Gå til innhold

Sende laptop til utlandet

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har solgt min laptop på finn.no til en dame. Jeg fikk melding av henne på mobil. Hun skrev på engelsk i epost: Thanks for your prompt response and i apologize for writing in English

its the best for me as i am buying this for my fiancee whos currently
abroad and will be shipping it to her abroad, i would have come pick
it up but i cant cos i am presently offshore my preferable payment
will be though PAYPAL.no as its the most secured online payment if you
do not have an account with them you can signup on www.paypal.no
kindly get back to me with your paypal email address. Da ga jeg henne min epost adresse og da skrev hun: i have completed the payment through paypal kindly get the item sent

and send the shipment reference to paypal you can check your email
address inbox/spam mail folder for confirmation of payment and make
sure item is shipped through posten

N.B

Due to custom problem please kindly mark item has gift item so as to
prevent ridiculous custom charges

below is the shipping address and name

Segun Jerry
Eniade Challenge
Ibadan.
Oyo State
23402
Nigeria

Skal jeg sende til Nigeria? Er dette svindel? Jeg har fått melding av paypal om at: We are contacting you regarding the payment that was made by Emilie Chris which has not appeared in your account. We want you to know that the payment is already pending in your account but will not be visible to you until we receive your response to the payment that was made by the buyer of the item. This is due to the new policy of PayPal to protect both the buyer and seller from any fraudulent activity.

We want you to know that as soon as we receive the shipment/reference tracking number that was requested from you, the money will be credited into your account after adequate verification of the shipment details.

Ensure you get back to us because we do not want any delay in crediting your account.

Hva skal jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare landet hvor de ønsker at du skal sende dette til alene er en god nok indikator på at dette er svindel.

Straks de har fått bekreftet at du har sendt/de har mottat varen kommer de til å trekke penger tilbake fra Paypal. Send svar til dem at du har ombestemt deg og vil heller beholde laptopen

Lenke til kommentar

Nå fikk jeg en til som sendte fra sverige. Han pratet engelsk og så skrev jeg at jeg var usikker på om dette var svindel eller ikke. Den skulle til stockholm. Så fikk jeg denne meldingen tilbake: Hello Marcus,

Thanks for getting back to me, i really appreciate your response and i want to buy and ship the Laptop to my son schooling in Sweden as a surprise gift for his new promotion in photography Class. He need the Computer on Tuesday. Also willing to transfer the money Via money transfer from my bank in Canada for the payment. I have already discuss this with my bank and i was told that there will be no problem about that. Kindly get back to me with the amount you are willing to sell the Laptop with the whole package and the sending cost by recommendation Brev through the Posten Office.
Er dette svindel dette da?
Mitt ekte navn er Marcus btw :D
Endret av Kickass Grandpa
Lenke til kommentar

Nesten garantert svindel.

Selg kun til folk i norge og kun via forskudd/postoppkrav, IKKE via paypal.

Så ikke til han/hun i sverige jeg har lagt som kommentar her? Det var gjennom banken.

Endret av Kickass Grandpa
Lenke til kommentar

Brant meg på noe liknende selv en gang etter at jeg publiserte en ønskes kjøpt annonse, bittert :p

Nå vet jeg bedre.

Nå vet jeg det å. Men ikke denne svenske. Er den svindel?

Vedkommende som svindlet meg var "svensk".

Sannsynligvis fra Nigeria med svensk bankkonto.

Ikke enorme summer det er snakk om, men ville heller tent fyr på pengene enn å sende dem ned til en svindler i Nigeria.

Lenke til kommentar

Brant meg på noe liknende selv en gang etter at jeg publiserte en ønskes kjøpt annonse, bittert :p

Nå vet jeg bedre.

Nå vet jeg det å. Men ikke denne svenske. Er den svindel?

Vedkommende som svindlet meg var "svensk".

Sannsynligvis fra Nigeria med svensk bankkonto.

Ikke enorme summer det er snakk om, men ville heller tent fyr på pengene enn å sende dem ned til en svindler i Nigeria.

Men han her ville sende meg pengene bare jeg gir hva frakten koster.

Lenke til kommentar

Så ikke til han/hun i sverige jeg har lagt som kommentar her? Det var gjennom banken.

Lukter svindel lang vei av denne også. De finner en måte å få deg til å tro at pengene er overført, og stresser deg med å skrive at det haster med å få maskinen slik at du sender den før du fysisk ser pengene på din konto.

Endret av Molekylet
Lenke til kommentar

Lukter svindel lang vei av denne også. De finner en måte å få deg til å tro at pengene er overført, og stresser deg med å skrive at det haster med å få maskinen slik at du sender den før du fysisk ser pengene på din konto.

Jeg sa at jeg skal se pengene på konto før jeg sender.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...