Atheas Skrevet 30. juli 2014 Del Skrevet 30. juli 2014 Hei Jeg sliter med skifte av ny vaskemaskin. Den gamle hadde en slange som passet rett på krana under vasken, mens den nye slangen er større. Så jeg kjøpte en overgangsnippel fra 15mm til 20 mm og fikk den koblet på. Men problemet er at den lekker mye. Det er ikke plass til pakkning i denne overgangen, så jeg aner ikke hva jeg kan gjøre for å fikse dette. Håper på å få det fikset uten rørlegger .....Noen tips? Lagt ved bilde av den som lekker. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 30. juli 2014 Del Skrevet 30. juli 2014 (endret) Feil overgang. Det funker hvis du skaffer riktig overgang, dvs en med plass til pakning... Endret 30. juli 2014 av Mr D 1 Lenke til kommentar
Atheas Skrevet 30. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2014 Feil overgang. Det funker hvis du skaffer riktig overgang, dvs en med plass til pakning... Hvor får jeg tak i en slik en da? Har vært på Jula, Biltema, Clas Olson....men kun funnet den som vist på bildet. Lenke til kommentar
Actibus Skrevet 30. juli 2014 Del Skrevet 30. juli 2014 Har du prøvd med gjengeteip? 1 Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 30. juli 2014 Del Skrevet 30. juli 2014 Hadde du spurt i en vaskemaskinbutikk (hvor de vet hva de driver med) eller i en VVS-butikk hadde du fått rett overgang... Mener at 87-225 fra Biltema (nederst, ikke direktelenke) løser problemet. Lenke til kommentar
Atheas Skrevet 30. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2014 Hadde du spurt i en vaskemaskinbutikk (hvor de vet hva de driver med) eller i en VVS-butikk hadde du fått rett overgang... Mener at 87-225 fra Biltema (nederst, ikke direktelenke) løser problemet. Var inne å tittet på akkurat denne på Biltema istad, men den hadde heller ikke plass til pakknig, så jeg kjøpte den ikke. Får høre med en VVS butikk i morgen. Takk for svar Gjengeteip har jeg kjøpt, men tørr ikke bruke - for jeg er en steriotype jente på dette området. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 30. juli 2014 Del Skrevet 30. juli 2014 Da bomma jeg på den fra Biltema... Men du skal ha en overgang med en form for kant inni (som på bilde jeg la ut) for å legge pakningen på. Gjengeteip tror jeg ikke holder til dette. 1 Lenke til kommentar
Loko Skrevet 30. juli 2014 Del Skrevet 30. juli 2014 Gjengeteip funker knall det! surr et par tre runder rundt gjengene og stram til så er det tett 1 Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 19. august 2014 Del Skrevet 19. august 2014 Gjengetape bør fungere fett. Driver med landbruk, og har endel med vannforsyning til dyr å gjøre. Når drikkevarer til dyrene skal settes opp så benytter jeg kun gjengetape, og har aldri hatt problemer med lekkasjer. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå