Gå til innhold

Tråden for opptak til Politihøgskolen 2015


I16

Anbefalte innlegg

 

Uten å gå for mye inn på intervjuet kan jeg i alle fall nevne at regjering, politikk og sånt ikke er nødvendig å pugge på. Stortingsmelding 42 ser jeg heller ingen grunn til å lese på, den får du nok av i B1.

 

Klisjéspørsmålet "3 gode og svake sider ved deg selv" kan være veldig lurt å tenke gjennom.

 

Intervjuet er ingenting å frykte så lenge du kjenner deg selv, vet hva du står for og er ærlig. Det er ingen fasit til hvordan intervjuet skal besvares. Lykke til :)

(Var på opptak i fjor, såvidt jeg vet har ikke ting forandret seg)

 

Takker og bukker for svar :-)

 

På hvilken måte skrev legen deres hvor godt syn dere har? Min skrev 1,00 og 1,25 og mente at det var bra. Er det rett måte å skrive det på?

Jeg fikk 1.00 på venstre øye, og 1.25 på høyre. 1.00 betyr 100% syn og 1,25 betyr at du har bedre syn enn normalt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Uten å gå for mye inn på intervjuet kan jeg i alle fall nevne at regjering, politikk og sånt ikke er nødvendig å pugge på. Stortingsmelding 42 ser jeg heller ingen grunn til å lese på, den får du nok av i B1.

 

Klisjéspørsmålet "3 gode og svake sider ved deg selv" kan være veldig lurt å tenke gjennom.

 

Intervjuet er ingenting å frykte så lenge du kjenner deg selv, vet hva du står for og er ærlig. Det er ingen fasit til hvordan intervjuet skal besvares. Lykke til :)

(Var på opptak i fjor, såvidt jeg vet har ikke ting forandret seg)

 

Takker og bukker for svar :-)

På hvilken måte skrev legen deres hvor godt syn dere har? Min skrev 1,00 og 1,25 og mente at det var bra. Er det rett måte å skrive det på?

Jeg fikk 1.00 på venstre øye, og 1.25 på høyre. 1.00 betyr 100% syn og 1,25 betyr at du har bedre syn enn normalt

Tusen takk for svar :D

Lenke til kommentar

Jeg skal på øvelse i nord-Norge og er der når vi skal sende inn følgeskjema. Må derfor skrive fullmakt slik at mamma kan sende dokumentene. Noen som har kjennskap til hvordan jeg skal skrive fullmakten?

tror ikke det trenger å være så veldig avansert.

 

Skriv dato når du skriver fullmakten..

 

skriv ditt navn med fødselsdato i tillegg til din mors navn med føsselsdato. Feks;

 

Jeg, Marte Kirkerud født 030395 gir med dette Mamma Kirkerud født 030374 fullmakt til å signere følgeskjema for opptak til politihøgskolen 2015 på vegne av meg selv. Fullmakten gjelder signatur av følgeskjema samt. vedlegg. Bakgrunnen for dette er at jeg skal være på vinterøvelse forsvaret blabla.

 

Husk å lag en rubrikk hvor både du og mor signerer :)

 

Ser av phs sine sider at fullmakten må ligge ved følgeskjemaet.

Lenke til kommentar

 

Jeg skal på øvelse i nord-Norge og er der når vi skal sende inn følgeskjema. Må derfor skrive fullmakt slik at mamma kan sende dokumentene. Noen som har kjennskap til hvordan jeg skal skrive fullmakten?

tror ikke det trenger å være så veldig avansert.

 

Skriv dato når du skriver fullmakten..

 

skriv ditt navn med fødselsdato i tillegg til din mors navn med føsselsdato. Feks;

 

Jeg, Marte Kirkerud født 030395 gir med dette Mamma Kirkerud født 030374 fullmakt til å signere følgeskjema for opptak til politihøgskolen 2015 på vegne av meg selv. Fullmakten gjelder signatur av følgeskjema samt. vedlegg. Bakgrunnen for dette er at jeg skal være på vinterøvelse forsvaret blabla.

 

Husk å lag en rubrikk hvor både du og mor signerer :)

 

Ser av phs sine sider at fullmakten må ligge ved følgeskjemaet.

Oi, jeg skrev kun under selv, men skrev ganske likt det du skrev over her nå. Er på veit tilbake fra perm nå. Tror du det er krise at bare jeg signerte? Googlet litt og da var det bare den som skrev fullmakten som undertegnet.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg skal på øvelse i nord-Norge og er der når vi skal sende inn følgeskjema. Må derfor skrive fullmakt slik at mamma kan sende dokumentene. Noen som har kjennskap til hvordan jeg skal skrive fullmakten?

tror ikke det trenger å være så veldig avansert.

 

Skriv dato når du skriver fullmakten..

 

skriv ditt navn med fødselsdato i tillegg til din mors navn med føsselsdato. Feks;

 

Jeg, Marte Kirkerud født 030395 gir med dette Mamma Kirkerud født 030374 fullmakt til å signere følgeskjema for opptak til politihøgskolen 2015 på vegne av meg selv. Fullmakten gjelder signatur av følgeskjema samt. vedlegg. Bakgrunnen for dette er at jeg skal være på vinterøvelse forsvaret blabla.

 

Husk å lag en rubrikk hvor både du og mor signerer :)

 

Ser av phs sine sider at fullmakten må ligge ved følgeskjemaet.

Oi, jeg skrev kun under selv, men skrev ganske likt det du skrev over her nå. Er på veit tilbake fra perm nå. Tror du det er krise at bare jeg signerte? Googlet litt og da var det bare den som skrev fullmakten som undertegnet.

går sikkert fint :) vil du trippelsjekke det hele så send en mail til [email protected] eller ring phs. Rådgiverne per. telefon er også gull verdt!

Lenke til kommentar

Hvordan er det å komme inn på de forskjellige stedene, Oslo, Bodø etc.?

 

Studiekompetanse, fysiske krav og vandel satt til side, så klart.

 

Hva avgjør? Er alder også spesielt avgjørende? Referer da til et av kravene som står under realkompetansekravene:

 

> 25 år eller eldre i opptaksåret

 

Det er kun konkurransepoeng (karakterer fra skolen, alderspoeng, osv.) som er grunnlaget for hvor man kommer inn. Tester og alder er ikke relevant (med unntatt av at alder gir ekstrapoeng som øker konkurransepoengene dine).

 

Realkompetanse er ikke relevant. Det er veldig få som kommer inn på realkompetanse, hvis det er noen i det hele tatt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har et spørsmål til dere på B1, har dere høstfeire, vinterferie ol.? Jeg går på høgskolen i Vestfold nå, og ble veldig overrasket over at vi har høstferie og vinterferie. Trodde ikke det fantes på høgskolenivå! Men om vi har det tar jeg det gjerne :D

Det er ikke lagt opp til noen høst eller vinterferie, nei. Men nå i februar i vinterferieuka var timeplanen slik av vi fikk nesten en uke forelesningsfri. kanskje tilfeldig, men uansett en god vinterferie :)

Endret av hbje
Lenke til kommentar

Hei!
Har noen spørsmål:

Hvordan fungerer legesjekken på PHS, vil helt inn på PHS Oslo. Hvordan og hva er det legen sjekker? Er det noen spesielle øvelser dere måtte ta? Ba legen dere gjøre noe? Hva var det dere gjorde på legesjekken? Måtte dere feks strekke ut armene og bena, eller avlegge en urinprøve? Og er det noen i tråden som har kommet inn med en eller annen form for skade?

 

Kan dere si noe eller så mye som mulig av hvoran legesjekken foregikk?

Håper på svar :D

Endret av sele2
Lenke til kommentar

Er det legesjekken på opptaket du tenker på? I så fall så skal du ha med urinprøve fra samme morgen. Denne sjekker han. Ellers så er det synstest med å lese på en plansje, også er det fargesynstest. Jeg ble spurt om allergier og medisinering angående dette.

 

Dersom du har skader vil han nok sjekke dette. Jeg har selv en finger som ikke fungerer ordentlig etter en skade,og han ville sjekke denne selv før han godkjente meg :)

Lenke til kommentar

Hei igjen :-) har legetime 6.mars - så lurer på hvordan den forgår? Må jeg ta med noe skjema eller noe sånn? Eller hvordan går jeg frem? Noen som vet ?

 

Takket for svar :-D

 

 

Jeg var hos legen forrige uke - da fikk jeg gjort halvparten av testene, og fikk ny time 10. mars da jeg skal ta audiometri og spriometri (?) :-) Så vær forberedt på at du kanskje må ha en til time om ikke legen din kan gjennomføre alt, hadde jeg vært deg ville jeg ringt å hørt angående dette.

 

Du må ta med deg skjemaet som ligger på PHS sine nettsider, som er et skjema både du og legen skal fylle ut. Jeg fikk beskjed om å ha med urinprøve på neste legetime, kanskje dette er noe du skal høre om du skal ta med deg :-) hehe

 

Lykke til!

 

Forresten, vet noen om det er obligatorisk å ha BCG-vaksinen når man søker?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...