jirre Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 Jeg har fått nytt skjermkort til erstatning for det som ligger i min signatur. Viften begynte å bråke på Asus kortet og jeg returnerte det til komplett som har sendt meg et nytt MSI FX5600 128MB. Kan jeg bare sette kortet rett inn i PCen og legge inn driver etterpå? Jeg får jo ikke gjort noe med PCen som står der uten skjermkort, slik at jeg ser ingen annen utvei enn å bare fleske til. Er det noe jeg må passe på? :o På forhånd takk for alle svar! Lenke til kommentar
Kafarsken Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 Last ned denne: http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_52.16 Hvis du gidder kan du jo avinstallere de gamle driverene. Bytt kort. Det eneste du må huske på er å slå av PC-en først Lenke til kommentar
jirre Skrevet 24. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2003 Last ned denne:http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_52.16 Hvis du gidder kan du jo avinstallere de gamle driverene. Linken du henviser til gjelder FX5700 men jeg finner kanskje en ny driver for FX5600 på de samme sidene. Jeg får ikke avinstallert noen drivere før jeg har satt inn det nye skjermkortet. PCen står som sakt uten skjermkort og da blir den tung å få kontakt med. Lenke til kommentar
Kafarsken Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 ? Bare til 5700 ? Så du tror at man MÅ ha inne en skjermkortdriver på kortet for å bruke det? Dette er innebygd i windows. Hvordan sku man ellers klare å installere os Lenke til kommentar
jirre Skrevet 24. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2003 Så du tror at man MÅ ha inne en skjermkortdriver på kortet for å bruke det? Dette er innebygd i windows. Det er i grunnen det jeg spør om hjelp til. Det ligger jo en driver inne til Asus kortet på gud vet hvor mange MB, og da spør jeg om det er noe jeg må passe på eller bare fleske til med å installere det nye kortet. Lenke til kommentar
jirre Skrevet 24. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2003 ? Bare til 5700 ? Under Release Highlights: Support for GeForce 5700, GeForce FX 5700 Ultra, and GeForce FX 5950 Lenke til kommentar
Kafarsken Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 For best mulig ytelse burde du ikke bruke den driveren som er med kortet. Hvis du gidder så avinstallere du de gamle driverene, men det er ikke nødvendig. Last ned den linken over. Bytt kort. PC-en vil da starte opp men med oppløsning på 800x600. Installer den nye driveren. Vips! Gratulere med nytt kort Lenke til kommentar
Kafarsken Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 ? Bare til 5700 ? Under Release Highlights: Support for GeForce 5700, GeForce FX 5700 Ultra, and GeForce FX 5950 Det betyr bare at denne driveren OGSå støtter disse nye kortene. Men den kan gi redusert ytelse på 4xxx-kortene. Lenke til kommentar
jirre Skrevet 24. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2003 For best mulig ytelse burde du ikke bruke den driveren som er med kortet. Hvis du gidder så avinstallere du de gamle driverene, men det er ikke nødvendig. Last ned den linken over. Bytt kort. PC-en vil da starte opp men med oppløsning på 800x600. Installer den nye driveren. Vips! Gratulere med nytt kort Dette ser greit ut men er du sikker på driveren? Takker i alle fall for svaret, Kafarsken! Da er det gjort (25/10 0700): Jeg satte bare inn kortet, og benyttet Driver som fulgte med. Så benyttet jeg MSI Live Update 2 til å hente den nyeste Driveren. Dette fungerer! Lenke til kommentar
mariuski Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 Du BØR avinnstallere de driverne du har, starte på nytt, og deretter laste ned nvidia forceware driver fra http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_52.16 DA ble det iallefall andre boller hjemme hos meg! lykke til! :nice: Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 kast ut gamle drivere - skru av maskina og putt i nytt kort - skru på maskina og legg inn nye drivere... Lenke til kommentar
-Pondus- Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 Thats the way it is... Lenke til kommentar
jirre Skrevet 29. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2003 OK! Da anbefaler dere meg å avinstallere driveren til Asus kortet. Deretter driveren som fulgte med MSI kortet og heller legge inn driveren som ligger på http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_52.16 Men? Hvordan avinstallere driverene? Til Asus kortet har jeg ikke noe programvare for å foreta avinstallering (ikke som jeg vet om, men XP er jo forunderlig). Under kontrollpanelet, skjerm, ligger det MSI programvare og der har jeg muligheten til å fjerne driveren for MSI kortet. Muligens kan jeg også installerer anbefalt driver fra denne programvaren. Men Asus driveren, den blir ikke lett! Jeg trenger fortsatt hjelp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå