Gå til innhold

Hjelp... Motivasjonsproblemer! Kommer meg ikke i gang igjen:(

Anbefalte innlegg

Noen som har motivasjonstips? Vil virkelig klare å presse meg i gang med skikkelig styrketrening igjen, men sliter med dørstokkmil deluxe. Treningsenter er 50m fra jobb og har mulighet til å ta en time pause for å trene hver dag, men det blir bare ikke gjort. Trente mye før, men har mistet futten:(

Noen som har tips om hvordan jeg kan finne tilbake lysten til å trene styrke igjen?

Det er typisk styrke gym (ikke sånn jalla velferdssenter der manualen stopper på 20kg) så jeg har det meste av utstyr som man kan finne på.

Målet er å komme tilbake der jeg var for for noen år siden (90kg) er vell 85 nå med mer fettprosent en jeg hadde da. Gode overkroppøvelser som kan gjøres uten spotter hadde vært topp (jeg er stort sett alene i lokalet når jeg er der). Til bein går det i squats og deads, evt om noen har tips til andre killer glutes-øvelser?

Gjerne øvelser jeg kjenner skikkelig. Jeg blir godt motivert når musklene gjør vondt etter en øvelse! Pull ups feks ender bare med at man ikke klarer mer, uten at man føler at man har klart å presse musklene max, mens tåhev kan jeg presse meg til musklene brenner, og det gir meg følelsen av at jeg gjør noe rett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Treningsenter er 50m fra jobb og har mulighet til å ta en time pause for å trene hver dag, men det blir bare ikke gjort.

Din pikk! Jeg hadde drept for den muligheten!

Mitt tips da jeg slet med å komme i gang, var å sørge for å notere hvert sett jeg gjennomførte. Da var det plutselig veldig lett å se fremgangen.

Det tar lang tid før man ser fremgangen på kroppen, men den man ser i loggen dukker opp tidlig, og er veldig motiverende for å fortsette.

Lenke til kommentar

Treningsenter er 50m fra jobb og har mulighet til å ta en time pause for å trene hver dag, men det blir bare ikke gjort.

Din pikk! Jeg hadde drept for den muligheten!

Mitt tips da jeg slet med å komme i gang, var å sørge for å notere hvert sett jeg gjennomførte. Da var det plutselig veldig lett å se fremgangen.

Det tar lang tid før man ser fremgangen på kroppen, men den man ser i loggen dukker opp tidlig, og er veldig motiverende for å fortsette.

Ja, jeg ble, og var veldig motivert i starten, siden jeg gikk opp i vekt og ble sterkere. Men nå på slutten så møtte jeg veggen og fremgangen stagnerte veldig.

Men skal prøve tipset ditt, å kjøpe meg notisbok å notere i:)

Lenke til kommentar

Når fremgangen stagnerer, så fins det rutiner for å bryte det. Først og fremst burde du lese litt om deloading. Det er en veldig enkel prosess der man med jevne mellomrom har små perioder (en ukes tid) med lavere intensitet under treninga, som lar musklene få en bedre restitusjon. Det blir litt som å la musklene få en liten ferie, slik at de kommer tilbake godt uthvilt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...