Gå til innhold

[Løst] Hodetelefonene lager lyd uten at jeg har lyden på

Anbefalte innlegg

Jeg har plantronics rig og de lager sånn surrelyd, nesten som på tv-er som har "snøstorm". De har funket helt fint en stund, men merket det nå at den lagde sånn lyd. De fungerer og alt, men lyden irriterer livet av meg:P

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nok lydkortet ditt som sender støyen - du hadde antagelig hørt det samme med andre hodetelefoner. (Selv om det kan være noe med den mikser-tingen i Rig-pakken, men jeg ville tippet det ikke er det).

Stasjonær eller laptop?

Hvis det er en stasjonær, og du bruker lydkortet på hovedkortet - bruker du kontakten bakpå maskinen, eller den foran? Jeg har brukt maskiner hvor kontakten foran har ganske mye støy, mens den bakpå er bedre. (De samme maskinene hadde en merkelig sak hvor jeg kunne høre en bestemt lyd hvis jeg scrollet opp og ned på nettsider; jeg antar det var elektronisk støy fra ram/pci-e/skjermkortet.)

Lenke til kommentar

Det er nok lydkortet ditt som sender støyen - du hadde antagelig hørt det samme med andre hodetelefoner. (Selv om det kan være noe med den mikser-tingen i Rig-pakken, men jeg ville tippet det ikke er det).

Stasjonær eller laptop?

Hvis det er en stasjonær, og du bruker lydkortet på hovedkortet - bruker du kontakten bakpå maskinen, eller den foran? Jeg har brukt maskiner hvor kontakten foran har ganske mye støy, mens den bakpå er bedre. (De samme maskinene hadde en merkelig sak hvor jeg kunne høre en bestemt lyd hvis jeg scrollet opp og ned på nettsider; jeg antar det var elektronisk støy fra ram/pci-e/skjermkortet.)

Jeg har en stasjonær, og jeg har prøvd både portene foran og bakpå. Jeg prøvde uten mikseren, da ble det ingen støy, så kan den være ødelagt? Kjøpte hodetelefonene forrige uke, så har garanti tror jeg.

Lenke til kommentar

Da kan det være mikseren, ja. Hva mikser den sammen, egentlig? To 3.5mm-innganger? Har du noe i den andre inngangen?

Du kan prøve å koble til noe i den andre inngangen, evt bytte ut det som står i; det kan hende det har noe å si?

Lenke til kommentar

Da kan det være mikseren, ja. Hva mikser den sammen, egentlig? To 3.5mm-innganger? Har du noe i den andre inngangen?

Du kan prøve å koble til noe i den andre inngangen, evt bytte ut det som står i; det kan hende det har noe å si?

Sorry glemte å ta "løst" på denne tråden, etter et par dager ble det borte, kan hende for jeg tuklet litt med mikseren og kablene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...