Gå til innhold

Tråden for opptak til Politihøgskolen 2015


I16

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har søkt for i år, men regner med at 37,4 poeng blir for dårlig på alle studiestedene? har liksom et lite håp om at suppleringopptaket kanskje akkurat kan gå.... :hm: mulig jeg får ett ekstra poeng for studiet jeg tar nå. Åhh forferdelig å vente på svar, vil bare vite nå om det går eller ikke så jeg hvertfall får innstille meg på neste inntak i steden! :w00t:

 

Er det foresten noen som vet om man må ha tatt BCG vaksinen? Jeg er ganske sikker på at jeg har tatt den, men har ingen papirer på det som sier noe om tid og sted, slik legeattesten fra phs ønsker svar på.

Endret av Cecfor
Lenke til kommentar

Er det foresten noen som vet om man må ha tatt BCG vaksinen? Jeg er ganske sikker på at jeg har tatt den, men har ingen papirer på det som sier noe om tid og sted, slik legeattesten fra phs ønsker svar på.

 

Bare å ringe lokal helsestasjon så har de vaksinasjonskort med oversikt over tid, sted og dato :)

 

Når det gjelder poengsummen din så håper jeg du har rett, men jeg syns vel det høres ut som det blir i trangeste laget..Jeg har selv 42 poeng og tviler vel heller sterkt på at jeg kommer inn, men skal ta opp noen fag så håper jeg kan ettersende et bedre snitt :)

Lenke til kommentar

 

Er det foresten noen som vet om man må ha tatt BCG vaksinen? Jeg er ganske sikker på at jeg har tatt den, men har ingen papirer på det som sier noe om tid og sted, slik legeattesten fra phs ønsker svar på.

 

Bare å ringe lokal helsestasjon så har de vaksinasjonskort med oversikt over tid, sted og dato :)

 

Når det gjelder poengsummen din så håper jeg du har rett, men jeg syns vel det høres ut som det blir i trangeste laget..Jeg har selv 42 poeng og tviler vel heller sterkt på at jeg kommer inn, men skal ta opp noen fag så håper jeg kan ettersende et bedre snitt :)

 

 

Tusen takk! da ringer jeg dit :)

Ja ikke sant... burde kanskje heller begynne å tenke på neste år og ta opp fag selv. Likevel så varigerer snittet for hvert år, så for alt vi vet kan interessen og poengkravet synke betraktelig. Var tross alt 41 poeng som gjaldt i bodø i 2013 og 44 poeng i 2014, så vi får vi se hva det blir i 2015. Krysser fingrene for deg hvertfall :)

Lenke til kommentar

Hei igjen :D fikk ikke så mye info av legen min, men 1.25 på begge øyner. Er dette bra?

 

Spørs hvilken "skala" det er tror jeg.. For det er forskjellig på det de måler og det som er kravet, jeg tok med meg kravet til synslegen og fikk de til å se på det, da fikk jeg vite at jeg hadde 1.25 på det ene øyet, men det var godt innafor kravet, så om det er samme "skala" så skal det holde fint :) Det greieste er nok å spørre lege/synslege, eller om noen andre her kanskje vet :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Arait. Får håpe det er Godt nok :-) takk for svar :-)

Har du 1.25 på begge øyne er det VELDIG bra! Det som er normalt for godt syn er 1. Det vil si at du har bedre syn enn normalbefolkningen!

 

Er det noen som har fått følgebrev? Har ikke fått noe enda og håper det kommer på mandag!!

 

Lenke til kommentar

 

Arait. Får håpe det er Godt nok :-) takk for svar :-)

Har du 1.25 på begge øyne er det VELDIG bra! Det som er normalt for godt syn er 1. Det vil si at du har bedre syn enn normalbefolkningen!

 

Er det noen som har fått følgebrev? Har ikke fått noe enda og håper det kommer på mandag!!

 

 

Har heller ikke fått følgebrev :/

Lenke til kommentar

Hei!

 

Noen i Tromsø som trener til opptakene? Mangler gode steder å trene på løpetesten, så tar gjerne i mot tips (og eventuelt treningspartnere) :)

 

Jeg dro bare til en kunstgressbane hvor jeg brukte steiner/klær til å markere hjørnene. Så bør du ha en klokke med stoppeklokke på så du kan sjekke tiden. Helst burde du også fra tid til annen ha med deg noen andre som kan telle rundene, da det kan bli vanskelig å holde tellingen når du begynner å bli utslitt.

Lenke til kommentar

Ikke fått følgebrev enda, skal komme i løpet av denne uken ifølge SO.

 

Jepp, - Tidenes høyeste søkertall til Politihøgskolen

 

21% økning er mye. 5107 søkere (44 % kvinner) og 3958 med PHS som førstevalg, men bare 720 plasser.

 

Så bare 1 av 7 kommer inn da, når ser bort fra frafall og man tar med de som ikke har det som førstevalg.

 

Dette blir tøft! Lykke til alle sammen!

Endret av CrashBandicoot
Lenke til kommentar

Noen som tørr å ha en mening på hvor mye dette vil påvirke konkuransepoengene? :)

Det blir nok utrolig vanskelig. For selv i fjor med over 4k søkere var det kun rundt 1500 som ble innkalt til opptak, og rundt 1100 som ble godkjent av nemnda. Iom at nemda ikke tar hensyn til konkurransepoeng ift egnethet (med unntak av karrakter 3 i norsk), så kan det godt hende at snittet går begge veier.

Lenke til kommentar

Kan noen svare på en ting.

 

Hvis en har:

 

3 i norsk, skriftlig standpunkt karakter,

2 i norsk, sidemål - (nynorsk) standpunkt

4 i norsk, muntlig - standpunkt

3 i norsk, muntlig - eksamen

MEN 2 i norsk, skriftlig i - eksamen

 

Vil dette være "kritisk" for søkeren?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...