Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er du redd for avvisning på første date?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du vil uansett ikke bli bedre på å takle avvisninger dersom du ikke utsetter deg for potensielle situasjoner hvor du kan bli avvist.

Jeg er ikke redd for å bli avvist - jeg vet det skjer og kommer til å skje men aksept kommer også til å skje og skjer.

Så følger jeg ananas prinsippet.

Ananas-Prisippet:

Ikke alle liker ananas - det kan være smaken, konsistensen, eller noe annet. Dette er ting ananasen ikke kan noe for og ananasen er fornøyd med seg selv som den er - det er rett og slett noen mennesker som ikke liker ananas av den grunn og ingenting mer eller mindre legges i det. En ananas analyserer aldri en som ikke liker ananas for å finne ut hvorfor den ikke blir likt. Den aksepterer det - og venter på en som liker ananas.

(Du kan bruke Kiwi eller eple eller noe annet - men du skjønner prinsippet)

• Liker 5
Lenke til kommentar

Å bli avvist er ikke en stor sak for meg, har skjedd mange ganger opp gjennom åra og har ikke sett noen grunn til å la det gå inn på meg. Å bli avvist er noe vi alle opplever.

Hvis det å gå ut med en dame ikke er moro i seg selv, uavhengig om du blir avvist eller ikke etterpå, burde du kanskje vurdere og skifte taktikk når du dater. Husk at du virker mer attraktiv hvis du har det morsomt ;)

Lenke til kommentar

Å bli avvist er ikke en stor sak for meg, har skjedd mange ganger opp gjennom åra og har ikke sett noen grunn til å la det gå inn på meg. Å bli avvist er noe vi alle opplever.

Hvis det å gå ut med en dame ikke er moro i seg selv, uavhengig om du blir avvist eller ikke etterpå, burde du kanskje vurdere og skifte taktikk når du dater. Husk at du virker mer attraktiv hvis du har det morsomt ;)

Trådstarter: jeg bør nok prøve å finne på noe som er morro. Noe jeg liker å gjøre. Og da bruker jeg foreks daten som en tur eller noe annet morro, slik at det ikke er sløsing av tid. Jeg gidder ikke å sløse vekk tid på unødvendige kjedelige ting bare for å finne ut om dette er en partner for meg.

Ja, jeg har blitt avvist mange ganger før. Det som jeg opplever mest av er at menn er interessert i meg sexuellt. Noen få ganger sier de som virker desperate ut at de er interessert i forhold med meg, og at de er forelsket. Jeg har datet sikkert nesten 30 stykker gjennom hele livet mitt. Hatt to lengre forhold, men uansett hvor mange jeg har datet så er det nok mulig å fortsatt finne kjærligheten :) . Noen sier at de ville gitt den opp. Men hvorfor skal jeg det?

Anonymous poster hash: 111c7...da8

Lenke til kommentar

Du vil uansett ikke bli bedre på å takle avvisninger dersom du ikke utsetter deg for potensielle situasjoner hvor du kan bli avvist.

Jeg er ikke redd for å bli avvist - jeg vet det skjer og kommer til å skje men aksept kommer også til å skje og skjer.

Ananas-Prisippet:

Ikke alle liker ananas - det kan være smaken, konsistensen, eller noe annet. Dette er ting ananasen ikke kan noe for og ananasen er fornøyd med seg selv som den er - det er rett og slett noen mennesker som ikke liker ananas av den grunn og ingenting mer eller mindre legges i det. En ananas analyserer aldri en som ikke liker ananas for å finne ut hvorfor den ikke blir likt. Den aksepterer det - og venter på en som liker ananas.

Problemet er bare at enkelte av oss ikke ananas, kiwi eller eple...men ansjons. Det gjør situasjonen betraktelig mer utmattende.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Trådstarter: Men når skal man bare gi opp å lete etter kjærligheten?

Jeg har datet ca 9 personer etter at jeg be singel for ett år siden. Av det har jeg opplevd at 4 av dem var interesserte i meg. 1 av dem sa seg interessert for sex. 1 avviste meg etter flere treff. 1 av dem hørte jeg ikke mer ifra. 2 av dem fikk jeg avvisning fra. Er dette såpass dårlig resultat at jeg burde gi opp å date?

Lenke til kommentar

Trådstarter: Men når skal man bare gi opp å lete etter kjærligheten?

Jeg har datet ca 9 personer etter at jeg be singel for ett år siden. Av det har jeg opplevd at 4 av dem var interesserte i meg. 1 av dem sa seg interessert for sex. 1 avviste meg etter flere treff. 1 av dem hørte jeg ikke mer ifra. 2 av dem fikk jeg avvisning fra. Er dette såpass dårlig resultat at jeg burde gi opp å date?

Jeg tror faktisk dette er langt bedre enn det de fleste opplever i den situasjonen. :p

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ananas-Prisippet:

Problemet er bare at enkelte av oss ikke ananas, kiwi eller eple...men ansjons. Det gjør situasjonen betraktelig mer utmattende.

Vel.. Ansjonsen lever jo i havet - og det er nok av fisk der og får du ikke nap - kan du allti dra din egen laks...

Eller har du en Ansjons Teori som bryter med Ananas teorien ?

TS - Ja, det er faktisk veldig gode odds. Av de 50++ jeg sikkert har kyssa/klina med så har bare typ 5 utviklet seg til et forhold etter det... Er 10% eller mindre. 5/9 (teller med den bare for sex) så er jo det sinnsykt bra !

• Liker 1
Lenke til kommentar

Etter å ha blitt avvist etter 7 års forhold så bryr man seg fint lite om hva en person du nettopp har møtt mener. Men så kan det godt være at jeg har blitt kynisk og at det fort kan endre seg om jeg i utgangspunktet er over gjennomsnittlig interessert i personen.

Lenke til kommentar

Nåja. Har selv et forhold på 5 1/2 år bak meg, samt nåværende forhold som jeg har np vært i 6 mnd og avvisning er fremdeles noe jeg er redd for.

Trådstarter: Jeg har foreks en date til helgen, med en jeg har skrevet med på nettet. Men jeg vurderer å si at jeg ikke kan, for jeg er så redd for avvisning. Jeg tror at grunnen til at vi er redde for en avvisning er det å ikke føle seg pen nok, eller bra nok. Det går utover selvtilliten.

Jeg tror at en del mennesker er mindre vant til avvisninger enn andre. Enkelte blir likt overalt, og de skjønner gjerne ikke hvor vondt en avvisning er, for de har ikke opplevd det, og de er ikke redd for det, for de vet at rett bak neste sving er det en ny mulighet.

Men da jeg møtte min ekssamboer. Da var jeg uerfaren med dating, og hadde derfor aldri fått en avvisning, men jeg var veldig redd for avvisning allievel. Så det har jo lagt i meg fra før. Men jeg er enda mer redd for avvisning i dag, enn det jeg husker jeg var den gang. Mulig pga av at jeg har følt meg ganske avvist etter den gang.

Lenke til kommentar

TS HER Noen måter jeg kan teste han på for å vite om han bare er ute etter sex eller noe som kan utvikle seg?

Anonymous poster hash: dffdc...e40

trådstarter: du er ikke trådstarter :D. Der er det jeg som er hehe

Haha, merket det. Skrev i feil tråd :p men ja, er reddfor avvsining… eller, jeg har faktisk aldri blitt avvist før. Eller jo, gutter som bare har vært ute etter en ting, men de spotta jeg… åhhhhhh

Anonymous poster hash: dffdc...e40

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...