Emils. Skrevet 29. juli 2014 Del Skrevet 29. juli 2014 (endret) Holder på å ser etter en ny TV. Ønsker meg en av størrelse opp mot 48 tommer og den skal i hovedsak brukes til spilling eller se på sport. Har sett litt på denne: http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-bilde/tv/KDL48W605BBAE/sony-48-smart-led-tv-kdl-48w605bbae?scid=Pricecomparison2989# Ser også at 40" har gjort det bra i test: http://www.hdtvtest.co.uk/news/kdl40w605b-201404233740.htm Den skal ligge på rundt 29ms i input lag på Game-mode og samtidig ha football-mode. Dermed tenkte jeg at denne vil være et godt valgt mtp. prisen og størrelsen. Derimot så ser jeg den har 50hz. Dermed blir jeg usikker, i alle fall etter å ha vært på Elkjøp, om det er bra nok? Siden selgeren åpenbart påsto at den ikke var bra nok for mitt bruk og dermed prøvde å selge meg annen TV. Jeg tenker i hovedsak det skyldes at han vil tjene mindre på TVen og dermed anbefaler TVer som vil gi han mer penger per salg. Uansett, hvor viktig er dette? Ser den har motionflow på 200 hz, men bildepanelfrekvens på 50hz. Endret 29. juli 2014 av Emils. Lenke til kommentar
Sectoid Skrevet 29. juli 2014 Del Skrevet 29. juli 2014 Til spilling er det nesten bare Sony som gjelder. Har vurdert denne jeg også, men folks erfaring med refresh rate er veldig forskjellig. Noen sier de ikke kan se forskjell, andre sverger til 100hz paneler. Disse "motion rate" bilebehandlingsgreiene gjør egentlig bare ting "verre" for spilling og sport. Så du må nesten finne ut av hvordan du liker 50hz-panel med motion processing off. Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 29. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2014 Skjønner. Nå har jeg en Sony KDL40HX720 3D som kostet litt mer i sin tid, men synes skjermen er i overkant liten, og at 3D modusen er totalt fraværende. Den har vel 100hz panel så vidt jeg vet, men jeg kan ærlig talt ikke si jeg har merket noe forskjell på den og den eldre 50hz Samsungen jeg eide tidligere. Har uanset ikke sammenlignet dem ved siden av hverandre, så muligens det kan ha en noe å si også. Grunnen til at jeg spør er at vel selgeren på Elkjøp som på liv og død påstår at 100hz er noe av det viktigste. Allikevel ser jeg TVen scorer topp i tester. Lenke til kommentar
Sectoid Skrevet 29. juli 2014 Del Skrevet 29. juli 2014 Hvis du har hatt 50hz og ikke merket noe tull, flimring, trøtthet osv. så tror jeg du ganske trygt kan gå for denne TV'en. Vurderer den selv også. Tror ikke jeg ser 50hz heller. Men har lyst til å se dem side ved side. Gjør den endelige beslutningen når du er tilbake på Elkjøp. Ser du ikke forskjell så gå for denne Sony'en, men hvis du ser forskjell, gå tilbake i tenkeboksen og se etter en 100hz modell som passer dine krav Det er planen min. Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 29. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2014 Vel, problemet er vel at i butikk så får man vel ikke se direkte fotball eller spill? Som for så vidt er viktig. Dermed så kan bildet vise feil eller gi feil inntrykk. Lenke til kommentar
Sectoid Skrevet 29. juli 2014 Del Skrevet 29. juli 2014 Vel, problemet er vel at i butikk så får man vel ikke se direkte fotball eller spill? Som for så vidt er viktig. Dermed så kan bildet vise feil eller gi feil inntrykk. Hvis du er en av de få som kan "se" forskjellen i blindtest så tror jeg du vil merke det på andre TV sendinger også Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 29. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2014 Meget mulig. http://www.trustedreviews.com/sony-kdl-40w605b_TV_review_sound-quality-and-verdict_Page-3 Fant denne testen også. Scorer 10 av 10 på bildet mtp. pris. Får negativ tilbakemelding på: Dårlig byggkvalitet, dårlig lyd (hvem har en LED tv uten ekstra lyd???) og ingen 4OD eller ITV-player (??) støtte. Så alt i alt, av de to anmeldelsene jeg finner av TVen virker den veldig god til prisen. Lenke til kommentar
Mys1 Skrevet 29. juli 2014 Del Skrevet 29. juli 2014 Jeg ble plutselig veldig interessert i denne TV-en, selv om jeg har et budsjett opp mot 10k. Har fra før av philips-40pfl9705 (kostet vel 10k sommer 2011). Mulig jeg spør vanskelig, men grovt sett, hvor er det største spranget i kvalitet, fra phillips 40pfl9705 til den aktuelle TV-en eller fra den aktuelle TV-en til en TV til dobbel pris(altså 10k). Usikker hvor bra TV jeg trenger, og økonomi er jo selvfølgelig en del av det. Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 29. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2014 Den du viser til har 3D, så det er vel en av grunnen til at den koster ekstra. TVen som jeg linker til koster vel egentlig 7k hos Sony, men kan se ut som det er tilbud eller noe om dagen hos andre. Litt usikker på hva mer som er forskjellen. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 29. juli 2014 Del Skrevet 29. juli 2014 Holder på å ser etter en ny TV. Ønsker meg en av størrelse opp mot 48 tommer og den skal i hovedsak brukes til spilling eller se på sport. Har sett litt på denne: http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-bilde/tv/KDL48W605BBAE/sony-48-smart-led-tv-kdl-48w605bbae?scid=Pricecomparison2989# Ser også at 40" har gjort det bra i test: http://www.hdtvtest.co.uk/news/kdl40w605b-201404233740.htm Den skal ligge på rundt 29ms i input lag på Game-mode og samtidig ha football-mode. Dermed tenkte jeg at denne vil være et godt valgt mtp. prisen og størrelsen. Derimot så ser jeg den har 50hz. Dermed blir jeg usikker, i alle fall etter å ha vært på Elkjøp, om det er bra nok? Siden selgeren åpenbart påsto at den ikke var bra nok for mitt bruk og dermed prøvde å selge meg annen TV. Jeg tenker i hovedsak det skyldes at han vil tjene mindre på TVen og dermed anbefaler TVer som vil gi han mer penger per salg. Uansett, hvor viktig er dette? Ser den har motionflow på 200 hz, men bildepanelfrekvens på 50hz. Mye TV for pengene. Som du allerede har sett kommer den meget godt ut i tester på bildekvalitet. My på grunn av at den har et VA panel og bakbelysning i stedet for kantbelysning. Gir bedre sortnivå og kontrast og mindre lyslekkasje/clouding. Har 60" utgaven selv, men den har et annet panel enn 40/48" modellene (40/48" har paneler fra samsung om jeg ikke tar feil), nærmere bestemt et Sharp U2VA panel, som trolig er 100Hz (siden det er 400 CMR, 50Hz har 200 CMR). Jeg er meget godt fornøyd. Sony er gjennomgående blant de beste merkene for spilling. Lenke til kommentar
hean Skrevet 29. juli 2014 Del Skrevet 29. juli 2014 Sony er gjennomgående blant de beste merkene for spilling. Og det standpunktet tar du med grunnlag av hva... TS, ta en kikk på denne: http://www.netonnet.no/art/tv-og-bilde/tv-lcd-led-og-plasma/tv-50-52-tommer/Philips-50PFT431912/203239.3115/ Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 29. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2014 Er vel bare 50Hz det også? Var 1000 kroner billigere, så er vel fin pris mtp. studentøkonomien. Men at Sony er ledende når det kommer til spill TVer er vel ganske åpenlyst. Siden de har så lav input-lag (http://www.hdtvtest.co.uk/news/input-lag) Lenke til kommentar
hean Skrevet 29. juli 2014 Del Skrevet 29. juli 2014 Er vel bare 50Hz det også? Var 1000 kroner billigere, så er vel fin pris mtp. studentøkonomien. Men at Sony er ledende når det kommer til spill TVer er vel ganske åpenlyst. Siden de har så lav input-lag (http://www.hdtvtest.co.uk/news/input-lag) Det hadde kanskje vært åpenlyst hvis alle målte på samme måte og alle tall var reelle... eneste måten å finne det ut er å teste IRL. Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 29. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2014 Vel, samme konklusjon på CNET http://www.cnet.com/news/best-low-lag-hdtvs-for-serious-gamers/ Sony har de TVene mest lavest lag. Lenke til kommentar
