CirkA7 Skrevet 30. juli 2014 Del Skrevet 30. juli 2014 Hei. Jeg har gått på en blemme når det gjelder størrelsen på avtrekksrøret som går fra vifte og ut fra kjøkkenet. Jeg har lagt et 100mm rør og nå når jeg ser etter ventilatorer så er tilkoblingen på 150mm. Jeg vet man kan bare sitte på en overgang, men vil dette gå betraktelig utover sugeeffekten? Er det fare for at ventilatormotoren går varm grunnet mye motstand? Håper noen kan svare på dette! Takk. PS. Kan legge til at de ventilatorene jeg har sett på har en kapasitet på opptil 800m3. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 30. juli 2014 Del Skrevet 30. juli 2014 Har ikke tall på noe, men tipper at du vil få merkbart dårligere effekt og kanskje litt mer støy. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 30. juli 2014 Del Skrevet 30. juli 2014 Ventilatoren går ikke varm av for tynt rør men sugeevnen til vifta blir redusert og du får mere støy av det hele. Du kan suplere med kanalvifte for å få maksimalt sug om det blir et problem. 1 Lenke til kommentar
Lampa Skrevet 30. juli 2014 Del Skrevet 30. juli 2014 Du vil få jet-effekt i ventilatoren, med mye vindstøy/sus, gjorde dette provisorisk til brodern. Husker ikke hvor stor den ventilatoren er men den suger ut mere en va som slipper inn i huset. (Fikk vedovnen til å ryke inn i huset istedet for å sende ut pipa) Lenke til kommentar
CirkA7 Skrevet 30. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2014 Oki. Takk. Superfestlig å gjøre denne drittfeilen på dette drittprosjektet. Lenke til kommentar
Sleggefett Skrevet 30. juli 2014 Del Skrevet 30. juli 2014 Oki. Takk. Superfestlig å gjøre denne drittfeilen på dette drittprosjektet. Finfin måte å lære på det.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå