Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

data recovery

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1000kr for data recovery hørtes ganske billig ut. Nuvel. Det kan godt være skjermen som er skadet og ikke harddisken. Eller begge deler.

Det lureste her er å høre om laptoppen lager noen nye lyder når du slå den på. Du kan også skru den ut og koble den til en annen PC og se om du får ut noe.

NB! LAGER DEN LYDER OG/ELLER DU FÅR INGENTING UT FRA HARDDISKEN MÅ DU LA DEN VÆRE I FRED DA DEN KAN ØDELEGGE SEG SELV VED Å VÆRE PÅ.

Da må du levere den inn til datarecovery. Dette kan bli ganske dyrt, avhengig av hva som er galt med den.

Lenke til kommentar

Hvis skaden ikke er alt for stor kan du ha flaks å få hentet ut dataene ved å koble harddisken til en annen maskin eventuelt kan du bruke en dokkingstasjon. Sist en av mine disker tok kvelden fikk jeg den ikke opp i Windows, men når jeg bootet maskinen opp med Ubuntu live CD/USB og koblet harddisken til ved hjelp av dokkingstasjon fikk jeg hentet ut all data.

Fungerer ikke det kan du alltids gjøre et forsøk med programvare som for eksempel Get data back (koster penger) eller Recuva (gratis).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...