Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

frakte bil fra USA


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har lovet meg selv at jeg skal eie min drømmebil før jeg dør og har derfor lyst til å kjøpe en Chevrolet Camaro fra USA fordi det er så billig. Men lurer på om noen her har fraktet bil fra USA og vet sånn omtrent hvor mye det koster å frakte + andte kostnader for å fullføre alt slik at du kan begynne å rulle rundt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, jeg har lovet meg selv at jeg skal eie min drømmebil før jeg dør og har derfor lyst til å kjøpe en Chevrolet Camaro fra USA fordi det er så billig. Men lurer på om noen her har fraktet bil fra USA og vet sånn omtrent hvor mye det koster å frakte + andte kostnader for å fullføre alt slik at du kan begynne å rulle rundt?

:roll:

 

Nei, den er billig i USA, med en gang du drar den over norskegrensa blir kostnaden fort 1 million ++

 

EDIT: Gitt at du snakker om de nye modellene

Endret av MrLG
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Hvilken modell tenker du på? Dersom den er mer enn 30 år gammel, koster det lite å få norske skilter på den. Kalkulatoren på www.toll.no viser hva det koster i avgifter for biler som er 30 år eller nyere.

Endret av Slettet-fsaSP0zV
Lenke til kommentar

Hei, jeg har lovet meg selv at jeg skal eie min drømmebil før jeg dør og har derfor lyst til å kjøpe en Chevrolet Camaro fra USA fordi det er så billig. Men lurer på om noen her har fraktet bil fra USA og vet sånn omtrent hvor mye det koster å frakte + andte kostnader for å fullføre alt slik at du kan begynne å rulle rundt?

Med mindre det er en veteranbil eller du har tenkt til å ha den stående i garasjen så tror jeg du bør regne på nytt, og inkludere avgifter i regnestykket ditt.
Lenke til kommentar

Import av bil består av en del utgifter:

- Kjøp

- Frakt til transportør

- Papirarbeid i USA

- Frakt til Norge (for eksempel JetCarrier)

- Gebyr for momsutlegg fra fraktselskap

Alt dette over skal du betale 25% moms på når du tar bilen inn i Norge.

Så kommer avgifter ved registrering:

- Bilens vekt

- Bilens motoreffekt

- Bilens CO2 utslipp (slagvolum på eldre biler)

- Bilens NOx utslipp

 

På dette trekkes bruksfradag etter hvor lenge det er siden førstegagnsregistrering. Bruksfradaget finner du på egne tabeller. Fant bare denne, som er et høringsforslag, men det gir en pekepinn på hvor mye alderen betyr.

Og til slutt må du betale:

- Vrakpant

- Time til godkjenning på trafikkstasjonen.

Endret av Zepticon
Lenke til kommentar

Nei du trenger ikke reise ditt for å kjøpe den. Det er firma der nede som spesialiserer seg i å inspisere biler i hele landet. Så du får en rapport med bilder og mangler ved bilen, noe tilsvarende en NAF Test. Så kan du bestemme om du vil kjøpe den eller ikke.

Endret av Iceman22
Lenke til kommentar

http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Kjop+og+salg/Proveskilt

 

Du kan bare bruke prøveskilt til følgende formål:

 

Flytting av kjøretøy fra et sted til et annet

Prøving (i forbindelse med reparasjon eller annet)

Demonstrasjon (for eks. en forhandlers demonstrasjon)

Kjøring i forbindelse med registrering

Spørs om du får klemt inn dette som "prøving".

 

Det skal ikke være noe problem og få prøveskilt i den sammenhengen som nevnt over. Om det er 100% korrekt etter reglene vet jeg ikke, men det lar seg gjøre.

 

Kjenner til en person som tok in en Challanger som han kun har prøveskilt på når den brukes. Å innføre bilen med engangsavgift var bare tull når bilen er en ekstrabil og ikke brukes aktivt i hverdagen.

Lenke til kommentar

Det skal ikke være noe problem og få prøveskilt i den sammenhengen som nevnt over. Om det er 100% korrekt etter reglene vet jeg ikke, men det lar seg gjøre.

 

Kjenner til en person som tok in en Challanger som han kun har prøveskilt på når den brukes. Å innføre bilen med engangsavgift var bare tull når bilen er en ekstrabil og ikke brukes aktivt i hverdagen.

Og dette er noe både Tollvesen og Biltilsyn er klar over, og dermed er det strammet inn veldig hardt på akkurat dette, da det i praksis er avgiftsunndragelse.

Lenke til kommentar

Hva er det du trodde? At du betalte bliprisen til Amerikanske priser + frakt eller?

 

Nei, jeg visste at man måtte betale mer enn det men i helsike a! å gå fra 200 000-300 000 for bilen + frakt... men at prisen for å få bilen rulllende rundt kommer opp mot 1 mill er bare helt sykt assa! Norge er nødt til å roe ned med prisene ogsånt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...