Gintoki Skrevet 30. juli 2014 Del Skrevet 30. juli 2014 Jeg vil fylle gaming rommet med lydtett skum for å kunne skru opp både lyd og bass uten at det lekker så mye ut.Hvor kan jeg kjøpe slikt? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 30. juli 2014 Del Skrevet 30. juli 2014 (endret) Det må mer til en skum for å gjøre noe særlig forskjell. Spesiellt bassen sprer seg mye i konstruksjonen, så du må forhindre det. For å få en god demping må du bygge doble vegger, lydbøyler i taket og dempet gulv. Å bruke kun skum vil nok ikke være verdt pengene i forhold til hva du får ut av det. Men, du har tenkt å kle hver cm av rommet i dette, altså, både vegger, tak og gulv? Rockwool har lyddempende plater du kan sette på over alt, ser grusomt ut og antagelig ikke så behagelig å sitte i, men kan nok hjelpe en god del Endret 30. juli 2014 av aklla 2 Lenke til kommentar
Yippee Skrevet 30. juli 2014 Del Skrevet 30. juli 2014 http://www.avshop.no/Lydisolering/cat-c/c100455 Lenke til kommentar
Gintoki Skrevet 31. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2014 Tenkte å gjøre som denne youtuber'n som gav meg ide'en til lydtett skum Lenke til kommentar
PROuser Skrevet 31. juli 2014 Del Skrevet 31. juli 2014 Du kommer langt med Cellegummi. Vet om folk som bruker det i hjemmekinoer.. Den har tette celler, og derfor hindrer lydbølgene bra. Lenke til kommentar
Gintoki Skrevet 31. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2014 Oki, men hvor er det jeg bruker slikt? Er det på vinduer? eller over alt egentlig? Lenke til kommentar
PROuser Skrevet 31. juli 2014 Del Skrevet 31. juli 2014 Jo mer du bruker i vegger og tak, jo mer hjelper det. den absorberer lydbølger. selv ville jeg dekket alle vegger, tak og dører. Det fører og til bedre kvalitet på lyden, og du slipper "rom-klang". Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 1. august 2014 Del Skrevet 1. august 2014 Dog, bassen kommer nok knapt til å bremses, i hvert fall ikke hørbart mindre. Og det er dessverre også dette som man hører mest til fra før av. Demping av dette krever tunge skyts, bokstavelig talt, da du trenger plater med høyere tetthet (motsatt av skum) og deretter dempe disse platene slik at lyden ikke forplanter seg videre. Lenke til kommentar
War Skrevet 1. august 2014 Del Skrevet 1. august 2014 Jeg stemmer for flytende rom. Det er ikke værre en at man kan gjøre det selv. Må da huske å bruke lydbøyler til reisverket og ikke fastei vinkel. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå