Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ikke hørt om en sånn ordning fra mine t-banekolleger, i hvert fall. De som har gått over til lokførerutdanningen fra jobb som t-banefører har så vidt jeg vet gjort det på vanlig måte. Men så har jeg bare jobbet i sporveien i rett under to år, da.

Lenke til kommentar

Har ikke hørt om en sånn ordning fra mine t-banekolleger, i hvert fall. De som har gått over til lokførerutdanningen fra jobb som t-banefører har så vidt jeg vet gjort det på vanlig måte. Men så har jeg bare jobbet i sporveien i rett under to år, da.

Men hvis jeg tar vg1 teknikk og industriell produksjon og vg2 kjøretøy (uten læretid) og så jobber jeg som tbanefører i 10 år, men plutselig finner ut at jeg vil gå jernbaneskolen! Kan jeg da ta mine 2 år lærlingtid 10 år etter VGs og få fagbrev?

Lenke til kommentar

Er som sagt ikke sikker på om to år med yrkesfag teller som "fullført videregående skole". Dessuten antar jeg at du er 15/16 år, og søker på videregående? Da vil du uansett trenge noe å gjøre i de tre årene fra du er ferdig på VGS (18) til du kan begynne på aspirantkurset i sporveien (21). Anbefaler sterkt at du bruker den tiden på å få deg et fagbrev, så har du noe å falle tilbake på dersom du ikke får jobb i sporveien/ikke trives.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...