CadenzaII Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 Noen som vet om noen brae vocal fjernere? jeg må få fjernet stemmene på noen mp3'er jeg har siden vi har laget egen tekst vi skal bruke i et stykke, jeg har prøvd å letet på google, men jeg finner ikke noen brae... noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 Muligens litt OT, men jeg har noe å komme med Gode vocalremovere er vanskelig å få tak i, hvertfall de software-baserte. Det kommer veldig an på utgangspunktet - det kan bli bra, men i 9 av 10 tilfeller blir resultatet elendig. Har du lett etter en instrumentalversjon av låta? Det er ofte det enkleste, og definitivt det som gir best resultat. Eventuelt instrumentaler av coverlåter? bfisk Lenke til kommentar
ebso86 Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 Jeg vet mitt AC97 lydkort har et slikt filter innebygget, annet en det vet jeg ikke. Men filteret er slett ikke serli bra... demper bare vokalen en del Lenke til kommentar
Eclipsed Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 Lette etter det samme selv en gang.... Fant til slutt "DART Karaoke Studio" Dette er et program som funker sånn passe. På en sang funka det temmelig bra, mens på en annen funka det ikke noe særlig. Vel, du kan jo laste ned og sjekke om det hjelper deg noe... Lenke til kommentar
bambam Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 Jeg har aldri vært ute for noe program som funker bra på dette + kvaliteten ble satt ned ganske kraftig. Husker ikke navnet på programmene(2 stk), men da de funka heller dårlig har vel ikke det noe og si Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 25. oktober 2003 Del Skrevet 25. oktober 2003 Alle slike "Remove vocal"- greier fungerer i utgangspunktet etter det samme prinsippet- fjerning av felles informasjon på de to stereo- kanalene. Vokalen er som regel panorert mot midten i lydbildet, og hvis man fjerner den lyden som er felles for kanalene, skal i teorien vokalen fjernes. Teknologien har sine klare begrensniger, fordi man fjerner den informasjonen som er felles som IKKE er vokal, også, for eksempel bass... Dette kan tildels kompanseres med å begrense frekvensområdet som skal fjernes, men helt vellykket er det ikke.. I tillegg er man avhenging av at det ikke brukes stereo effekter på vokalen. Den informasjonen som effektboksen(e) legger igjen er forskjellig, og vil derfor ikke bli fjernet. Det er få artister som ikke har fått pyntet på stemmen sin på denne måten. Slik fjerning av vokal blir derfor et tidkrevende og vanskelig arbeid, og krever mye kunnskap om lyd og studio- arbeid. har fått noen gode resultater med Soundforge, men mistet også all bass på sporet, og da er mye av vitsen borte. Andre løsninger som å finne karaoke- versjoner, eller lage MIDI- komp (last inn en STOR soundfont i soundblasteren deres) gir faktisk bedre resultater. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå