Gå til innhold

Hvilke spill "showcaser" PS4?

Theo343

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan dere skrive om spillene er lansert og evt. når de er antatt lansert? TLOU er en lastgen tittel som såvidt er "remastered" med litt høyere oppløsning, noen få effekter og litt forbedrede teksturer (om så) og hvis det showcaser PS4 blir jeg litt bekymret.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Grafikkhorer må alltid henvises til PC-markedet, er det ikke det folk på forumet her alltid sier? En konsoll vil aldri kunne matche eller leke med 4GB ram på skjermkort, flere skjermkort, overklokka prosessorer og 32GB ram...

Men skal du ha skikkelig polert grafikk i et spill anbefales Metal Gear Solid Ground Zero. Det er et bittelite spill, kun en forsmak på det store spillet Phantom Pain (release Q1 2015).

Når det gjelder Last of Us er det kanskje ikke perfekt med tanke på PS4, men det er et utrolig bra spill, en av mine favoritter gjennom tidene.

Uncharted kommer i 2015 det også, og av trailer ser det eksemplarisk ut.

Så skal du kjøpe konsoll kan du alltid trøste deg med at PS4 har bedre ytelse enn PS3, og håndkontrolleren er milevis bedre enn DS3 til PS3.

Også kan du trøste deg med at PS4 yter generelt sett litt bedre enn XBone

Lenke til kommentar

Jeg vil si Assassin Creed 4 og Infamous Second Son Showcaser PS4 bra.
Metal Gear-demoen også.

Hva legger du i showcase.
The Last of Us er en tittel som virkelig showcaser PS4 på grafikk og lyd.

Og særlig lyden er helt rå for meg som kjører fullt 7.1 oppsett.
Innstillingene under lyd på TLoU:R er det beste jeg har sett i noen spill.
Kan selv legge inn antal grader høyttalerne i rommet er plassert etter, og pin point surrond blir helt riktig.
Altså, hvis mobiltelefonen i spillet ligger og vibrerer på bordet, og jeg snur kamera rundt. Så stemmer det på en prikk hvor lyden blir gjengitt i mitt rom i forhold til hvor telefonen er og hvor kameravinkel er.

Spill jeg har brukt MANGE timer på er

Assassins Creed 4. Måtte bare 100% alt, og spillet er helt supert.
Tomb Raider Definitive Edition. Likte det bedre og bedre jo mer jeg spilte.

Mange timer i Need For Speed Rivals.

Og ikke minst Infamous Second Son har jeg spilt og spilt og spilt.

Nå i dag starter jeg på Watch Dogs som jeg ikke har noen formening om, og håper gir meg mange gode timer.

På kommende listen har jeg sett meg ut
Destiny 9. september (blir kanskje kjøpt til XO siden kontrolleren satt bedre der).
Drive Club 10. oktober

Assassin's Creed Unity 28. oktober

The Crew 11. november

Lenke til kommentar

Grafikkhorer må alltid henvises til PC-markedet, er det ikke det folk på forumet her alltid sier? En konsoll vil aldri kunne matche eller leke med 4GB ram på skjermkort, flere skjermkort, overklokka prosessorer og 32GB ram...

Tull og tøys. Det er snakk om spill som "showcaser" PS4 og dermed er optimalisert så godt det lar seg gjøre for PS4. Et "remastered" spill havner ikke i den kategorien. Tildels heller ikke multiplattformspill.

EDIT:

Når det gjelder TLOU så har det potensiale til å være et helt fantastisk spill men som jeg synes det ødelegges av zombie horder som innimellom bare renner over sine bredder.

Jeg kjøpte det på lanseringsdagen til PS3 og spilte kun få timer pga. dette ødeleggende momentet.

Hadde de fjernet zombiene og gjort det til en mer realistisk postapokalyptisk opplevelse hadde spillet fått 10/10 i min bok.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg er fullstendig klar over at det finnes lignende fenomen i insektverden, men det gjør det ikke mer realistisk for vår del. Dog er ikke realismeaspektet det viktigste men at spillopplevelsen ødelegges av det og mengden det til tider spar opp.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Hvis du er på utkikk etter et mer realistisk post-apokalyptisk spill så vet jeg om et som kanskje kan levere i den kategorien; Everybody's gone to the Rapture

http://www.ign.com/articles/2014/06/13/e3-2014-ps4as-everybodyas-gone-to-the-rapture-reemerges-impresses

Når det gjelder andre spill som gjør det verdt å kjøpe PS4 så har jeg store forventninger til Rime og No man's sky

http://us.playstation.com/ps4/games/rime-ps4.html

http://www.technologyreview.com/news/529136/no-mans-sky-a-vast-game-crafted-by-algorithms/

Witcher 3 ser også veldig bra ut

Vet ikke om alle disse vil komme i løpet av det neste året, men (ihvertfall noen av de)

Endret av madmats
Lenke til kommentar

Jeg er fullstendig klar over at det finnes lignende fenomen i insektverden, men det gjør det ikke mer realistisk for vår del. Dog er ikke realismeaspektet det viktigste men at spillopplevelsen ødelegges av det og mengden det til tider spar opp.

Jeg begynte å spille TLOU på PS4 nå i dag (til 349 kroner var det en no-brainer), og historien og karakterene er gripende. Jeg er dog enig med deg at hordene du til enhver tid står ovenfor ødelegger litt av innlevelsen. Det skal liksom være postapokalyptisk, men selv en liten utpost har liksom en hel liten hær av soldater, tanks og helikoptre å avse? Og etter 20 år, hva er det som holder disse sopp-folkene i live? Det er sånne mengder av dem at det ikke rimer.

Så langt er de beste seksjonene av spillet der jeg har måttet snike meg forbi en håndfull av de "klikkerne" (de cheesy jævlene som oneshotter deg på flekken), mens jeg kjenner jeg blir litt sånn "ugh" hvis det plutselig ligger masse ammo rundt forbi og jeg kommer til en åpen plass med masse brystvern rundt omkring. Shootout galore.

Ellers, on topic, synes jeg Destiny var ganske så lekkert. Jeg spilte betaen, og det slippes ikke fort nok om rett over en måned.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Infamous leverer godt teknisk, og er ett godt spill :)

God blanding av flott presentasjon og et godt designet spill er akkurat det jeg ser etter :) Er heller ikke på utkikk etter spesifike kategorier men rett og slett titler som gjør at PS4 frister til kjøp.

Ble ikke helt fenget av Infamous titlene på PS3 men kan være jeg bør gi det en ny sjangse.

Newzone:

Killzone er et grafisk pent spill, men som du sier det fanger ikke interessen da det er "FPS kill kill kill" type spill. Dog kunne dette vært et spill som virkelig showcaser PS4 da det er designet spesifikt for denne konsollen.

Madmats:

Witcher 3 frister litt dog. Hele spillserien i seg selv er fantastisk men jeg merker jeg begynner å bli litt lei "drep x-antall fantasimonstre i 200 timer" type spill også (veldig forenklet og ikke helt riktig da). Det som dog gjør at jeg ikke synes Witcher 3 "showcaser" PS4 er at det også er tilgjengelig på PC og da kjøper jeg det heller til PC om det ikke er en skikkelig dårlig port, noe som neppe er tilfelle med de gutta :). DA3 er et spill jeg også muligens vil spille på PC, så lenge det løfter seg en del fra DA2.

No mans sky er jeg litt spent på men hører mange sier at de frykter det bare blir en stor random-generert sak som da fort mister sjarmen. Men følger med på det.

"Everybody's gone to the Rapture" fikk jeg med meg litt info om og virker lovende, men litt tidlig å si noe konkret om hva det blir, skal følge med på det. Kommer det dog på PC vil jeg nok foretrekke det der.

Henrikwl:

Helt enig ang. TLOU, du beskrev det vesentlig bedre. Virkelig synd da det kunne vært et virkelig fantastisk spill ellers.

Destiny virker godt men de fleste gameplay videoer jeg har sett gir meg et inntrykk av at det er nok et "FPS kill kill kill" type spill med øyeblikk av "wow så vakkert", "oj det var kult". Selve spillhandlingen blir litt for begrenset frykter jeg.

Det hjelper nesten ikke hvor god historien er med blendende grafikk og en imponerende verden blandet med fantastiske RPG elementer så lenge spillet i all hovedsake dreier seg om å gå rundt å drepe horder av fiender fra post til post.

Destiny kommer såvidt jeg vet også på PC og da foretrekker jeg de fleste spill der med mindre gameplay og community er så godt organisert rundt konsollen at det bør spilles der.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg likte heller ikke det jeg prøvde av Infamous på PS3, faktisk syns jeg det var drittkjedelig og stusselig.

Derfor var gleden stor når Second Son underholdt i den grad det gjorde på PS4 :)

Destiny er vel enda ikke annonsert for PC vel? Men det ligger jo under Activision, så det er vel god grunn til å tro at der vil dukke opp på PC også.

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Destiny er vel enda ikke annonsert for PC vel? Men det ligger jo under Activision, så det er vel god grunn til å tro at der vil dukke opp på PC også.

Det er ikke annonsert nei, men Activision slipsnisser har vel sagt at "det vil være naturlig å også tilby det på PC med tiden".

Lenke til kommentar

Har problemer med å finne titler som overtaler meg til et PS4 kjøp nå eller nærmeste året. Noen tips?

Når det gjelder TLOU så har det potensiale til å være et helt fantastisk spill men som jeg synes det ødelegges av zombie horder som innimellom bare renner over sine bredder.

Er heller ikke på utkikk etter spesifike kategorier men rett og slett titler som gjør at PS4 frister til kjøp.

Ble ikke helt fenget av Infamous titlene på PS3 men kan være jeg bør gi det en ny sjangse.

Newzone:

Killzone er et grafisk pent spill, men som du sier det fanger ikke interessen da det er "FPS kill kill kill" type spill. Dog kunne dette vært et spill som virkelig showcaser PS4 da det er designet spesifikt for denne konsollen.

Madmats:

Witcher 3 frister litt dog. . Det som dog gjør at jeg ikke synes Witcher 3 "showcaser" PS4 er at det også er tilgjengelig på PC og da kjøper jeg det heller til PC...

DA3 er et spill jeg også muligens vil spille på PC, så lenge det løfter seg en del fra DA2.

"Everybody's gone to the Rapture" fikk jeg med meg litt info om og virker lovende, men litt tidlig å si noe konkret om hva det blir, skal følge med på det. Kommer det dog på PC vil jeg nok foretrekke det der.

Henrikwl:

Helt enig ang. TLOU, du beskrev det vesentlig bedre. Virkelig synd da det kunne vært et virkelig fantastisk spill ellers.

Destiny kommer såvidt jeg vet også på PC og da foretrekker jeg de fleste spill der med mindre gameplay og community er så godt organisert rundt konsollen at det bør spilles der.

Jeg forstår ikke hensikten med tråden din. Du er ikke interessert i å kjøpe PS4, men vil at vi skal "overbevise" deg med en eller annen tittel som gjør kjøp berettiget.

Uansett hva vi kaster av forslag i din retning, så er det ikke godt nok for deg.

Ikke kan du spille multiplats på PS4, og finnes spillet på PC, så skal det spilles der.

Hvis det likevel kun finnes på PS4, men er en re-master, så er ikke det godt nok heller.

Konklusjon.

Du er faktisk ikke interessert i en PS4 på dagens, eller de kommende 6 måneders tidspunkt.

Som det blir nevnt av andre i tråden her. Hold deg til PC og 32GB Ram, et Titan skjermkort osv.

For det kommer ikke noen titler til PS4 som vil blåse deg av banen.

Tråd [Løst], "nei, det er ikke noen spill som showcaser PS4 godt nok for deg".

Endret av Tor Rasmussen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tor:

That makes no sense at all.

Det kommer vel rimelig klart frem hva jeg mener med "showcaser" en konsoll om det så er PS4, XBONE eller andre. Titler som kommer på både PC og konsoll er for veldig mange konsolleiere mest interesant å ha på PC.

Men du har rett i en ting, hvis det ikke kommer tittler på PS4, XBONE, WII U osv. som blir et godt salgsargument for konsollen så er det ingen grunn til å kjøpe den.

Det har du fullstendig rett i. Hvorfor i alle dager skal man bruke masse penger på en konsoll når man får samme spill til PCen man allerede har? Da begynner vi å snakke helt andre ting enn selve spillet.

GT7 Kan bli en slik tittel ift. PS4 og Forza Motorsport 6 kan bli en slik tittel for Xbox One for min del. Og jeg håper det kommer mange andre titler man ikke bare liksågodt kan plukke opp til PC som fremmer konsollen, Det kommer også rimelig klart frem at jeg per i dag er ute etter innspill for å se om jeg skal kjøpe nå eller avvente.

Så nope, your argument makes no sense at all. For et tulleinnlegg.

EDIT:

Drive Club og The Crew som du nevnte er også titler jeg følger og ser ann utviklingen på.

PS!
Min "spill pc" ble forøvrig kjøpt den dagen X58 var mulig å bestille her i landet så du bommer nok en del med antakelsene dine.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...