hean Skrevet 29. juli 2014 Del Skrevet 29. juli 2014 Vel, samme konklusjon på CNET http://www.cnet.com/news/best-low-lag-hdtvs-for-serious-gamers/ Sony har de TVene mest lavest lag. Hvis det er eneste man måler på så greit... da er det vel bare å skaffe seg en gammel CRT tjokk TV.... der er vel inputlag 0. Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 29. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2014 Nei, men ser ikke helt hva du er ute etter nå? Jeg er på utkikk etter en TV som i utgangspunktet er god til allround, men jeg spiller også en del og ser på fotball i helgene (Dog igjennom laptop koblet til TV eller Chromecast). Jeg vet at input lag ikke er noe avgjørende kriterie, men jeg har spilt på TVer med høy lag og det er forferdelig og dermed gjør TVen ubrukelig. Dette skal sies at er en av de eldre LCD-TVen, så ting har nok utviklet seg til det bedre, men jeg er allikevel ops på det. Hvilken erfaring har du med Philips TVer? Jeg har dessverre ingen som jeg kan legge til grunn. Lenke til kommentar
hean Skrevet 29. juli 2014 Del Skrevet 29. juli 2014 Hva er maks budsjett og hva er "sover fortsatt godt om natten" budsjett? Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 29. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2014 Maks 5000 som sagt. Student og ønsker ikke akkurat å kaste penger ut for å få noe ekstra gimmick. Det er uansett en TV jeg skal ha i 2-3 år. For jeg kommer nok til å investere i en av toppmodellene når jeg er ferdig utdannet. Lenke til kommentar
hean Skrevet 29. juli 2014 Del Skrevet 29. juli 2014 (endret) Maks 5000 som sagt. Student og ønsker ikke akkurat å kaste penger ut for å få noe ekstra gimmick. Det er uansett en TV jeg skal ha i 2-3 år. For jeg kommer nok til å investere i en av toppmodellene når jeg er ferdig utdannet. Ok, holder fremdeles på mitt... sier ikke at imputlag ikke betyr noe, sier bare at produsentene ikke alltid oppgir riktig. At ett merke har overlegent lavt inputlag i forhold til andre merker tyder mer på at de måler på en annen måte enn at de faktisk er overlegne. På det budsjettet er det egentlig ikke så veldig mye å velge mellom... på Elkjøp har de returrett så da kan du returnere den hvis du ikke er fornøyd. Man har også 14 dagers returrett på netthandel men å returnere en 50 tommer TV til 4000 kr er kanskje ikke like aktuelt når frakten koster mange hundrelapper. Så i bunn å grunn ville jeg valgt den på Elkjøp, du kan spørre om å få teste den med en konsoll... Edit: Hvis dette er målt lag og ikke oppgitt fra produsentene blir saken selvsagt en annen. Endret 29. juli 2014 av Nasciboy Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 30. juli 2014 Del Skrevet 30. juli 2014 Maks 5000 som sagt. Student og ønsker ikke akkurat å kaste penger ut for å få noe ekstra gimmick. Det er uansett en TV jeg skal ha i 2-3 år. For jeg kommer nok til å investere i en av toppmodellene når jeg er ferdig utdannet. Ok, holder fremdeles på mitt... sier ikke at imputlag ikke betyr noe, sier bare at produsentene ikke alltid oppgir riktig. At ett merke har overlegent lavt inputlag i forhold til andre merker tyder mer på at de måler på en annen måte enn at de faktisk er overlegne. Det er ikke input lag oppgitt av produsentene, det er målt input lag av seriøse testsider som f.eks hdtvtest og andre som tilsier at sony faktisk ER det merket som gjennomgående har lavest input lag - som er viktig for spilling. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå