Borger___ Skrevet 30. juli 2014 Del Skrevet 30. juli 2014 Min samboer tok spontanabort for ca. 3 måneder siden, og har ikke fått menstrasjon igjen etter dette. I går sa hun det var antydning til at den var på tur tilbake, men hun blødde vistnok ikke noe særlig. I natt har hun våknet flere ganger grunnet smerter i nedre mageregion, og i morgentimene ble det så ekstremt at hun måtte ta paracet for å dempe smertene. For meg virker det som om menstrasjonen "prøver" å komme tilbake, men kroppen hindrer, på en måte. Smertene var ganske ille, og de var i nedre mageregion/underliv samt at det virket som det trykket litt mot korsryggen også, i følge hun selv. Noen som aner hva dette kan være og hva som kan gjøres? Hun har tidligere slitt med å komme igjennom (på tlf) til gynekologisk avdeling, og fastlegen er det sjelden så mye hjelp å få fra. På forhånd takk for svar. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 30. juli 2014 Del Skrevet 30. juli 2014 Om ho ikkje får kontakt med fastlege/gynekolog så bør ho møte opp på legevakta så fort som mulig. Tre måneder er lenge å gå rundt med noke som heilt tydelig er feil. Eg er på ingen måte lege men menstruasjonen skal jo ut, så dersom "systemet" er blokkert så kan det føre til alle mulige former for komplikasjoner. Så dette må fagfolk få sjekka så fort som mulig. 2 Lenke til kommentar
Borger___ Skrevet 30. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2014 Om ho ikkje får kontakt med fastlege/gynekolog så bør ho møte opp på legevakta så fort som mulig. Tre måneder er lenge å gå rundt med noke som heilt tydelig er feil. Eg er på ingen måte lege men menstruasjonen skal jo ut, så dersom "systemet" er blokkert så kan det føre til alle mulige former for komplikasjoner. Så dette må fagfolk få sjekka så fort som mulig. Akkurat det med at det har gått 3mnd var tydeligvis ikke så veldig unaturlig etter en abort (helt vanlig, i følge dem hun har pratet med). Det var de smertene som bekymret meg i utgangspunktet.. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 30. juli 2014 Del Skrevet 30. juli 2014 Litt usikker på om den var planlagt eller ikke, slik jeg tolker det du har skrevet så virker det som om dette var en planlagt abort, kan det stemme ? Hvor setter hun smertene på en skala fra 1-10 ? svimmelhet ? svakhet ? blinkende lys i syn ? Hvor lenge har smertene vart ? Anonymous poster hash: 09a5b...eed Lenke til kommentar
Borger___ Skrevet 30. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2014 En spontan-abort er vel aldri planlagt? Smertene var vel 10 i morrest, men går bedre nå.. hun aventer foreløpig med å kontakte lege (hun mener selv det kan være slik første menstrasjon etter abort bare er.. og at det gjør vondt). Så vi får se utviklingen ila. dagen og morgendagen.. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 30. juli 2014 Del Skrevet 30. juli 2014 En spontan-abort er vel aldri planlagt? Smertene var vel 10 i morrest, men går bedre nå.. hun aventer foreløpig med å kontakte lege (hun mener selv det kan være slik første menstrasjon etter abort bare er.. og at det gjør vondt). Så vi får se utviklingen ila. dagen og morgendagen.. Nei det er det ikke, men siden du skrev "TOK spontanabort" så ble jeg litt usikker på om det var en skrivefeil, samme det, ikke poenget her, trist å høre. Vel hvis hun føler at smertene er overlevbare nå, siden hun kjenner sin kropp best, så kan dere jo avvente, Om smertene vender tilbake til en 10'ereller hun begynner å blø veldig mye, og begynner å føle seg svak,klam, og svimmel ville jeg kontaktet lege Anonymous poster hash: 09a5b...eed Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 30. juli 2014 Del Skrevet 30. juli 2014 Kontakt lege. Det kan være ''rester'' igjen som kan føre til store infeksjoner. Lenke til kommentar
MoonLight Skrevet 30. juli 2014 Del Skrevet 30. juli 2014 Muligens rester av aborten som ikke er ute enda. Hun burde jo fått mens for lenge siden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå