Thor. Skrevet 31. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 31. juli 2014 (endret) Har tanker om å kjøpe en 4K skjerm. Har en i5 2500K med et GTX 780 Phantom skjermkort. Hvordan skalerer fps i nyere spill når skjermen har fire ganger antallet piksler (fra 2,073,600 til 8,294,400)? Blir fps omtrent fire ganger lavere enn det jeg får på 1080P? Kan nevne at jeg vet at jeg fortsatt kan spille i 1080P på en 4K skjerm. Hovedmålet med innkjøp av en 4K er større arbeidsplass når jeg holder på med mange programmer samtidig. Men om jeg kan spille i denne oppløsningen er det jo en stor bonus. Endret 31. juli 2014 av Thor. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 31. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 31. juli 2014 Se selv: http://www.techpowerup.com/reviews/Sapphire/R9_290_Vapor-X/6.html Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 31. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 31. juli 2014 (endret) Konklusjonen er at det ikkje går smooth å spille på en 4k skjerm med nyere spill. Har man gjennomsnittfps på 60 fps, så har man garantert mye av tiden under 60 fps også. Jeg kan ikkje se at det er noe digg å spille på en 4k skjerm i det heletatt. Ha en skjerm nr 2 på pulten, det er et godt tips Endret 31. juli 2014 av Nizzen Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 31. juli 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 31. juli 2014 Har 2 stk 1080P skjermer på 22" og 24". Det gir for lite arbeidsplass (antall piksler). Ønsker derfor en 4K skjerm siden jeg ikke har plass til flere skjermer på pulten. Spilling er ikke hverdags og jeg klarer meg fint med 1080P i krevende spill om skjermen skalerer bildet ok. Har også hørt at på en 4K skjerm er ikke AA like nødvendig på grunn av den høye oppløsningen og pikseltettheten. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 31. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 31. juli 2014 Har selv prøvd 4k skjerm skalering er ikke stort problem. Verken PS3 eller Xbox 360 har ikke noe problemer med full HD spilling, men vitsen blir jo borte på en samsung 4k skjerm. Problemet er først om fremst en del spill kun skalerer til 4k oppløsning særlig eldre spill, så man merker minimal forskjeller fra full HD til 4k oppløsning så da bli jo poenget borte. Nvidia og ATI skjermkort har lenge hatt mulighet for skalering direkte på GPU så dette blir ikke noe problem. Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 31. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 31. juli 2014 Du ser definitivt forskjell på 2x msaa og ingen aa på 3200x1800 i alle fall. behovet er mindre, ikke borte blir riktigere å si tror jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå