ertho Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 Jeg har et lite problem. Det oppstår mange rosarøde områder/pixler øverst i explorer vinduet på maskinen min. Det er ikke pixelfeil, for feilen vedvarer uansett hvor jeg flytter vinduet. Jeg lurer på om noen andre har hatt/har et lignende problem som vist på bildet nedenfor. Det samme fenomenet oppstår også når jeg bruker ekstern skjerm. Er det noen som vet hva problemet skyldes? Lenke til kommentar
abjork Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 Jeg har et lite problem. Det oppstår mange rosarøde områder/pixler øverst i explorer vinduet på maskinen min. Det er ikke pixelfeil, for feilen vedvarer uansett hvor jeg flytter vinduet. Jeg lurer på om noen andre har hatt/har et lignende problem som vist på bildet nedenfor. Det samme fenomenet oppstår også når jeg bruker ekstern skjerm. Er det noen som vet hva problemet skyldes? Det kan se ut til at fargedybden på skrivebordet i Windows ikke er rett innstilt. Høyreklikk på skrivebordet og velg Egenskaper. I fanen Innstillinger bør det aller helst stå Høyeste (32-bit) i Farge-kvalitet-boksen. Lenke til kommentar
PureTamil Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 Skift til 32-biters fargedybde og dine sorger er over Lenke til kommentar
ertho Skrevet 24. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2003 Har prøvd å omstille til 32-bit, men problemet forsvinner ikke. Det blir bare litt svakere. Lenke til kommentar
oksa Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 Opplever det samme selv. Lenke til kommentar
Ungankable Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 Jeg har ikke merket noen slike problemer på min. De jeg kjenner som har den, har heller ikke nevnt noe slikt, selv om jeg ikke har spurt om det. Hørtes merkelig ut, men får håpe det løser seg. mvh Thor-Egil Lenke til kommentar
hce Skrevet 25. oktober 2003 Del Skrevet 25. oktober 2003 Har prøvd å omstille til 32-bit, men problemet forsvinner ikke. Det blirbare litt svakere. Jeg kjører 1400x1050 i 32bit fargeoppløsning. Skjermen har helt lik fargegjengivelse som min CRT skjerm hjemme (omtrent ) Har du prøvd å laste ned siste drivere fra www.ibm.com? Lenke til kommentar
ertho Skrevet 25. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2003 Jeg kjører 1400x1050 i 32bit fargeoppløsning. Skjermen har helt lik fargegjengivelse som min CRT skjerm hjemme (omtrent ) Har du prøvd å laste ned siste drivere fra www.ibm.com? Har installert alle de nyeste driverene fra ibm uten at jeg merker noen forskjell. Tror du det kan dreie seg om grafikkorupsjon som følge av et ødelagt systembord? Lenke til kommentar
hce Skrevet 25. oktober 2003 Del Skrevet 25. oktober 2003 Jeg kjører 1400x1050 i 32bit fargeoppløsning. Skjermen har helt lik fargegjengivelse som min CRT skjerm hjemme (omtrent ) Har du prøvd å laste ned siste drivere fra www.ibm.com? Har installert alle de nyeste driverene fra ibm uten at jeg merker noen forskjell. Tror du det kan dreie seg om grafikkorupsjon som følge av et ødelagt systembord? Jeg fikk problemer med mitt grafikkkort kun 1 uke etter jeg fikk maskinen. Dog ikke slike feil du viser til. Jeg opplevde korrupt grafikk som i "rare" prikker og streker på skjermen. Har du sett i IBM programvaren din? Mener å huske det var noen instillinger i den som på en måte overstyrte "Windows innstillingene". Finner du ikke ut av det får du ringe IBM support telefonen. De er veldig hjelpsomme Lenke til kommentar
overLoad Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Heisann. Jeg har samme problemet og en kompis som også har T40P har det samme. Vet ikke hvorfor men den er bare slik. Mente jeg fikk det vekk med å øke fargedypnen men det gjorde jeg ikke. Men jeg tror det har noe å si om man kjører den på strøm eller ikke. Lenke til kommentar
Eriond Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Har hatt samme problemet på en bærbar fra Best. Her var det en kontaktfeil/ feil på grafikkortet som gjorde det. Siden det var en forholdsvis gammel maskin så skrudde jeg den opp og fiklet med tilkoblingen. Problemet forsvant da. Anbefaler at du tar kontakt med Ibm og får de til å sjekke det opp. Lenke til kommentar
