Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Barnet mitt ble bitt av hunden til min mor - skal hunden avlives?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-GlDE6z

TS: Ville du avlivet barne ditt dersom det bet et annet barn?

 

 

Tengte meg det.

Ingen grunn til å avlive hunden, den burde bare ikke tilgjengeligjøres for barn for å unngå liknende episoder.

 

Når det er sagt, INGEN dyr er stabile, om dem er aldri så greie kan dem plutselig angripe. Enten dem har gjort det før eller ei.

Når vi først ser på det på den vridde måten der, hvor stor forskjell er det ikke på en 2åring sitt bitt og en hund på normal størrelse? Hvem tror du kan gjøre mest skade?

 

Om en hund har bitt en 2åring i ansiktet så dypt at den silblør så heller jeg mer mot avlivning.

Lenke til kommentar

 

Som Rudde sa. I tillegg, mennesker med funksjonshemninger er også i stand til å jobbe, ikke på lik linje som en person uten, men fortsatt ha mulighet. En bikkje gir svært lite verdier til oss andre.

 

Så uføre eller andre trygdede er mindre verdt enn andre? Det er sånn man måler verdi på et liv?

 

 

Endret av sånn er det!
Lenke til kommentar

Som Rudde sa. I tillegg, mennesker med funksjonshemninger er også i stand til å jobbe, ikke på lik linje som en person uten, men fortsatt ha mulighet. En bikkje gir svært lite verdier til oss andre.

Så uføre eller andre trygdede er mindre verdt enn andre? Det er sånn man måler verdi på et liv?

Tror du bør lese innlegget mitt en gang til. Og i samfunns og økonomisk perspektiv er de mindre verdt det er ikke en mening, det er et faktum.

Endret av Rudde
Lenke til kommentar

 

Som Rudde sa. I tillegg, mennesker med funksjonshemninger er også i stand til å jobbe, ikke på lik linje som en person uten, men fortsatt ha mulighet. En bikkje gir svært lite verdier til oss andre.Så uføre eller andre trygdede er mindre verdt enn andre? Det er sånn man måler verdi på et liv?

Tror du bør lese innlegget mitt en gang til. Og i samfunns og økonomisk perspektiv er de mindre verdt det er ikke en mening, det er et faktum.
svarte ikke deg. Svarte Lami. Vet ikke hvorfor det ble rot med måten innlegget ble satt opp på.
Lenke til kommentar

Nei! Det som burde gjøres er å omplassere hunden så hunden får leve i ett miljø uten barn, med en eier som faktisk vet hva h*n gjør.

 

 

Det er ingen garanti for at den ikke angriper noen på nytt. Og det vil være like alvorlig om det er et voksent menneske som blir bitt neste gang.

Søstern hadde en slik hund som var livsfarlig rundt barn, den beit aldri noen barn men klarte å rive kjaken av en kollega på jobb.

Hunden ble avlivet umiddelbart.

Endret av Tvillingsjel
slettet quote-pyramide
Lenke til kommentar

 

Det er ingen garanti for at den ikke angriper noen på nytt. Og det vil være like alvorlig om det er et voksent menneske som blir bitt neste gang.

 

Søstern hadde en slik hund som var livsfarlig rundt barn, den beit aldri noen barn men klarte å rive kjaken av en kollega på jobb.

Hunden ble avlivet umiddelbart.

 

Da var det aller mest sannsynlig noe galt med hunden (fysisk eller psykisk sykdom). De aller fleste hunder vil reagere med en gang på folk som faktisk vet hva de gjør, på en positiv måte.

 

Edit: Bikkja jeg ble bitt av var livredd, men jeg så aldri tegnene. Jeg skulle mate den med rester fordi jeg så han bundet opp i en bakgård rett ved siden av gjerdet, og da jeg prøvde å klappe den på hodet så frøs den helt og jeg fortsatte (12 år gamle meg var ikke så erfaren at det gjør noe) så da snappa den. Dette er tegn jeg fint hadde klart å tolke i dag, og som en erfaren eier også hadde lagt merke til, og faktisk kunne forandret.

 

Tror valpen ble misbrukt, var tross alt i kroatia :(

Endret av Tvillingsjel
slettet quote-pyramide
Lenke til kommentar

Så du krever at man må være utdannet hundefører for å kunne passere en hund på gata? Er ikke det litt vel ekstrem?

Nei, jeg vil heller at ''problemhunder'' skal få en sjangse istedet for å bare gi dem opp og avlive dem, for veldig ofte så er det eieren selv som er problemet, ikke hunden. ALLE kan skaffe seg hund for tiden, og det er sånn man ender opp med ''problemhunder''..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Nei, jeg vil heller at ''problemhunder'' skal få en sjangse istedet for å bare gi dem opp og avlive dem, for veldig ofte så er det eieren selv som er problemet, ikke hunden. ALLE kan skaffe seg hund for tiden, og det er sånn man ender opp med ''problemhunder''..

 

 

Er det blitt en problemhund, så er det vanskelig å endre på det, selv om hundehviskeren får det til å se aldri så enkelt ut på TV.

 

Problemet i dag er at folk ikke har snøring på hund når de kjøper, og ender fort opp med hunder som krever langt mer arbeid enn de aner. Det er absolutt ikke slik at en hund MÅ dresseres for å være trygg, mange raser er snille og greie, sålenge man bare behandler dem pent, ikke kjefter og slår. Men det er en del raser som har tendenser til å være aggressive, uten at det er allment kjent. Mange terrier-raser sliter med det f.eks.

 

Og man skal selvfølgelig passe på når små barn er sammen med hunder, men den situasjonen som trådstarter beskriver er jo ikke en situasjon en voksen ville gjort noe med om han eller hun så på. Barnet gikk jo bare forbi, så at hunden angrep er et problem.

Endret av Buddy Dacote
Lenke til kommentar

Derfor burde hunden omplasseres og bo i ett miljø uten barn med en eier som vet hva h*n gjør.

De fleste som har småbikkjer aner ikke hva de driver med for de vil ofte bare ha dem som moteriktig tilbehør, men selv hvis en hund er blitt lært en dårlig vane så kan man fint snu på det. En voksen chihuahua med napoleons kompleks ovenfor absolutt alle sammen ynker seg sammen og blir stille så fort den ser meg, og jeg har aldri vært slem mot bikkja, bare streng og veldig tydelig på hva jeg vil.

Lenke til kommentar

Nå er det nå en gang sånn at det ikke er noen krav til å ha hund eller barn i Norge.

 

Siden hunden det er snakk om i denne posten åpenbart ikke kommer til å bli omplassert men må fortsette med samme trangsynte eier, så er eneste praktiske alternativ å avlive hunden, siden man ikke kan avlive bestemor.

 

Til TS, jeg ville ikke utsatt barna for denne bestemoren og hunden før enten hunden er omplassert eller avlivet. Det kan vel diskuteres hvem som er værst her, bestemor eller hunden, men bestemor biter antagelig ikke, og jeg vil tro at hun kanskje tenker seg litt nøyere om hvis hun ikke får se barnebarnet før miljøet er trygt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...