Gå til innhold

trenger også kommentarer... hehe

Anbefalte innlegg

Dette blir mest sannsynlig min nye baby...

vurderer et dyrere skjermkort..

Kommenter denne da folkens? :D

116590 AMD Athlon XP2500+ 1.833 GHz Barton

Socket A 333MHz bus, 512kb BOXED Tilgang 909,- 1 909,- [slett]

120283 Q-Tec Midi tower ATX L-MD, Silver Black

L-Series, m/300W AMD/P4 Ubekreftet

2003-11-03 411,- 1 411,- [slett]

112099 KA Strømkabel m/Jord 2M

blisterpakket (retail) Tilgang 25,- 1 25,- [slett]

112666 DDR-DIMM PC3200 512MB DDR CL2.5

Minne 184-P (for DDR-PC400MHz) Tilgang (2) 751,- 1 751,- [slett]

120139 Samsung 15" LCD Syncmaster 152V TCO99

Skjerm,Silver Ubekreftet

2003-11-30 2749,- 1 2749,- [slett]

120317 PowerColor Radeon 9600 PRO EZ 256MB

AGP, ATI 9600PRO, DVI-I, TV-Out, Retail Tilgang 1423,- 1 1423,- [slett]

119424 Sony CD-brenner IDE 52x/24x/52x Sort

(CRX225E-B2) Intern Bulk, uten software Tilgang 453,- 1 453,- [slett]

119416 Asus A7V600 Hovedkort Socket A DDR LAN

KT600, SATA, ATX, GbLAN, Raid, LYD Tilgang 843,- 1 843,- [slett]

115560 Maxtor S-ATA/150 120GB 7200RPM 8MB

DiamondMax Plus 9, 8 MB cache Bekreftet

2003-10-27 1033,- 1 1033,- [slett]

9 varer til totalt kr 8597,- inkludert mva - mva utgjør kr 1663,-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville ikke kjøpt PowerColor sine EZ kort, disse er en del tregere en de vanlige 9600pro kortene. Gå for Sapphire 9600pro "Fireblade".

Ville også valgt Western Digital/Seagate fremfor Maxtor, bedre erfaringer med dem. WD har best ytelse, mens Seagate er roligst. Bestem selv :)

Abit NF7-s er nok og foretrekke, fra min side hvertfall.

Ellers så det bra ut 8)

Lenke til kommentar
WD har best ytelse, mens Seagate er roligst. Bestem selv :)

Ytelsesforskjellen er ikke så stor, se selv på www.storagereview.com men det er derimot støyen. Jeg har selv kvittet meg med alt som heter WD til fordel for Seagate Barracuda 7200.7 og er storfornøyd.

Lenke til kommentar
Ytelsesforskjellen er ikke så stor, se selv på www.storagereview.com men det er derimot støyen. Jeg har selv kvittet meg med alt som heter WD til fordel for Seagate Barracuda 7200.7 og er storfornøyd.

Er klar over det, egentlig bare et påskudd for og få folk til og ikke velge maxtor. Da jeg har håpløse erfaringer. Men WD er da også bedre :wink:

Lenke til kommentar
Skift ut kabinettet. Q-Tec e noke dritt, har et sånt kabinett og det er berre problem, skranglete og fælt. PSU'en som står i er og berre å hive..

Tøys, det er helt kurant. Billig, men helt brukbart. Men du får hva du betaler for.

Et ypperlig oppsett. Du vet hva du snakker om :wink:

Lenke til kommentar
Skift ut kabinettet. Q-Tec e noke dritt, har et sånt kabinett og det er berre problem, skranglete og fælt. PSU'en som står i er og berre å hive..

Tøys, det er helt kurant. Billig, men helt brukbart. Men du får hva du betaler for.

Som sagt, så har eg eit slikt kabinett, og eg har ikkje hatt anna enn problem med det.. HD ramma går så vidt an å feste etter at du først har tatt ho ut, fjærene til festene til hovedkortbrettet datt ut når eg tik den av. Dessuten kan du så vidt kalle vifteplassane for vifteplassa i det heiletatt, dei er nesten tette! Eg tok ivertfall stikksaga fatt og skar dei av. Fronten og har ein tendens til å dette av øverst. PSU'en som liksom skal levere 300w, klarer så vidt å levere 11.7v ikopla 1HD, brenner, 1,3GHz Duron, GF2 skjermkort og HK. Da er den vel ikkje akkurat det ein kan kalle god?

Edit: huff, masse leifs...

Lenke til kommentar
Skift ut kabinettet. Q-Tec e noke dritt' date=' har et sånt kabinett og det er berre problem' date=' skranglete og fælt. PSU'en som står i er og berre å hive..[/quote'']

Enig. Q-tec er ikke bare dårlig, men det er veldig lite for pengene. En chieftec er et mye bedre kjøp og koster ikke mye mer. (joda, ganske vanlig/kjedelig, men KVALITET!)

Lenke til kommentar
Hva med å skifte ut noe av det har til dette?

Sapphire Radeon 9600XT

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB m/Winbond

Amd xp2500+ (Bulk)

Cooler Master AERO 7 Lite AMD

LG CD-brenner IDE 48x/24x/48x/16x Combo

Abit NF7-S V2.0

Dette blir vel bra :shrug:

EDIT:Laget denne da dere andre postet deres innlegg. :yes:

Veldig bra!

Men jeg vil fortsatt komme med noen kommentarer:

Skjermkort: Velg Saphire Radeon 9600 Pro, det yter ca like bra som 9600XT, men er hele 350kr billigere.

CPU: Kjøp den CPU'en du orginalt ville ha (XP2500+ boxed). Den har ok kjøler og du slipper å tenke på kjøler i tillegg.

RAM: Kjøp den ram'en du orginalt ville ha. (Det er ikke verd å betale 250kr ekstra for den andre PC3200-brikken selv om den sikkert overklokker litt bedre.)

Men det jeg var mest overrasket over var skjerm-valget. Alle 15" LCD'er gir bare 1024x768 i oppløsning. Du vil garanter ikke angre på å velge en 17" som er bare 350kr dyrere. Her finner du Samsung syncmaster 172V til 3100kr. Skjermen sendes uansett separat så frakt vil tilkomme den uansett om du velger å kjøpe fra komplett eller mpx. Alternativt kan du velge Hasnsol H750 som også skal være veldig bra og koster en hundrelapp til.

Lenke til kommentar

Fordel med en ram-brikke når du skal oppgrader. HK kan kun ha to 400MHz brikker samtidig (i hvertfall mange av de).

Dual er oppskrytt!

Enig med oppsettet men ville valg en silent twin kjøler med 19dB i stedenfor dersom man ikke skal klokke alvorlig ...

--- synes heller ikke at kabinettet nødvendigvis blir penere derosom man monterer fan-speed controllen i front på Aeroen.

Lenke til kommentar

hmmmmm..

det er bra du sier det mann..

hadde egentlig tenkte og modde saken og sette inn en god del vifter :roll:

men hvis psu'en suger så går jo ikke det da...

finner et nytt et jeg *grin*

Lenke til kommentar

kom inn en del gode forslag der som jeg er enig, spesielt utbytte av toweret, mitt bidrag er: ikke kjøp noname ram, gå for twinmos eller corsair eller geil, gjerne cl2 om du har råd og helst to brikker, hvis du går for et nforce 2 kort

eller får å gjøre dette litt enklere, oppsettet mitt funker bra synes jeg, men bytt ut skjermkortet til ati, kanskje et sapphire eller hercules, som jeg sikler etter...

edit: fordelen med bl.a mitt hk er at multiplyer på den cpu'en du vil ha blir låst opp automatisk, det har agp/pci lås og er derfor lett og moro å overklokke om du vil det i framtida

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...