overLoad Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Jeg har ikke merket noen slike problemer på min.De jeg kjenner som har den, har heller ikke nevnt noe slikt, selv om jeg ikke har spurt om det. Hørtes merkelig ut, men får håpe det løser seg. mvh Thor-Egil Tror nok du må se nøye etter fordi jeg kan nok garrantere at det er slik på din også. Lenke til kommentar
Equinox Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Alt er helt fint her Sikkert bare brukerfeil hos dere Ring IBM liksom, gjør livet enkelt for deg selv. Mvh, Kim Lenke til kommentar
overLoad Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Alt er helt fint her Sikkert bare brukerfeil hos dere Ring IBM liksom, gjør livet enkelt for deg selv. Mvh, Kim Tviler sterkt på at du ikke har det samme. Thor Egil hevdet det samme, men når jeg forklarte hvordan han kunne se det så måtte han innrømme at han hadde samme greiene. Problemet er kun i IE og i det grå feltet på menyen. Bøy skjermen fremover. Lenke til kommentar
Equinox Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Nei, seriøst. Alt er grått, har alltid vært grått, og jeg nekter å tro at det plutselig forandrer seg med mindre jeg mister den i bakken. Merkelig at du påstår det er feil på skjermen/maskinen min uten å ha sett den Anyway, om du ikke er overbevist skal jeg gjerne ta bilder evt screenshots, whatever you prefer. Mvh, Kim Lenke til kommentar
Farfar Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Equinox: Jeg tror faktisk du har det jeg også, selvom du ikke ser det selv. Kanskje du bare har litt dårlig syn akkurat der? Hmmm... haha, det hørtes faktisk litt rart ut Men det kan jo være Selv har jeg akkurat det samme problemet som alle dere andre T40p brukere. Altså, når skjermen står helt loddrett/45 grader og jeg bøyer hodet litt ned så dukker disse rare "fargene" opp i Internet Explorer. Det er KUN i explorer dette forekommer, så jeg lurer litt på hva det kan være. Når jeg satte ned fargene til 16-bits ble det helt tydelig og stygt. På 32 er det meget, meget svakt og som sagt, jeg må være i en spesiell vinkel. Snodig egentlig.. Rart at dette bare forekommer i IE, på dette lille punktet på alle T40(p) maskiner. Godt og vite at det ikke er bare jeg som har "problemet", da er det neppe en unik produksjonsfeil. Vel, vel.. bagateller Lenke til kommentar
Farfar Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Folkens. Det virker ikke som om det er skjermen vår eller skjermkortet det er noe tull med. Når jeg tar screenshot og paster inn i Photoshop og zoomer hardt inn, så er det der fortsatt. Og da tar den jo bilder av IE i seg selv liksom, kompilert IE på en måte. Så det er sjanse for at det er noe med nettopp IE? Ikke noe hardware-relatert.. Siden det ikke forekommer i noen andre programmer Lenke til kommentar
NesQuick Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Jeg har det samme jeg og.. dog ikke så tydelig som på bilder over her... Men jeg la vel egentlig ikke merke til at det var en bug/feil før det ble påpekt i denne tråden.. Trodde det var en del av det nye hw designet eller noe Lenke til kommentar
comicz Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Høres jo egentlig litt ut som en software-problem, i og med at det fortsatt er der når du kjører ekstern skjerm( i tillegg til at dette dukker opp på spesifikk software) Lenke til kommentar
overLoad Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Nei, seriøst. Alt er grått, har alltid vært grått, og jeg nekter å tro at det plutselig forandrer seg med mindre jeg mister den i bakken. Merkelig at du påstår det er feil på skjermen/maskinen min uten å ha sett den Anyway, om du ikke er overbevist skal jeg gjerne ta bilder evt screenshots, whatever you prefer. Mvh, Kim Beklager men jeg tror deg ikke. Kjør maskinen på batteri. (nesten helt umulig å se når den går på strøm) Ha den på tekstbehandling epost-modus Bøy skjermen bakover. Hvis du ikke da ser det i IE (i win xp) så må du dra til legen å få sjekket øyne. Mulig du har grå stær. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå