Isbilen Skrevet 30. juli 2014 Del Skrevet 30. juli 2014 Musikk fra artisten er ingen fasit på hvordan musikk skal være. ...men det er vel en "fasit" på hvordan artisten og produsenten vil musikken de lager skal være og oppleves? I de tilfeller hvor musikerne er "i sonen" og oppnår et fullstendig samsvar mellom visjon og utøvelse, er helt på bølgelengde med teknikerne og alt utstyret fungerer perfekt, så er det kanskje noe i nærheten. Men det hører nok til unntakene. Og det er før vi begynner å tenke på lytterne, som alle er individer med hver sin smak, hvert sitt sanseapparat. 1 Lenke til kommentar
Occi Skrevet 30. juli 2014 Del Skrevet 30. juli 2014 Stikkord i den diskusjonen er også loudness. Ingen fasit på hva som er "optimal" miksing. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 30. juli 2014 Del Skrevet 30. juli 2014 Er det bare jeg som er ignorant og purist som lurer på hvorfor jeg skal farge lyden fra artisten, og ikke bare høre på den sånn som den er ment å være? Det kommer jo helt ann på hva slags enhet man spiller musikken av på. Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 1. august 2014 Del Skrevet 1. august 2014 (endret) Velkommen tilbake sier jeg! Har hatt fere android telefoner og der var det en egen Equalizer app som fungerte bra før, men som jeg ikke har fått til å fungere i det siste. Tror det har noe med oppdatering av android os det siste året å gjøre https://play.google.com/store/apps/details?id=com.smartandroidapps.equalizer&hl=no På min iphone hadde jeg i alle år spotify med den berømte skjulte equalizer funsjonen. Fungerte som en drøm! Har jævelig irriterende når de i sin tid fjernet den i en oppdatering. Får se i kveld om denne funksjonen her holder vann! Det er i det hele tatt drittt irriterende at det ikke er mulig å få inn en systemwide EQualizer på mobil OSene uten å måtte Roote Osene. Det er da slettes ikke alle som har normal hørsel... Dårlig hørsel handler ikke kun om å spille høyere. Det kan hende diskanten river ut ørevoksen din, men at du fortsatt har problemer med å høre hva faen folk sier. Da er eneste løsning en EQ der man kan dra ned diskanten og booste litt på mellomregisteret. Det er ikke så jævelig populært blant arbeidsgivere at man rooter telefonen og bare så det er sagt.... Kjøp Sony, de har systemwide EQ preinstallert. Sikkert andre merker også, antar Beats-modellene til HTC f.eks? Endret 1. august 2014 av thklinge Lenke til kommentar
Mazeking Skrevet 1. august 2014 Del Skrevet 1. august 2014 Velkommen tilbake sier jeg! Har hatt fere android telefoner og der var det en egen Equalizer app som fungerte bra før, men som jeg ikke har fått til å fungere i det siste. Tror det har noe med oppdatering av android os det siste året å gjøre https://play.google.com/store/apps/details?id=com.smartandroidapps.equalizer&hl=no På min iphone hadde jeg i alle år spotify med den berømte skjulte equalizer funsjonen. Fungerte som en drøm! Har jævelig irriterende når de i sin tid fjernet den i en oppdatering. Får se i kveld om denne funksjonen her holder vann! Det er i det hele tatt drittt irriterende at det ikke er mulig å få inn en systemwide EQualizer på mobil OSene uten å måtte Roote Osene. Det er da slettes ikke alle som har normal hørsel... Dårlig hørsel handler ikke kun om å spille høyere. Det kan hende diskanten river ut ørevoksen din, men at du fortsatt har problemer med å høre hva faen folk sier. Da er eneste løsning en EQ der man kan dra ned diskanten og booste litt på mellomregisteret. Det er ikke så jævelig populært blant arbeidsgivere at man rooter telefonen og bare så det er sagt.... Kjøp Sony, de har systemwide EQ preinstallert. Sikkert andre merker også, antar Beats-modellene til HTC f.eks? Hei, Takk for tips! Skal sjekke det ut! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg