Nickgg Skrevet 29. juli 2014 Del Skrevet 29. juli 2014 Hei, jeg har tenkt til å bli enten siviløkonom eller sivilingeniør. Men har det noe å si å ha tatovering som kan lett bli skjult med genser/skjorte. Trur dere noen avgjør om jeg får den jobben jeg har lyst på grunn av en tatovering, som mest sannsynlig ingen av mine kolegaer vil se? Spør noen i det hele tatt om tatovering på jobb intervju? Lenke til kommentar
Teemonster Skrevet 29. juli 2014 Del Skrevet 29. juli 2014 Hei, jeg har tenkt til å bli enten siviløkonom eller sivilingeniør. Men har det noe å si å ha tatovering som kan lett bli skjult med genser/skjorte. Trur dere noen avgjør om jeg får den jobben jeg har lyst på grunn av en tatovering, som mest sannsynlig ingen av mine kolegaer vil se? Spør noen i det hele tatt om tatovering på jobb intervju? lol Synes den ikke gjør det ikke noe Synes den så kan det hende noen ikke vil gi deg jobben men det avhenger mye av om det er kundekontakt etc som arbeidsoppgaver du har Ingen spør om du har tatovering på rompa eller piercing i snabelen altså ... Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 30. juli 2014 Del Skrevet 30. juli 2014 Det blir ikkje spurt om tatoveringer og liknande på jobbintervjuet med mindre dette har betydning for ansettelsesforholdet. Kan tatoveringa lett skjulast så er det ingen som stiller spørsmål. Mitt inntrykk er at tatoveringer i dag har blitt såpass vanlig at dei fleste arbeidsgivere ikkje kvier seg mot å ansette personar med tatovering, det er lenge sidan det kun var skurkar og kjeltringar som hadde tatovering. Økonomer og ingeniørar jobber typisk på kontor, og vanligvis med kun "indirekte" kundekontakt. Altså at dei forholder seg mest til profesjonelle motparter, og at dei som dei møter av vanlige folk er folk som oppsøker dei på kontoret. Så på den måten så er ikkje økonomer og ingeniører bedriftas ansikt utad på samme måte som resepsjonisten og daglig leder. Økonomer og ingeniørar jobber også typisk i dressbukse og skjorte, o.l. antrekk, så det einaste av hud som ein normalt vil vise fram er frå halsen og opp, og frå håndleddet og ned. Så om du ungår tatovering i ansiktet så skal du ikkje få problemer med tatoveringer. Så normalt sett så skal det være heilt uproblematisk med tatoveringer, (også synlege tatoveringer, men då litt avhengig av motiv og symbolikk). Det einaste som kan være problematisk er at det vil være nokre svært skjeldne tilfeller der tatoveringar kan stikke kjepper i hjula for karrieren, men her snakker vi skjeldne ting altså. Det einaste eg kan kome på i farta som vil kunne være problematisk er muligens jobboppdrag i Japan der dei fortsatt forbinder tatovering med kriminalitet, enkelte jobbar i konservativt relgiøse miljø/land. Har du opp-ned kors på arma så får du nok ikkje jobb i den norske kirke, og du kan få vanskeligheiter i enkelte muslimske land med kristne symboler. Men nok ein gong gjeld dette kun om tatoveringa er synleg. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 30. juli 2014 Del Skrevet 30. juli 2014 Ingeniører som har seriøst ingeniørarbeid har ofte mer "vanlige klær", enn dressbukse. I den delen av bransjen er neppe en tatovering noe problem. Kjenner endel med tildels store tatoveringer som jobber der (riktignok ikke i hoderegionen eller på hendene) AtW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå