Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jeg er oppgitt over foreldrende mine

Anbefalte innlegg

Jeg har strevd mye med foreldrende mine i det siste. Det hele beyngte med at jeg forlangte å låne penger av dem til å kjøpe klær og sminke og øredobber. Da sier dem at jeg får bruke mine penger. Jeg sier at jeg vil spare dem og at siden dem er mine foreldre så synest jeg at jeg kan få låne penger av dem. Da blir de bare sinte og oppgitte og sier at jeg har å lye dem. Da kastet jeg en blomstervase i gulvet. Da fikk jeg husarrest bare pågrunn av denne dumme vasen. Jeg klagde på at jeg ikke fant meg i få husarrest bare for en knust vase. Men da bare blir dem sinte på meg sier at jeg har å lære oppdragelse. Jeg tok også ut tjue kr fra mor mi sin lommebok da hun ikke såg det. Da truet dem med å sende meg bort på oppdragelsehjem, noe jeg ikke fant meg i å bli fortalt. Jeg nekter å vaske stuegolvet og for jeg er så bitter på dem. Jeg er enebarn da, så jeg har ikke søsken.

Bør jeg finne meg i at foreldrende mine behandler meg på denne måten?

Anonymous poster hash: 0be88...8a5
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har strevd mye med foreldrende mine i det siste. Det hele beyngte med at jeg forlangte å låne penger av dem til å kjøpe klær og sminke og øredobber. Da sier dem at jeg får bruke mine penger. Jeg sier at jeg vil spare dem og at siden dem er mine foreldre så synest jeg at jeg kan få låne penger av dem. Da blir de bare sinte og oppgitte og sier at jeg har å lye dem. Da kastet jeg en blomstervase i gulvet. Da fikk jeg husarrest bare pågrunn av denne dumme vasen. Jeg klagde på at jeg ikke fant meg i få husarrest bare for en knust vase. Men da bare blir dem sinte på meg sier at jeg har å lære oppdragelse. Jeg tok også ut tjue kr fra mor mi sin lommebok da hun ikke såg det. Da truet dem med å sende meg bort på oppdragelsehjem, noe jeg ikke fant meg i å bli fortalt. Jeg nekter å vaske stuegolvet og for jeg er så bitter på dem. Jeg er enebarn da, så jeg har ikke søsken.

Foreldrene dine burde ikke finne seg i at du oppfører deg på den måten. Bortskjemmt drittunge er det du er. Kjøp dine egne ting. Foreldrene dine har neppe mer lystå btale for nipset ditt enn du har. Og har du for lite, skaff deg jobb og tjen mer.

Det jeg mener er at de er mine foreldre og da er de pliktige til å ta vare på meg og behandle meg med respekt.

Lenke til kommentar

skjønner ikke helt her. Det er greit og forstår at foreldrene dine blir opprørt når du behandler dem på denne måten, men det skal være grenser på hva de sier også. Sende deg på oppdragelsehjem for å tatt en tjue kroner. Men du får oppføre deg skikkelig, kanskje denne sitvuasjonen endrer seg!

Lenke til kommentar

Ahhahhha hah haah! :rofl: Dagens! Å herre! + 1 til den. :rofl:

• Liker 6
Lenke til kommentar

skjønner ikke helt her. Det er greit og forstår at foreldrene dine blir opprørt når du behandler dem på denne måten, men det skal være grenser på hva de sier også. Sende deg på oppdragelsehjem for å tatt en tjue kroner. Men du får oppføre deg skikkelig, kanskje denne sitvuasjonen endrer seg!

Ja og jeg finner meg ikke i at dem sier sånt til meg.

Lenke til kommentar

Ok, Lina - det er et viktig prinsipp dine foreldre ønsker å lære deg i denne saken:

Du sier du har penger men vil spare dem. Bra at du har lyst å spare, men sparing er et kompromiss mellom å kjøpe det du har lyst på, men samtidig klare å sette av penger til senere.

At du krever å få penger av dem, er noe du absolutt ikke kan forvente.

At du knuser en vase fordi du blir oppgitt er bare barnslig, og som andre har påpekt - du bør erstatte den.

Jeg skjønner at det er plagsomt/frustrerende/krenkende å bli fortalt at du kanskje skal sendes på oppdragelseshjem, men med oppførselen som du viser er heller ikke spesielt god.

Hvis du er gammel nok til å jobbe, så gjør det. Da får du mer penger inn hver måned og du vil klare å spare samtidig som du kan kjøpe ting du har lyst på.

Lenke til kommentar

Syntes nå foreldrene behandler deg med den respekten du fortjener. Å ikke låne deg penger til sminke og øredobber er noe de gjør helt rett i.

Du stjeler fra foreldrene dine og ødelegger inventar og blir sur når du ikke får låne/få penger til ting du ikke trenger.

Hvorfor bruker du ikke dine egne penger til sminke og sånn?

Du oppfører deg som en respektløs drittunge, og får behandling etter det...

Endret av aklla
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du liker ikke at de behandler deg ufint, men du forventer at de skal ta imot alt det ufine du gjør mot de?

Start å respekter de, så får du respekt til tilbake :)

Men jeg mener at siden dem er foreldrende mine så burde dem takle at jeg som er barnet dems, burde ha mer tålmodighet med meg. De er jo voksne.

Lenke til kommentar

Ja og jeg finner meg ikke i at dem sier sånt til meg.

Innse at du er en bortskjemt drittunge før det er for sent. Begynn og oppfør deg skikkelig og behandle foreldrene dine med respekt. Det de sier har faktisk meget stor nytteverdi for deg, du har bare ikke skjønt det enda.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du liker ikke at de behandler deg ufint, men du forventer at de skal ta imot alt det ufine du gjør mot de?

Start å respekter de, så får du respekt til tilbake :)

Men jeg mener at siden dem er foreldrende mine så burde dem takle at jeg som er barnet dems, burde ha mer tålmodighet med meg. De er jo voksne.

Det er for faen du også i denne settingen. Hvordan skal du klare å forholde deg til sjefer i arbeidslivet?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du klager på at du skal spare dine egne penger, forventer å få fra foreldre i en alder av 17 år?

Det er ikke så mange år siden jeg var på din alder (8 år siden), men jeg hadde to jobber samtidig om jeg trente, var med venner og gikk på skole.

At du er en bortskjemt unge som ikke eier virkelighetsoppfatning og/eller respekt for autoriteter er noe av det foreldrene dine prøver å lære deg. Det ser ut til at du mangler å kunne vise respekt for de som har fostret deg opp gjennom livet. Respekt gitt = respekt mottatt. Det vil - hvis du er kjip mot dine foreldre, så er de kjipe tilbake.

Ærlig ment - du er mer enn gammel nok til å kunne tjene penger på egenhånd, og skal ikke ha behov for å få/kreve dette fra dine foreldre.

Lenke til kommentar

Er jo det de gjør, de er foreldrene dine, ikke lommeboka/tjenestene dine, slik det virker som om du mener.

Å være foreldre betyr ikke at man bare skal være snill, men også straffe og oppdra sånn at ett fornuftig menneske etterhvert formes.

Endret av aklla
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...