Ydidia Skrevet 30. juli 2014 Del Skrevet 30. juli 2014 Hei, jeg har lovet meg selv at jeg skal eie min drømmebil før jeg dør og har derfor lyst til å kjøpe en Chevrolet Camaro fra USA fordi det er så billig. Men lurer på om noen her har fraktet bil fra USA og vet sånn omtrent hvor mye det koster å frakte + andte kostnader for å fullføre alt slik at du kan begynne å rulle rundt? Lenke til kommentar
MrL Skrevet 30. juli 2014 Del Skrevet 30. juli 2014 (endret) Hei, jeg har lovet meg selv at jeg skal eie min drømmebil før jeg dør og har derfor lyst til å kjøpe en Chevrolet Camaro fra USA fordi det er så billig. Men lurer på om noen her har fraktet bil fra USA og vet sånn omtrent hvor mye det koster å frakte + andte kostnader for å fullføre alt slik at du kan begynne å rulle rundt? Nei, den er billig i USA, med en gang du drar den over norskegrensa blir kostnaden fort 1 million ++ EDIT: Gitt at du snakker om de nye modellene Endret 30. juli 2014 av MrLG Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 30. juli 2014 Del Skrevet 30. juli 2014 (endret) Hvilken modell tenker du på? Dersom den er mer enn 30 år gammel, koster det lite å få norske skilter på den. Kalkulatoren på www.toll.no viser hva det koster i avgifter for biler som er 30 år eller nyere. Endret 30. juli 2014 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 30. juli 2014 Del Skrevet 30. juli 2014 Hei, jeg har lovet meg selv at jeg skal eie min drømmebil før jeg dør og har derfor lyst til å kjøpe en Chevrolet Camaro fra USA fordi det er så billig. Men lurer på om noen her har fraktet bil fra USA og vet sånn omtrent hvor mye det koster å frakte + andte kostnader for å fullføre alt slik at du kan begynne å rulle rundt?Med mindre det er en veteranbil eller du har tenkt til å ha den stående i garasjen så tror jeg du bør regne på nytt, og inkludere avgifter i regnestykket ditt. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 30. juli 2014 Del Skrevet 30. juli 2014 Importkalkulator for bil hos Norsk Tollvesen. Fraktpris havner på et sted mellom 7000-15000kr. Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 30. juli 2014 Del Skrevet 30. juli 2014 (endret) Import av bil består av en del utgifter:- Kjøp - Frakt til transportør - Papirarbeid i USA - Frakt til Norge (for eksempel JetCarrier) - Gebyr for momsutlegg fra fraktselskapAlt dette over skal du betale 25% moms på når du tar bilen inn i Norge.Så kommer avgifter ved registrering: - Bilens vekt - Bilens motoreffekt - Bilens CO2 utslipp (slagvolum på eldre biler) - Bilens NOx utslipp På dette trekkes bruksfradag etter hvor lenge det er siden førstegagnsregistrering. Bruksfradaget finner du på egne tabeller. Fant bare denne, som er et høringsforslag, men det gir en pekepinn på hvor mye alderen betyr.Og til slutt må du betale: - Vrakpant - Time til godkjenning på trafikkstasjonen. Endret 30. juli 2014 av Zepticon Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 30. juli 2014 Del Skrevet 30. juli 2014 Det er også en del USA-biler hvor lyktene ikke er godkjent i Europa. De må da byttes. Det gjelder vel helst nyere biler... Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 30. juli 2014 Del Skrevet 30. juli 2014 Fant bare denne Dette er allerede innført: http://toll.no/templates_TAD/Topic.aspx?id=196350&epslanguage=no Lenke til kommentar
Ydidia Skrevet 30. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2014 Wowww, hvorfor så dyrt :O Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 30. juli 2014 Del Skrevet 30. juli 2014 Hadde også et par slike tanker før jeg var 18 og faktisk så hvor rar reglene for bil er i Norge. RIP drømmer. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 30. juli 2014 Del Skrevet 30. juli 2014 Hva er det du trodde? At du betalte bliprisen til Amerikanske priser + frakt eller? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 30. juli 2014 Del Skrevet 30. juli 2014 Det er ikke langt unna man gjør det, dersom man tar inn en fin veteran. Denne for eks: http://washingtondc.craigslist.org/nva/cto/4592106258.html Lenke til kommentar
Trouble Skrevet 31. juli 2014 Del Skrevet 31. juli 2014 Jævlig kjipt hvis det er noe feil med bilen da. Skal man liksom betale for reise til USA for å teste den også? Lenke til kommentar
Iceman22 Skrevet 31. juli 2014 Del Skrevet 31. juli 2014 (endret) Nei du trenger ikke reise ditt for å kjøpe den. Det er firma der nede som spesialiserer seg i å inspisere biler i hele landet. Så du får en rapport med bilder og mangler ved bilen, noe tilsvarende en NAF Test. Så kan du bestemme om du vil kjøpe den eller ikke. Endret 31. juli 2014 av Iceman22 Lenke til kommentar
sjurtf Skrevet 31. juli 2014 Del Skrevet 31. juli 2014 Om du ikke skal ha skilter på bilen er det vell kun 25% mva som gjelder, litt digg å slippe engangsavgiften. Da kan du kjøre rundt med prøveskilter de 4 dagene i året du skal rulle rundt i sola. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 31. juli 2014 Del Skrevet 31. juli 2014 http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Kjop+og+salg/Proveskilt Du kan bare bruke prøveskilt til følgende formål: Flytting av kjøretøy fra et sted til et annet Prøving (i forbindelse med reparasjon eller annet) Demonstrasjon (for eks. en forhandlers demonstrasjon) Kjøring i forbindelse med registrering Spørs om du får klemt inn dette som "prøving". Lenke til kommentar
sjurtf Skrevet 1. august 2014 Del Skrevet 1. august 2014 http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Kjop+og+salg/Proveskilt Du kan bare bruke prøveskilt til følgende formål: Flytting av kjøretøy fra et sted til et annet Prøving (i forbindelse med reparasjon eller annet) Demonstrasjon (for eks. en forhandlers demonstrasjon) Kjøring i forbindelse med registrering Spørs om du får klemt inn dette som "prøving". Det skal ikke være noe problem og få prøveskilt i den sammenhengen som nevnt over. Om det er 100% korrekt etter reglene vet jeg ikke, men det lar seg gjøre. Kjenner til en person som tok in en Challanger som han kun har prøveskilt på når den brukes. Å innføre bilen med engangsavgift var bare tull når bilen er en ekstrabil og ikke brukes aktivt i hverdagen. Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 1. august 2014 Del Skrevet 1. august 2014 Det skal ikke være noe problem og få prøveskilt i den sammenhengen som nevnt over. Om det er 100% korrekt etter reglene vet jeg ikke, men det lar seg gjøre. Kjenner til en person som tok in en Challanger som han kun har prøveskilt på når den brukes. Å innføre bilen med engangsavgift var bare tull når bilen er en ekstrabil og ikke brukes aktivt i hverdagen. Og dette er noe både Tollvesen og Biltilsyn er klar over, og dermed er det strammet inn veldig hardt på akkurat dette, da det i praksis er avgiftsunndragelse. Lenke til kommentar
Ydidia Skrevet 2. august 2014 Forfatter Del Skrevet 2. august 2014 Hva er det du trodde? At du betalte bliprisen til Amerikanske priser + frakt eller? Nei, jeg visste at man måtte betale mer enn det men i helsike a! å gå fra 200 000-300 000 for bilen + frakt... men at prisen for å få bilen rulllende rundt kommer opp mot 1 mill er bare helt sykt assa! Norge er nødt til å roe ned med prisene ogsånt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå