Beltet Skrevet 31. juli 2014 Del Skrevet 31. juli 2014 Hei, byttet nettopp router fra en D-Link 635 til Asus RT-ac66u. Når jeg prøvde å bytte over, så klarer ikke min maskin å koble til routeren. Har en annen maskin ved siden av som klarer fint å koble til via kabel og andre enheter via trådløst. Får beskjed om at "nettverkskabel ikke er koblet i" når jeg prøver. Har ikke byttet om på noe på oppsettet som jeg kjører, så lurer litt på hvor feilen evt ligger. Har oppdatert drivere, har byttet kabel for å sjekke det. har rebootet router og modem flere ganger uten hell. Hovedkort er Gigabyte GA P-55 USB3 og er via dette som jeg kobler til nettet. All hjelp mottas med takk. Lenke til kommentar
Pop Skrevet 31. juli 2014 Del Skrevet 31. juli 2014 Restartet PC? Kommer ruteren (ditt LAN) opp i oversikten over trådløse nett? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 31. juli 2014 Del Skrevet 31. juli 2014 Feil på PC? Feil på kabel? NIC støtter ikke protokoll? Feil IP-config? Lenke til kommentar
Beltet Skrevet 31. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2014 Har restartet PCen flere ganger, både før og etter at jeg har rebootet routeren. Har ikke trådløst nett på pcen, men finner den via telefon osv. PCen fungerer fint via D-Linken som jeg bruker pr nå. Har byttet kabel og prøvd med samme kabel som den andre pcen fungerer med, fungerer fortsatt ikke. Har automatisk IP, så burde ikke være problem. Angående NIC så vet jeg ikke. Er det mulig å sjekke dette opp noe sted? Er via hovedkortet så burde kanskje stå i manualen evt? Takk for svar Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 31. juli 2014 Del Skrevet 31. juli 2014 (endret) Da er jeg ganske tom for ideer. Antar at du har oppgradert Asus til nyeste FW? Siden PCen funker på annen router, må problemet ligge på den, ev at noe ikke er kompatibelt. Har du oppgradert alt av GW/BIOS på PCen? Endret 31. juli 2014 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 31. juli 2014 Del Skrevet 31. juli 2014 Les innlegg #4 en gang til.... Lenke til kommentar
Beltet Skrevet 31. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2014 Har ikke oppdatert bios, så kan gjøre det. Men trodde at via kabel så burde det funket, eller er det samme type standarder der også som på Wlan? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 31. juli 2014 Del Skrevet 31. juli 2014 På kabel skilles stort sett mellom 10/100/1000 og HDX/FDX, og alt pleier å støtte alt. I den grad jeg har hatt problemer med kablet nett har det vært enten drivere eller konfigurasjon av OS. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå