Kiiips Skrevet 30. juli 2014 Del Skrevet 30. juli 2014 Hei. Jeg bruker Norton Mobile appen (gratisversjonen) også unngår jeg mistenkelig sider. Vil det holde for å unngå å komme borti virus etc på mobilen? Takk for svar. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 30. juli 2014 Del Skrevet 30. juli 2014 Jeg har aldri trodd på virus på mobilen. De som ønsker å tappe folk for penger kan gjøre det gjennom tvilsomme "konkurranser" og "spørreundersøkelser". Det er mer effektivt å sperre abonnementet for teletorg etc., enn å installere antivirus. Mener jeg. Lenke til kommentar
tingo Skrevet 31. juli 2014 Del Skrevet 31. juli 2014 I tillegg: ikke installer programvare fra "mistenkelige" steder. Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 31. juli 2014 Del Skrevet 31. juli 2014 (endret) Antar det her er snakk om Android. Jeg er heller ikke tilhenger av antivirus på mobilen, bruk heller sunn fornuft og ta noen forholdsregler. Så lenge du er kritisk til hva du installerer av apper, så skal det mye til for å få ondsinnet programvare på mobilen. Du bør ikke aktivere funksjonen for å installere apper utenfor Google Play. Google skanner alle appene som blir lagt ut hos dem, samt at nyere versjoner av Android også skanner ved installering. Nå har det jo en sjelden gang skjedd at noen "farlige" apper har sluppet igjennom, men det har blitt oppdaget (relativt) raskt. Så fjern heller Norton, som (kan) føre til at mobilen jobber tregere og at batteriet tappes raskere, siden den ligger i bakgrunnen å skanner. Endret 31. juli 2014 av Pey'J 2 Lenke til kommentar
Mala Skrevet 31. juli 2014 Del Skrevet 31. juli 2014 (endret) Anti-virus på mobil er fullstendig bortkastet så lenge man er noenlunde oppegående Endret 31. juli 2014 av Mala 1 Lenke til kommentar
Squash Skrevet 31. juli 2014 Del Skrevet 31. juli 2014 Etter min mening er det rimelig godt gjort å få mobilvirus uten å installere direkte mistenksomme applikasjoner. Som regel er det lurt å tenke seg om i tilfeller hvor Google Play åpnes direkte fra nettleseren. Kjører du tilfeldigvis en eldre versjon av Android? Og antivirus på telefonen er lite nyttig. I tilfeller hvor du så hadde fått "virus" er det vanskelig å si om programvaren i det hele tatt hadde gjort noe. Lenke til kommentar
War Skrevet 31. juli 2014 Del Skrevet 31. juli 2014 Har avast jeg, men egentlig kun for remote delete ol. Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 1. august 2014 Del Skrevet 1. august 2014 Har avast jeg, men egentlig kun for remote delete ol. Det trenger du ikke ekstern programvare for å gjøre. Google har egne løsninger for dette som heter Android Device Manager Der kan du lokalisere, fjernslette og låse telefonen din. Slettemuligheten må du aktivere på telefonen din før den blir aktiv på Device Manager. Finnes og som en egen app som kan lastes ned på Google Play: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.apps.adm Lenke til kommentar
War Skrevet 1. august 2014 Del Skrevet 1. august 2014 Takk, hadde ikke sjekket rundt, bare så en kompis slette sin via den og la den inn. Âvast reagerer på 7/11-appen , så er meget keen på å te den bort^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå