Sanchez_ Skrevet 30. juli 2014 Del Skrevet 30. juli 2014 Jeg eier en Onkyo TR-NR717 som er koblet til blant annet TVen. I tillegg til alle tilkoblingene ønsker jeg en enkel mulighet for at man kan koble mobilen sin til anlegget via minijack for å spille av musikk. Jeg har kjøpt en phono til minijack-kabel på Clas Ohlson, og koblet denne inn i "Phono"-utgangen på recieveren. Men når jeg spiller av lyd fra for eksempel en mobil, blir lyden som kommer ut av høyttalerne forvridd og grusom. Den er full av skurr og nivået er langt høyere enn den vanlige lyden som for eksempel kommer av TV-signalet. Hva gjør jeg for å ordne dette? Hjelp! Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 30. juli 2014 Del Skrevet 30. juli 2014 Bruk en annen inngang enn Phono, AUX er et bra sted å starte Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 30. juli 2014 Del Skrevet 30. juli 2014 He, he... en mobil mater nok litt mye der, ja.(Phono er for platespillere & annet som gir et veeeeldig svakt input signal) Lenke til kommentar
*F* Skrevet 30. juli 2014 Del Skrevet 30. juli 2014 (endret) TS snakker nok om phono plugger Men om det er inngang det er snakk om er det jo bare å prøve å bytte EDIT: Glem alt jeg sa, jeg leste ikke inlegget til TS før jeg svarte Endret 30. juli 2014 av Evelen! Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 30. juli 2014 Del Skrevet 30. juli 2014 Skru ned volumet på mobilen til du får tilfredsstillende lyd. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 4. august 2014 Del Skrevet 4. august 2014 Omnithunder, den 30 Jul 2014 - 22:44, sa:Skru ned volumet på mobilen til du får tilfredsstillende lyd. Hjelper ikke. Han bruker "Phono" inngangen som er laget for å ta i mot ett meget svakt signal fra platespillere. Denne inngangen MÅ KUN brukes til platespillere. Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 4. august 2014 Del Skrevet 4. august 2014 Omnithunder, den 30 Jul 2014 - 22:44, sa:Skru ned volumet på mobilen til du får tilfredsstillende lyd. Hjelper ikke. Han bruker "Phono" inngangen som er laget for å ta i mot ett meget svakt signal fra platespillere. Denne inngangen MÅ KUN brukes til platespillere. Hvis du leser tråden, så ser du at TS allerede har fått beskjed om å bruke en annen inngang (eksempelvis AUX). Selv på AUX inngang kan signalet bli forvrengt på maks volum. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 4. august 2014 Del Skrevet 4. august 2014 Omnithunder, den 04 Aug 2014 - 13:32, sa: AndersT2, den 04 Aug 2014 - 12:48, sa: Omnithunder, den 30 Jul 2014 - 22:44, sa:Omnithunder, den 30 Jul 2014 - 22:44, sa:Skru ned volumet på mobilen til du får tilfredsstillende lyd. Hjelper ikke. Han bruker "Phono" inngangen som er laget for å ta i mot ett meget svakt signal fra platespillere. Denne inngangen MÅ KUN brukes til platespillere. Hvis du leser tråden, så ser du at TS allerede har fått beskjed om å bruke en annen inngang (eksempelvis AUX). Selv på AUX inngang kan signalet bli forvrengt på maks volum. Jeg vet det, men siden du svarte helt til slutt, etter han hadde fått det svaret, så virket det ikke som du hadde gjort det Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 4. august 2014 Del Skrevet 4. august 2014 Det er ikke primært fordi signalstyrken fra mobilen er for høy som gir dårlig lyd. Det er RIIA forsterkeren som forårsaker det. Lydsignalet fra en platespiller har svært lite bass og svært mye diskant pga hvordan stiften leser rillen på LP-platen. Bredde og dybde på rillen bestemmer lyden. RIIA forsterkeren er egentlig en slags forsterkende equalizer som gjør om lydsignalet fra LP'en til et normalt linjesignal. Ved å kjøre et normalt linjesignal som f.eks lyd fra en mobil inn på en RIIA forsterker vil man få motsatt problem. Svært mye bass og svært lite diskant. Det låter helt forferdelig, slik TS erfarte. Ha en fin dag. Hver dag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå