Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jeg er oppgitt over foreldrende mine

Anbefalte innlegg

Du liker ikke at de behandler deg ufint, men du forventer at de skal ta imot alt det ufine du gjør mot de?

Start å respekter de, så får du respekt til tilbake :)

Men jeg mener at siden dem er foreldrende mine så burde dem takle at jeg som er barnet dems, burde ha mer tålmodighet med meg. De er jo voksne.

Det er for faen du også i denne settingen. Hvordan skal du klare å forholde deg til sjefer i arbeidslivet?

Jeg vet ikke jeg, men foreledrende mine er ikke de mest forståelsefulle foreldrende.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Håper de sender deg bort og glemmer deg, for de er så opptatt med å nyte friheten.

Det håper jeg ikke dem gjør, men jeg har ofte sagt til dem at dem burde bli mye mer rausere mot meg og behandle meg med respekt. Det har bare blitt til at jeg liker dem mindre og mindre.

Lenke til kommentar

Hvorfor skal de respektere deg? De er voksne, det er sant, selv om det ikke egentlig er et argument. Heller argument for at du burde respektere dem. :p

Du er snart voksen du også, fysisk og juridisk i allefall.

Det er mange ting en kan krangle med foreldrene sine om, men det å kreve penger for å kjøpe sminke er ikke en av dem.

Du bor jo fortsatt hjemme så da er du faktisk mest av alt en utgift allerede, siden du spiser, sover, bruker strøm og generelt bor hos foreldrene dine mest sannsynligvis uten å betale husleie. Og det å si at de skal gi deg penger til sminke fordi du skal spare penger er ganske uffyselig.

Nei, får si som andre, ta opp en jobb. Lever du litt mer sparsomt er det ikke sikkert du trenger å jobbe hele året en gang, jobb om sommeren og i jula så klarer du deg fint hvis du lever litt sparsomt.

Endret av Perrern
Lenke til kommentar

You parents, your friends, or nobody is going to hit as hard as life. It's not about how hard you hit, but about how hard you can get hit, and keep moving forward, about how much you can take, and keep moving forward, thats how LIFE is done.

Endret av Prospect
Lenke til kommentar

Med den oppførselen din så liker de deg nok like lite som du liker de.

Da er dem er værre en meg, for dem er voksne og da burde dem respektere meg.

Du er ung enda, det får være unnskyldningen din.

Om 10-15 år kan du se tilbake på hvor dum du var, og du blir nok omsider glad i foreldrene dine. Mest trolig vil du oppleve situasjoner der du setter virkelig pris på dem og får god støtte i en vanskelig tid f.eks. Prøv og sett deg selv i deres situasjon. Noen ganger må du tenke: See what I see. Du er enebarn og trolig veldig egoistisk, dette er ikke sunt.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Bør jeg finne meg i at foreldrende mine behandler meg på denne måten?

Anonymous poster hash: 0be88...8a5

Ja :) kort og godt, eller klar deg uten dem

Lenke til kommentar

Hvorfor skal de respektere deg? De er voksne, det er sant, selv om det ikke egentlig er et argument. Heller argument for at du burde respektere dem. :p

Du er snart voksen du også, fysisk og juridisk i allefall.

Det er mange ting en kan krangle med foreldrene sine om, men det å kreve penger for å kjøpe sminke er ikke en av dem.

Du bor jo fortsatt hjemme så da er du faktisk mest av alt en utgift allerede, siden du spiser, sover, bruker strøm og generelt bor hos foreldrene dine mest sannsynligvis uten å betale husleie. Og det å si at de skal gi deg penger til sminke fordi du skal spare penger er ganske uffyselig.

Nei, får si som andre, ta opp en jobb. Lever du litt mer sparsomt er det ikke sikkert du trenger å jobbe hele året en gang, jobb om sommeren og i jula så klarer du deg fint hvis du lever litt sparsomt.

Jeg gidder egentlig ikke å jobbe, jeg går på Vidergående skole da. Jeg har egentlig aldri følt noe får foreldrende mine, fordi at dem aldri har følt noe for meg. Jeg har grått mange ganger for å få medfølelse fra dem, men de bare sier at det ikke er synd på meg og at jeg har skyld i dette selv. Jeg beygnner egentlig å bli ganske lei av dem.

Lenke til kommentar

Da har du virkelig misforstått definisjonen av det å Låne.

Du skylder dem i allefall en ting, og det er en saftig unnskyldning.

Jeg jobbet i sommerferien og juleferien da jeg gikk på videregående, riktignok da jeg ble 18, så jeg hadde mulighet til å kjøre til jobben som lå et stykke unna. Pakket bukketter og flyttet pappesker for et blomsterfirma. Har jobbet hver jul og sommer siden det, og jeg studerer på høgskole, ser ikke hvorfor det skal være så mye mindre stress enn å gå på videregående?

Forøvrig, det å gråte for å få medfølelse, det er en taktikk som du skulle lagt fra deg for LENGE siden.

Endret av Perrern
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Da har du virkelig misforstått definisjonen av det å Låne.

Du skylder dem i allefall en ting, og det er en saftig unnskyldning.

Jeg jobbet i sommerferien og juleferien da jeg gikk på videregående, riktignok da jeg ble 18, så jeg hadde mulighet til å kjøre til jobben som lå et stykke unna. Pakket bukketter og flyttet pappesker for et blomsterfirma. Har jobbet hver jul og sommer siden det, og jeg studerer på høgskole, ser ikke hvorfor det skal være så mye mindre stress enn å gå på videregående?

Forøvrig, det å gråte for å få medfølelse, det er en taktikk som du skulle lagt fra deg for LENGE siden.

Dem har iallfall aldri sagt unnskyld til meg. En gang leverte de tilbake en boblejakke jeg hadde kjøpt fordi at den kostet for mye. da var jeg elleve år og hadde handlet den alene. De sa aldri unnskyld. Jeg synest at det er lettere med skole en å jobbe.

Lenke til kommentar

Håper de sender deg bort og glemmer deg, for de er så opptatt med å nyte friheten.

Det håper jeg ikke dem gjør, men jeg har ofte sagt til dem at dem burde bli mye mer rausere mot meg og behandle meg med respekt. Det har bare blitt til at jeg liker dem mindre og mindre.
Så lenge du bor hjemme så må du finne deg i deres regler. Oppfører du deg så vil de oppføre seg. Du er i den alderen at du burde skjerpe deg.

Bruk egne penger, spare kan du senere. Ikke nok med at betaler mat og alt annet så skal de gi deg penger til klær og sminke når du selv har penger. Det blir for dumt.

Endret av MoonLight
Lenke til kommentar

Dette er nødt til å være et troll, det går ikke an å være så tragisk, eller? psykisk skadet? LOL, lykke til med voksenlivet!

Du er 17år, men oppfører deg som et barn i trassalderen. Jeg synes synd på foreldrene dine.

Endret av Uderzo
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...