Ingeniør Skrevet 29. juli 2014 Del Skrevet 29. juli 2014 Driver å tenker på å sette inn et par ekstra høyttalere I hatthylla. Er ingen plass til dette I utgangspunktet, så alternativene er enten kabinetthøyttalere eller å snekre en kasse selv. Noen som har noen tips til kasse, eller vet hvor man får tak i rimelige kabinetthøyttalere? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 29. juli 2014 Del Skrevet 29. juli 2014 Hvilken bil er det snakk om? Har den skikkelig hattehylle (sedan), eller er det en tynn lefse (combi/stv)? Lenke til kommentar
Ingeniør Skrevet 29. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2014 Volvo 240 sedan Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 29. juli 2014 Del Skrevet 29. juli 2014 Jeg monterte to 6x9 tommere i en slik for endel år siden. Jeg laget ny hylle i MDF som ble skråstilt. Det var i grunn en enkel operasjon siden man kunne bruke den gamle hyllen som mal. Lyden ble ganske bra også, selv om jeg er tilhenger av å ha høyttalerne foran, og evt. bass bak. Lenke til kommentar
Ingeniør Skrevet 30. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2014 Plassering av lyden er ikke det mest interessante, høyttalere kun foran kan gi noe pinglete lyd, så har egentlig vent meg til høyttalere bak... Gjør et forsøk på å lage en kasse av noe tregreier fra jobb, men det blir mye miks og triks. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 30. juli 2014 Del Skrevet 30. juli 2014 Hvis høyttalere foran ikke lager nok lyd, så er det enten feil montert, eller av skikkelig dårlig kvalitet Det er livsfarlig med høyttalerkasser i hatthylla. Dessuten så trenger et par 6x9" 40 liter+ pr stk for å spille noe særlig bass, så jeg ser ikke helt vitsen med å ha de i 5-6 liter kasser. Gjør ting skikkelig, så blir resultatet deretter også Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 30. juli 2014 Del Skrevet 30. juli 2014 Høyttalerkasser på hattehyllen må være godt festet, men lukter seriøst 80-tallet. Bedre å lage en forsterkning for hattehyllen i MDF, trekke denne, og felle ned 1-2 basser, og montere et par diskanter som er rettet forover. Da får man brukt bagasjerommet som "basskasse" uten at man mister plass av betydning, og kan få helt grei lyd for en overkommelig penge. I en 240 sedan vil dette bli bra. Uansett: Legg heller penger i et skikkelig frontsett, og legg til noe bak dersom du fortsatt føler behov for det. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 30. juli 2014 Del Skrevet 30. juli 2014 Bryter inn i tråden her siden jeg har samme spørsmål: Høyttalerne jeg har i bilen nå er foreløpig kun 2x i frontdørene, de 4 andre hullene står av en eller annen grunn tomme etter forrige eier. De 3,5" hullene i dashbordet tenker jeg bare å drite i, men jeg kunne tenkt meg bedre lyd, og vil derfor ha et par i hattehyllen hvor jeg har 13cm hull / 6.5" Hvilke burde jeg gå for? og må jeg ha forsterker på det her? Har en Sony Xplod 52w x4 spiller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå