Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Barnet mitt ble bitt av hunden til min mor - skal hunden avlives?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Min ja og svigers sin, dette er en 45kg hovawart som er stor og vill i lek.

Ingen vits i å prøve å ha den med barn engang.

Velter lett en voksen om den hopper opp.

Labradoren har vi sammen med barna, men kun dersom vi er i samme rom og passer på.


Finnes det normale bikkjer? Uansett hvor mye eiere skryter av bikkjen sin og "den er verdens snilleste og biter ikke", så vil de bite en eller annen gang.

Jepp, den kan til og med få slag ol og glefse i seg.

Man kan aldri ha barn alene med hunder uansett hvor snill den er.

Lenke til kommentar

 

 

Slutt å sette dyr, eller bikkjer i denne sammenheng, opp på lik linje med mennesker. Er til å spy av. I din verden er vel dyr verdt mer enn mennesker?

Verdt like mye. Så en skal ikke ta lett på avlivning, og uansett hva som skjer skal ikke hund og barn være i samme rom.
Er de det? Er de intertekstuelle? Kan de bidra med noe i samfunnet på lik linje med et menneske? Er de selvbeviste over hva som skjer? Vært menneske som blir drept av et dyr, kunne muligens kurert Alzheimer's, de er alle fullstendig klar over at de dør, og det smerter dem, og alle rundt de, spesielt barn.Hunder og andre skapninger som ikke kan regnet som en internleget art skjønner ikke empati, dette er noe de ikke er i stand til å skjønne, når de sørger er det fordi de selv har opplevd noe negativt, ikke fordi noen rundt dem har det.Dette er grunnen til at jeg mener menneskeliv skal settes høyere en dyreliv.

Jeg måler ikke verdi på den måten. Vil det si at mennesker med hjerneskade/funksjonshemninger har mindre verdi enn andre?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Slutt å sette dyr, eller bikkjer i denne sammenheng, opp på lik linje med mennesker. Er til å spy av. I din verden er vel dyr verdt mer enn mennesker?

Verdt like mye. Så en skal ikke ta lett på avlivning, og uansett hva som skjer skal ikke hund og barn være i samme rom.

 

Er de det? Er de intertekstuelle? Kan de bidra med noe i samfunnet på lik linje med et menneske? Er de selvbeviste over hva som skjer? Vært menneske som blir drept av et dyr, kunne muligens kurert Alzheimer's, de er alle fullstendig klar over at de dør, og det smerter dem, og alle rundt de, spesielt barn.Hunder og andre skapninger som ikke kan regnet som en internleget art skjønner ikke empati, dette er noe de ikke er i stand til å skjønne, når de sørger er det fordi de selv har opplevd noe negativt, ikke fordi noen rundt dem har det.Dette er grunnen til at jeg mener menneskeliv skal settes høyere en dyreliv.

 

Jeg måler ikke verdi på den måten. Vil det si at mennesker med hjerneskade/funksjonshemninger har mindre verdi enn andre?

 

Jeg mener de har lite samfunnsverdi ja, men jeg mener ikke livet deres er mindre verdt av den grunn. De aller fleste av de er i stand til å skjønne empati, du vil påvirke mange folk av å drepe disse fordi de er hensynsløse. Men det vi kan gjøre og faktisk gjør mot deres vilje er å sperre de inne på psykiater og andre hjem for "folk som dem", de trenger ikke engang nødvendigvis å ha gjort noe galt i samfunnet for å havne der.

 

Det du mener er at vi skal tilgi hunden sine synder og bare la det gå fordi den ikke viste bedre selv om den fremdeles har utgitt en vesentlig samfunns-risiko, en totalt unødvendig samfunnrisiko.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ingen var tilsynelatende til stede når dette skjedde - altså ingen passet på barnet og ingen passet på hunden.

Jeg tror sansyneligheten er stor for at barnet provoserte hunden. Avliv barnet! Det kommer til å vokse opp til å bli planetens farligste rovdyr og invanderende art: Homo Sapien! ;)

Endret av Sectoid
Lenke til kommentar

Ingen var tilsynelatende til stede når dette skjedde - altså ingen passet på barnet og ingen passet på hunden.

 

Jeg tror sansyneligheten er stor for at barnet provoserte hunden. Avliv barnet! Det kommer til å vokse opp til å bli planetens farligste rovdyr og invanderende art: Homo Sapien! ;)

Hva med å drepe deg selv, siden du klart er samme art?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Ingen var tilsynelatende til stede når dette skjedde - altså ingen passet på barnet og ingen passet på hunden.

 

Jeg tror sansyneligheten er stor for at barnet provoserte hunden. Avliv barnet! Det kommer til å vokse opp til å bli planetens farligste rovdyr og invanderende art: Homo Sapien! ;)

Hva med å drepe deg selv, siden du klart er samme art?

 

 

 

 

post-358148-0-55374300-1407096408.jpg

Lenke til kommentar

 

 

 

Slutt å sette dyr, eller bikkjer i denne sammenheng, opp på lik linje med mennesker. Er til å spy av. I din verden er vel dyr verdt mer enn mennesker?

Verdt like mye. Så en skal ikke ta lett på avlivning, og uansett hva som skjer skal ikke hund og barn være i samme rom.
Er de det? Er de intertekstuelle? Kan de bidra med noe i samfunnet på lik linje med et menneske? Er de selvbeviste over hva som skjer? Vært menneske som blir drept av et dyr, kunne muligens kurert Alzheimer's, de er alle fullstendig klar over at de dør, og det smerter dem, og alle rundt de, spesielt barn.Hunder og andre skapninger som ikke kan regnet som en internleget art skjønner ikke empati, dette er noe de ikke er i stand til å skjønne, når de sørger er det fordi de selv har opplevd noe negativt, ikke fordi noen rundt dem har det.Dette er grunnen til at jeg mener menneskeliv skal settes høyere en dyreliv.

Jeg måler ikke verdi på den måten. Vil det si at mennesker med hjerneskade/funksjonshemninger har mindre verdi enn andre?

 

 

Som Rudde sa. I tillegg, mennesker med funksjonshemninger er også i stand til å jobbe, ikke på lik linje som en person uten, men fortsatt ha mulighet. En bikkje gir svært lite verdier til oss andre.

 

 

En hund blir som dens eier, hunder som er dårlig oppdratt har eiere som er dårlig oppdratt. UTEN UNNTAK!

Derfor det er bare white trash scum folk som har aggressive og farlige hunder og beskytter dem i tillegg..... dem er for dumme til å skjønne annet.

 

Enig. Må ikke nødvendigvis være aggressive og farlige heller for at de skal beskytte dem.

Lenke til kommentar

 

Jeg mener de har lite samfunnsverdi ja, men jeg mener ikke livet deres er mindre verdt av den grunn. De aller fleste av de er i stand til å skjønne empati, du vil påvirke mange folk av å drepe disse fordi de er hensynsløse. Men det vi kan gjøre og faktisk gjør mot deres vilje er å sperre de inne på psykiater og andre hjem for "folk som dem", de trenger ikke engang nødvendigvis å ha gjort noe galt i samfunnet for å havne der.Det du mener er at vi skal tilgi hunden sine synder og bare la det gå fordi den ikke viste bedre selv om den fremdeles har utgitt en vesentlig samfunns-risiko, en totalt unødvendig samfunnrisiko.

De som i dette tilfellet har utgjort en risiko er hundens eier og barnets forelder som feilet i å passe på. Alt annet blir tullprat.

Endret av Tvillingsjel
Slettet quote-pyramide.
Lenke til kommentar

 

Jeg mener de har lite samfunnsverdi ja, men jeg mener ikke livet deres er mindre verdt av den grunn. De aller fleste av de er i stand til å skjønne empati, du vil påvirke mange folk av å drepe disse fordi de er hensynsløse. Men det vi kan gjøre og faktisk gjør mot deres vilje er å sperre de inne på psykiater og andre hjem for "folk som dem", de trenger ikke engang nødvendigvis å ha gjort noe galt i samfunnet for å havne der.Det du mener er at vi skal tilgi hunden sine synder og bare la det gå fordi den ikke viste bedre selv om den fremdeles har utgitt en vesentlig samfunns-risiko, en totalt unødvendig samfunnrisiko.

De som i dette tilfellet har utgjort en risiko er hundens eier og barnets forelder som feilet i å passe på. Alt annet blir tullprat.

 

Ja, det kan du også si om vær eneste kriminelle person i menneskelig historie, du kan skylle på alle andre en deg selv. Det forandre ikke faktum at det var du som gjorde det.

Hva mener du som psykopater da? Det er foreldrenes skyld for å ikke holde de i bånd? Uansett hva de gjør?

Lenke til kommentar

Mødre som vil avlive hunder er litt som bønder som avlive ulv - det er i utgangspunktet deres ansvar å passe på, og det ansvaret gjør de så godt de kan for å lesse over på andre.

Snart beordres veivesenet ut i skogen for å sette kork på skarpe pinner og steiner.

Endret av Sectoid
Lenke til kommentar

Mødre som vil avlive hunder er litt som bønder som avlive ulv - det er i utgangspunktet deres ansvar å passe på, og det ansvaret gjør de så godt de kan for å lesse over på andre.

Snart beordres veivesenet ut i skogen for å sette kork på skarpe pinner og steiner.

Og det skal være gratis1!1!!1 1!one one

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Som Rudde sa. I tillegg, mennesker med funksjonshemninger er også i stand til å jobbe, ikke på lik linje som en person uten, men fortsatt ha mulighet. En bikkje gir svært lite verdier til oss andre.

Nå har jeg jobbet innen PU og kan bekrefte at endel absolutt ikke kan bidra til samfunnet i så måte. De jeg jobbet med hadde ofte to 'på seg' døgnet rundt pga selvskading og uttagering. Så i så måte var de langt mer til byrde for samfunnet enn hva en hund er.

 

Men personlig syns jeg denne sammenligningen er helt høl i huet

Lenke til kommentar

 

 

Som Rudde sa. I tillegg, mennesker med funksjonshemninger er også i stand til å jobbe, ikke på lik linje som en person uten, men fortsatt ha mulighet. En bikkje gir svært lite verdier til oss andre.

 

 

 

Så det er det at de er i stand til å jobbe som gir de verdi?? Og nei, ikke alle er i stand til å jobbe.

Endret av Tvillingsjel
Slettet quote-pyramide.
Lenke til kommentar

Er de det? Er de intertekstuelle? Kan de bidra med noe i samfunnet på lik linje med et menneske? Er de selvbeviste over hva som skjer? Vært menneske som blir drept av et dyr, kunne muligens kurert Alzheimer's, de er alle fullstendig klar over at de dør, og det smerter dem, og alle rundt de, spesielt barn.

 

Hunder og andre skapninger som ikke kan regnet som en internleget art skjønner ikke empati, dette er noe de ikke er i stand til å skjønne, når de sørger er det fordi de selv har opplevd noe negativt, ikke fordi noen rundt dem har det.

Det du mener er at vi skal tilgi hunden sine synder og bare la det gå fordi den ikke viste bedre selv om den fremdeles har utgitt en vesentlig samfunns-risiko, en totalt unødvendig samfunnrisiko.

Slik sett kan man vel faktisk gi straffen til den som eier/har ansvaret for hunden, kreve at hunden blir levert til omplassering til folk som kan å dressere eller kan sende bort hunden til dressering. For de som har en hund som reagerer aggressivt har definitivt ikke gjort jobben sin.

 

Jeg mener det var snakk om sertifikat på å kunne ha hund(husdyr generelt?) for en tid tilbake. Hvorfor er ikke noe slikt innført enda? Kanskje man hadde sluppet unna flere slike unødvendige ulykker når kun folk med godkjent kurs og innføring i dyrehold hadde hatt lov til å ha husdyr.

Endret av Hansien
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...