Gå til innhold

Anbefaling av sparing

Faller

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har for tiden noe penger som står i Verdipapir hos DNB, og dette har egentlig bare vært katastrofe. Har (i teorien) tapt langt mer enn jeg er komfortabel med.

Summen det er snakk om nå, er ca. 70k, og er egentlig tiltenkt bolig på sikt (3-5 år?).

Hva kan anbefales for sparing for dette?

På forhånd takk for svar.

Mvh Faller

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, jeg skjønner ikke hvordan det har holdt seg så lavt! Og ja, jeg burde jo egentlig tatt grep for lenge siden, men har tenkt at det vil stabilisere seg. Tydeligvis ikke.

Så du ville egentlig bare satt penger rett på en sparekonto hvis jeg forstår deg rett?

Lenke til kommentar

Dersom du ikke trenger pengene umiddelbart ville jeg latt de stå i fond, men kanskje ikke der de står nå? Historisk sett gir aksjer og fond best avkastning med lenger tidshorisont. Tror indeksfond hadde vært det beste for din del med lave kostnader og avkastning rundt 5% årlig, men litt sent nå. I nøyaktig hva har du investert?

Lenke til kommentar

Hei, og takk for svar.

Jeg skal undersøke når jeg kommer hjem hva det står i. Sakens bakgrunn var at jeg arvet noe penger av besteforeldre, og dette ble styrt av DNB for at jeg ikke skulle ha for mye formue, og dermed ikke få avslag på evt. lån fra lånekassen. Derfor ble pengene plassert som er de er nå.

Men som sagt, så skal jeg finne ut hva de er investert i. Jeg vet at det er noe eiendomsgreier.

Jeg får undersøke litt hva som er mulig å gjøre, men de skal i alle fall ikke stå der de er nå. Det er sikkert og visst.

Mvh Faller

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...