kreves for at dette scenarioet skal kunne oppleves og fungere, de kristne har aldri lagt skjul på det Endret 8. august 2014 av IHS Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 8. august 2014 Del Skrevet 8. august 2014 Slik var det ja. Datosetterne har fått en ny takknemlig skare siden internett ble født. Det siste nye er at 2018 skal bli et forferdelig år siden det er 6 ganger 3. (3 ganger 6 = 18). Men det skjedde vel tross alt ikke så mye i år 666 eller 1818, eller 1918. 1818 burde være spesielt mistenkelig siden det inneholder 3 ganger 6, to ganger. Så det du her påpeker er det "komiske" og "ukritiske" med alle disse JV som påvirkes av det de leser på internett, og som setter sammen/plukker ut tilfeldigheter slik at det passer med deres egne agenda og motiver? Så bra at du ikke tilhører de som driver på slikt... Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 8. august 2014 Del Skrevet 8. august 2014 (endret) Han er til og med fysisk tilstede overalt i verden, gjennom det at de kristne spiser hans kjøtt og drikker hans blod. Så dette at han ikke eksisterer i dagens verden, kommer du ikke langt med. Prosjektet er fra første stund så godt gjennomtenkt og planlagt, at det umulig kan slå feil. Jesus Kristus har overtatt verdens egoets plass i verden og regjerer fra menneskets indre, Abigor Det hele kan synes en smule abstrakt, men fungerer utmerket, han er både fysisk og psykisk tilstede i verden og vil alltid være det Mener du virkelig at nattverden gjør vin om til blod? Det er vitenskapelig bevist at så ikke er tilfelle. Jesus er hverken fysisk eller til stede. Men egoet ditt er. Narkotika er så perfekt gjennomtenkt at det kan ikke slå feil. Idag har hele verden hørt om narkotika. På et eller annet tidspunkt vil verden åpne sine øyne for narkotika, men noen vil da vende seg bort i skam og evig avsky. Før var hele Norges befolkning kristen. De som ikke var det hadde blitt drept for lenge siden. Nå blir færre og færre av oss kristne, kirkene står tomme og statskirken går i oppløsning. Det er ikke lenger lover som forbyr å tro på andre religioner eller forbyr å ikke tro. Dette går riktig vei. Endret 8. august 2014 av Abigor Lenke til kommentar
forkynn Skrevet 8. august 2014 Forfatter Del Skrevet 8. august 2014 Gå ut fra henne ( falsk religion ), mitt folk for at I ikke skal ha del i hennes synder og for at I ikke skal få noe av hennes plager. For hennes synder når like til himmelen og Gud har kommet hennes urettferdige gjerninger i hu. ( åp 18: 4-5 ) Ettersom de har inngått forbindelser med de politiske makter for å oppnå innflytelse og en utbredt kriminalitet og umoral. De har åndelig sett drevet hor og viser derved tydelig at de er en del av skjøgen , Babylon den store. Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 8. august 2014 Del Skrevet 8. august 2014 1.1 Gakk henn i den hellige stad, og fornøy deg med dens forlystelser. 1.2 Sett dog av til tid til forundring over kunnskapsløshetens enfold. (Thormod 1: 1 og 2). Lenke til kommentar
forkynn Skrevet 9. august 2014 Forfatter Del Skrevet 9. august 2014 Kristi annet nærvær usynlig for han sa at mennesker ikke skulle se ham igjen imenneskeskikkelse ( Joh 14:19 ) Om noen da sier til eder: Se, her er Messias eller der, da skal I ikke tro det. For falske messiaser og falske profeter skal oppstå og gjøre store tegn og under, så at endog de utvalgte skulle føres vill om det var mulig. Se, Jeg ( Jesus ) har sagt eder det før.. Om de da sier til eder: Se, han er ute i ørken, så gå ikke dit ut, se , han er inne i rommene, så tro det ikke.( Matt 24: 23-26 ) Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 9. august 2014 Del Skrevet 9. august 2014 Jesus var selv en falsk profet og gjorde folk ville. Med å advare om kommende falske profeter kunne han lure andre til å tro at han selv ikke var falsk. Et velkjent triks selv på den tiden som likevel ser ut til å fungere. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 9. august 2014 Del Skrevet 9. august 2014 Dette selvsagt om Jesus faktsk eksisterte i det hele tatt. Han er tross alt ikke nevnt noe annet sted en i bibelen og selv Jødene som dokumenterte den minste ting har helt utelatt denne store magikeren som gjorde store undre. Mekrelig at det ikke er nedskrevet noe sted utenom det nye testamentet som for øvrig blei påbegynt skrevet ca. 70 år etter hans død som tilsvarer at vi begynte dokumenteringen av andre verdenskrig nå. 1 Lenke til kommentar
IHS Skrevet 9. august 2014 Del Skrevet 9. august 2014 Han er til og med fysisk tilstede overalt i verden, gjennom det at de kristne spiser hans kjøtt og drikker hans blod. Så dette at han ikke eksisterer i dagens verden, kommer du ikke langt med. Prosjektet er fra første stund så godt gjennomtenkt og planlagt, at det umulig kan slå feil. Jesus Kristus har overtatt verdens egoets plass i verden og regjerer fra menneskets indre, Abigor Det hele kan synes en smule abstrakt, men fungerer utmerket, han er både fysisk og psykisk tilstede i verden og vil alltid være det Mener du virkelig at nattverden gjør vin om til blod? Det er vitenskapelig bevist at så ikke er tilfelle.... De kristne er her enig med Jesus Kristus, det er hans blod fordi han sier at det er hans blod. Med sine ord omskaper han vinen til blod, virkeligheten er slik han definerer den, for han er sannheten, veien og livet. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 9. august 2014 Del Skrevet 9. august 2014 (endret) Nei, de kristne er ikke enig om noe som helst IHS. Har du ikke lært? Protestanter flest er ikke enig at nattverden forvandler kjeks og vin til menneskeblod og kjøtt. Mange andre kristne er heller ikke enig i dette. Til og med katolikker kan være uenig i dette. Virkeligheten er helt uavhengig av hva Jesus sier IHS. Virkeligheten er virkeligheten uansett hva du eller noen andre sier. Men du kan jo lage din egen virkelighet, din fantasi. Men denne fantasien vil aldri bli min virkelighet. Vin er vin selv om noen lyver og sier at det er blod. Alle kan enkelt observere at det ikke er blod og det kan heller ikke bli det. Endret 9. august 2014 av Abigor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå