BuffyAnneSummers Skrevet 31. juli 2014 Del Skrevet 31. juli 2014 Morsomt hvordan alle hundehatere (legg merke til ikke noe mellomrom!) gjør alt for å ta livet av ett stakkars dyr som mest sannsynlig ikke er blitt dressert ordentlig. Vi burde bare drepe hvert eneste dyr som engang viser hint til at de KAN være aggressive, for mennesker er helt uten feil både store og små! /s 1 Lenke til kommentar
Andeith Skrevet 31. juli 2014 Del Skrevet 31. juli 2014 (endret) Morsomt hvordan alle hundehatere (legg merke til ikke noe mellomrom!) gjør alt for å ta livet av ett stakkars dyr som mest sannsynlig ikke er blitt dressert ordentlig. Vi burde bare drepe hvert eneste dyr som engang viser hint til at de KAN være aggressive, for mennesker er helt uten feil både store og små! /s Så man er hundehater fordi man mener at hunder som biter barn bør avlives nå? For noe vås. Ingen har skrevet noe om å drepe hunder fordi de viser ett lite hint til å være aggressive. Hvor er "alle disse hundehaterene" da? Eller anklager du alle som mener at barnets trygghet er det viktigste for å være hundehatere? Endret 31. juli 2014 av Andeith 4 Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 31. juli 2014 Del Skrevet 31. juli 2014 Morsomt hvordan alle hundehatere (legg merke til ikke noe mellomrom!) gjør alt for å ta livet av ett stakkars dyr som mest sannsynlig ikke er blitt dressert ordentlig. Vi burde bare drepe hvert eneste dyr som engang viser hint til at de KAN være aggressive, for mennesker er helt uten feil både store og små! /s Det er ikke tilfellet, hunden er aggressiv og har angrepet et barn uprovosert, dette er all informasjon vi har, og det er ingen grunn til å ikke tro på det OP sier, hvorfor skal alle "Animals first" aktivister påstå at de vet hva som skjedde i situasjonen BEDRE en de som var tilstede? Er dere virkelig så selvgode? 2 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 31. juli 2014 Del Skrevet 31. juli 2014 (endret) Har ingenting med selvgodhet å gjøre, en hund vil ikke plutselig gjøre noe sånt noe ut av det blå. Det er ikke sånn de funker. De er ikke som vi mennesker. Den sitter ikke å tenker ''Åhåhåhå, nå skal jeg bite små'n!''. Endret 31. juli 2014 av BuffyAnneSummers 1 Lenke til kommentar
Verbal Hologram Skrevet 31. juli 2014 Del Skrevet 31. juli 2014 Morsomt hvordan alle hundehatere (legg merke til ikke noe mellomrom!) gjør alt for å ta livet av ett stakkars dyr som mest sannsynlig ikke er blitt dressert ordentlig. Vi burde bare drepe hvert eneste dyr som engang viser hint til at de KAN være aggressive, for mennesker er helt uten feil både store og små! /s Vi har da straffet mennesker som ikke klarer å oppføre seg i flere tusen år. Jeg er faktisk veldig glad i hunder og har en hund selv. Det er dessverre ikke alle som klarer å oppdra hunder, og det er eierens feil, men hunden som må bøte. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 31. juli 2014 Del Skrevet 31. juli 2014 Det dere ikke tenker på er at mennesker biter å dyr daglig, enten det er kylling eller svin. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 31. juli 2014 Del Skrevet 31. juli 2014 Til info!: Jeg mistet nesten tommelen min som 10åring da en valp tok tak i fingeren min, ikke jeg eller mine foreldre engang TENKTE på at vi skulle sørge for at dyret ble avlivet selv om jeg måtte til lege og få stivkrampesprøyte samt bandasjere fingeren godt i nær fremtid, og dette i en kultur da hunder ikke er ansett som noe annet enn eiendommer. Hunder tenker ikke på samme måte som oss. Det finnes ikke noe som egentlig heter ''mannevond'' hund, for alt de gjør gjør de av en grunn, om det så er på grunn av smerte, sult, reddsel eller mangel på dressur. 1 Lenke til kommentar
Rune_says Skrevet 31. juli 2014 Del Skrevet 31. juli 2014 Det blir ofte veldig følelsesladet både for hundeier (og andre hundeeiere) ift avlivning. Mennesker er ikke det samme som dyr - og sammenligninger som går på "ville du avlivet barnet ditt om det bet" er usaklige. Det en bør huske på er også at det er endel hunder som i utgangspunktet har en fredelig personlighet som pga hunderase kan "trigge" instinktivt eller mer eller mindre vilkårlig på signaler små barn sender ut. Da har selvfølgelig hundeeier et mye større ansvar. (Bånd, munnkurv eller bur ved besøk.) Videre er det endel tilfeller der hunder med fredelig lynne og rase plutselig har gått til angrep på mennesker grunnet svulster i hjernen - dette er noe som en ikke oppdager før en evt obduksjon av hunden i ettertid. Hunder lever idag ganske lenge så dette er faktisk ikke så uvanlig. (Men igjen vil du få mange følelsesladede/usaklige argumenter fra folk som ser på hunder som en del av sin familie.) Avlivning av hund som angriper barn (uansett årsak) bør være regelen og ikke unntaket. 1 Lenke til kommentar
Andeith Skrevet 31. juli 2014 Del Skrevet 31. juli 2014 Til info!: Jeg mistet nesten tommelen min som 10åring da en valp tok tak i fingeren min, ikke jeg eller mine foreldre engang TENKTE på at vi skulle sørge for at dyret ble avlivet selv om jeg måtte til lege og få stivkrampesprøyte samt bandasjere fingeren godt i nær fremtid, og dette i en kultur da hunder ikke er ansett som noe annet enn eiendommer. Hunder tenker ikke på samme måte som oss. Det finnes ikke noe som egentlig heter ''mannevond'' hund, for alt de gjør gjør de av en grunn, om det så er på grunn av smerte, sult, reddsel eller mangel på dressur. Ja, de fleste vet at hunder ikke tenker som oss. Så det gjør saken grei da? Om hunden får tak i en unge neste gang og dreper ungen, så er det bare fordi hunden ikke tenker som oss? God trøst for foreldrene det. 1 Lenke til kommentar
Friluftskar Skrevet 31. juli 2014 Del Skrevet 31. juli 2014 (endret) Nei, men kanskje bestemor, som lar en toåring leke vedsiden av en hund som spiser En av de få ganger, jeg er enig med deg. Men det er jo ikke bare eieren av hunden som har et ansvar, selv om det er viktigst. Jeg hadde aldri latt mitt barn (eller andres), komme i nærheten av en hund jeg ikke var sikker på var stabil og dressert, slike situasjoner. Bedre å holde barnet unna. Så de foresatte, har også et ansvar for sitt barn! Endret 31. juli 2014 av Friluftskar 1 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 31. juli 2014 Del Skrevet 31. juli 2014 Hunden var mest sannsynlig utilregnelig i gjerningsøyeblikket og burde derfor ikke straffes ved dødsstraff. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 31. juli 2014 Del Skrevet 31. juli 2014 Til info!: Jeg mistet nesten tommelen min som 10åring da en valp tok tak i fingeren min, ikke jeg eller mine foreldre engang TENKTE på at vi skulle sørge for at dyret ble avlivet selv om jeg måtte til lege og få stivkrampesprøyte samt bandasjere fingeren godt i nær fremtid, og dette i en kultur da hunder ikke er ansett som noe annet enn eiendommer. Hunder tenker ikke på samme måte som oss. Det finnes ikke noe som egentlig heter ''mannevond'' hund, for alt de gjør gjør de av en grunn, om det så er på grunn av smerte, sult, reddsel eller mangel på dressur. Ja, de fleste vet at hunder ikke tenker som oss. Så det gjør saken grei da? Om hunden får tak i en unge neste gang og dreper ungen, så er det bare fordi hunden ikke tenker som oss? God trøst for foreldrene det. Nei! Det som burde gjøres er å omplassere hunden så hunden får leve i ett miljø uten barn, med en eier som faktisk vet hva h*n gjør. 2 Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 31. juli 2014 Del Skrevet 31. juli 2014 Ja, de fleste vet at hunder ikke tenker som oss. Så det gjør saken grei da? Om hunden får tak i en unge neste gang og dreper ungen, så er det bare fordi hunden ikke tenker som oss? God trøst for foreldrene det. Husk på det at en hund oppfører seg slik som en eier vil at den skal gjøre. Jeg har til gode å møte hunder med en engasjert eier som er faretruende. Mest fordi at disse faktisk er oppegående nok til å skjønne at en hund har et instinkt som fort kan slå inn, og dermed gjør faktiske tiltak for å forhindre dette. Som å ikke la hund og småbarn være i samme rom uten tilstrekkelig oversikt over de begge. Derimot møter jeg så godt som alltid på en av mine gåturer folk som ikke en gang engasjerer i å ha hunden i bånd. Dette er i et område hvor det er snakk om 10-20 meter fra en lokal badestrand. Slike eiere mener jeg umiddelbart burde bøte med sitt eget liv når de utsetter mange andre for en potensiell fare det innebærer med hunder. 2 Lenke til kommentar
Sectoid Skrevet 31. juli 2014 Del Skrevet 31. juli 2014 I 9/10 tilfeller er det nok heller eier som burde straffes, ikke hund. Uhyre få hunder er menneskevonde av natur. De er tross avlet frem for å være i pakt med oss. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 31. juli 2014 Del Skrevet 31. juli 2014 Derimot møter jeg så godt som alltid på en av mine gåturer folk som ikke en gang engasjerer i å ha hunden i bånd. Dette er i et område hvor det er snakk om 10-20 meter fra en lokal badestrand. Slike eiere mener jeg umiddelbart burde bøte med sitt eget liv når de utsetter mange andre for en potensiell fare det innebærer med hunder. Det er unødvendig å ha en godt dressert hund i band, og ingen fare er forbundet med det. Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 31. juli 2014 Del Skrevet 31. juli 2014 (endret) Det er unødvendig å ha en godt dressert hund i band, og ingen fare er forbundet med det. Selv en godt dressert hund kan fort ta en helomvending og gjøre noe den ikke skulle ha gjort. Derfor er bånd en fin sikkerhet slik at eieren fortløpende kan sette i gang en prosess for å avverge en ulykke. Eieren av hunden jeg tok tak i og hold nede for en måned siden påsto selv at den aldri hadde vært aggressiv før og var godt dressert, men like fordømt viste hunden en ganske så aggressive holdninger oven for min mor uten grunn. Det hjelper vel heller ikke på at hun ble nervøs der og da. Men, er man langt til fjells eller i lite befolkede områder ser jeg ikke det store problemet med å la hunden gå fritt. Men i disse tilfellene jeg har nevnt så var dette som sagt 10-20 meter fra en badestrand hvor både små og store befinner seg. Endret 31. juli 2014 av Hansien 1 Lenke til kommentar
Tvillingsjel Skrevet 31. juli 2014 Del Skrevet 31. juli 2014 Har den bitt før? Det sies jo at hunder som først biter gjør det igjen. Jeg er ingen hundehater (har selv hatt hund), men synes det hørtes ut som en alvorlig episode. Det kunne lett fått et mer tragisk utfall. Jeg har en toåring selv og jeg kjenner det vrir seg i meg. Jeg hadde aldri stolt på den hunden rundt mitt barn igjen. Hunden må tåle at noen går forbi når den spiser. Om den har bitt før eller det er fare for gjentagelse så ville jeg vurdert avlivning, men jeg ville i alle fall sørget for å ikke la de to være alene sammen. Jeg er for å lære barn respekt for dyr, at man ikke går bort til fremmede hunder uten at eieren sier det er greit. Man må ha respekt for dyr i familien også, har vært eksempler på det før. Håper det går bra med toåringen! 1 Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 31. juli 2014 Del Skrevet 31. juli 2014 (endret) Tanten min hadde en shetland sheepdog som var veldig dressert men den glefste fremdeles etter lillebroren min da han var liten. Han "bet" han i hånden, men ikke nok til at det ble sår/blod.Begge kattene mine blir også redd når det er barn i huset. De skygger unna når barna kommer men har ikke bitt eller kloret enda. Endret 31. juli 2014 av PantZman Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 31. juli 2014 Del Skrevet 31. juli 2014 Men i disse tilfellene jeg har nevnt så var dette som sagt 10-20 meter fra en badestrand hvor både små og store befinner seg. Jeg er enig i at i slike tilfeller er det høflig å ta hensyn til andres følelser og sett band på hunden. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 31. juli 2014 Del Skrevet 31. juli 2014 Essda, bare å avlive. Er bare en hund. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå