gultblad Skrevet 29. juli 2014 Del Skrevet 29. juli 2014 Jeg er nyutdannet , og uten inntekt pr dags dato. har en "firma-ide" i hodet, men for å sette den ut i livet trenger jeg start kapital. Jeg eier en tomt som er cerdi taksert til nellom 1 og 1,5 mill. Er det mulighet for meg uten inntekt å bruke tomten som sikkerhet på et lån på ca 500 000? Ønsker å bygge her en gang i fremtiden, så vil nødig selge Lenke til kommentar
vidor Skrevet 29. juli 2014 Del Skrevet 29. juli 2014 Alt som har verdi kan det vel tas pant i som sikkerhet for lån ? Er jo bare å høre med bankforbindelsen din. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 29. juli 2014 Del Skrevet 29. juli 2014 Hvordan har du tenkt å betjene lånet uten inntekt? 3 Lenke til kommentar
gultblad Skrevet 29. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2014 Har inntekt, men ikke noe fast for øyeblikket. jeg vil også straks få mer inntekt, og hvis du leste øverst, så ønsker jeg å gjøre dette for å skape fast inntekt Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 29. juli 2014 Del Skrevet 29. juli 2014 (endret) Har inntekt, men ikke noe fast for øyeblikket. jeg vil også straks få mer inntekt, og hvis du leste øverst, så ønsker jeg å gjøre dette for å skape fast inntekt En "firma-ide" er ingen fast inntekt det er en SVÆRT varierende inntekt som kan gå fra 0 til "∞" Endret 29. juli 2014 av Rudde 1 Lenke til kommentar
gultblad Skrevet 29. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2014 Mer som en slags investering som uansett vil gi stor avkastning . Gidder ikke brodere ut i det vide og det brede. Var bare et enkelt spørsmål, som ønsket et enkelt svar Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 29. juli 2014 Del Skrevet 29. juli 2014 Fasiten finner du utelukkende hos banken din, men uten en fast inntekt tviler jeg sterkt på at du vil få lån. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 29. juli 2014 Del Skrevet 29. juli 2014 De eneste som kan svare er banken din. Dersom de har tro på deg og på ideen din så kan du nok få lån, i alle fall om de får pantesikkerhet. 1 Lenke til kommentar
Feh Skrevet 29. juli 2014 Del Skrevet 29. juli 2014 Flere banker tilbyr oppstartslån for gründere og lignende hvor du kan ta pant i eiendom. Innovasjon norge kan også tilby etableringsstipend hvis du har en knakende god idé og viser solide, konkrete planer for å realisere bedriften. Evt. hva med crowdfunding? 1 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 29. juli 2014 Del Skrevet 29. juli 2014 Husk at å starte bedrift tar lengre tid og koster mer enn de fleste regner med. Det å bygge et solid klientnettverk kan du som regel regne i år. 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 31. juli 2014 Del Skrevet 31. juli 2014 Fasiten finner du utelukkende hos banken din, men uten en fast inntekt tviler jeg sterkt på at du vil få lån. Når en eier noe som er mye mer verdt enn lånebeløpet så skal det mye til for å ikke få lån Fullt mulig å få lån uten å betale noe i mange måneder 1 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 1. august 2014 Del Skrevet 1. august 2014 Fasiten finner du utelukkende hos banken din, men uten en fast inntekt tviler jeg sterkt på at du vil få lån. Når en eier noe som er mye mer verdt enn lånebeløpet så skal det mye til for å ikke få lån Fullt mulig å få lån uten å betale noe i mange måneder Jeg tror du vil bli overrasket. Banken vil ha pengene sine, ikke en tomt de kanskje ikke får solgt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987132984 Skrevet 1. august 2014 Del Skrevet 1. august 2014 Jeg er mest bekymret for at du får lån.. Den ideen din bør være god, men ikke minst gjennomførbar. Jeg har lenge tenkt litt på gründer-aktiviteter, men det er ikke noe man kaster seg uti uten visse forutsetninger. Lenke til kommentar
Compoundinterest Skrevet 1. august 2014 Del Skrevet 1. august 2014 Hvor er denne tomten? Om du har en god business plan kan jeg låne deg noe cash til, la oss si, 10 % rente, med sikkerhet i tomten :-P 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 1. august 2014 Del Skrevet 1. august 2014 Fasiten finner du utelukkende hos banken din, men uten en fast inntekt tviler jeg sterkt på at du vil få lån. Når en eier noe som er mye mer verdt enn lånebeløpet så skal det mye til for å ikke få lån Fullt mulig å få lån uten å betale noe i mange måneder Jeg tror du vil bli overrasket. Banken vil ha pengene sine, ikke en tomt de kanskje ikke får solgt. om tomten ikke er salgbar så er den heller ikke verd noe, det er noe banken vil skjekke før de låner ut 1 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 1. august 2014 Del Skrevet 1. august 2014 Fasiten finner du utelukkende hos banken din, men uten en fast inntekt tviler jeg sterkt på at du vil få lån. Når en eier noe som er mye mer verdt enn lånebeløpet så skal det mye til for å ikke få lån Fullt mulig å få lån uten å betale noe i mange måneder Jeg tror du vil bli overrasket. Banken vil ha pengene sine, ikke en tomt de kanskje ikke får solgt. om tomten ikke er salgbar så er den heller ikke verd noe, det er noe banken vil skjekke før de låner ut Hvilket nettopp er poenget mitt. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 2. august 2014 Del Skrevet 2. august 2014 Fasiten finner du utelukkende hos banken din, men uten en fast inntekt tviler jeg sterkt på at du vil få lån. Når en eier noe som er mye mer verdt enn lånebeløpet så skal det mye til for å ikke få lån Fullt mulig å få lån uten å betale noe i mange måneder Jeg tror du vil bli overrasket. Banken vil ha pengene sine, ikke en tomt de kanskje ikke får solgt. om tomten ikke er salgbar så er den heller ikke verd noe, det er noe banken vil skjekke før de låner ut Hvilket nettopp er poenget mitt. poenget ditt var itilfelle veldig vag Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå