MadDecent Skrevet 29. juli 2014 Del Skrevet 29. juli 2014 Hei. Jeg lurer på hva speedtouchen gjør. Siden vi har en ganske gammel en. Vi har bredbånd 5 fra telenor. Men vi får bare in 500kb/s... Så hvis vi bytter speedtouchen får vi da in det vi skal ha? Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 29. juli 2014 Del Skrevet 29. juli 2014 Det er modemet ditt.. Logg deg inn på dine sider hos Telenor og se om du kan oppgradere abonnementet ditt.. Da vil du også få nytt modem... Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 29. juli 2014 Del Skrevet 29. juli 2014 Vi har bredbånd 5 fra telenor. Men vi får bare in 500kb/s... Er det målt kablet i modemet eller trådløst? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 29. juli 2014 Del Skrevet 29. juli 2014 Selv en gammel 546 greier 20 Mbps ned og 1 Mbps opp, så det er nok ikke her problemet ditt ligger. Sjekk i kapaks hvor langt unna sentralen du bor, og hva som er max teoretisk hastighet på din linje. Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 29. juli 2014 Del Skrevet 29. juli 2014 Snakker vi kbit eller kbyte? 5000kbit/s er 625 kbyte/s. Som er i nærheten av hva du skal ha? Det står også at hasitgheten kan variere fra 3 til 5 Mbit/s, så hvis vi regner med 3 Mbit/s så er du nede i 375 kbyte/s. Bredbånd 5 Hastigheten kan variere fra 3-5 Mbit/s (nedlasting) og 0,2-0,5 Mbit/s (opplasting). Lenke til kommentar
FBEN Skrevet 29. juli 2014 Del Skrevet 29. juli 2014 Sjekk hastigheten din med Nettfart. http://www.nettfart.no/ Sikker på at du ikke blander b (bit) og B (byte)? 1 bit = 8 Byte. 500 kB/s tilsvarer rundt 4 Mbps. Max hastighet på en 5 Mbps linje er ca 625 kB/s Link til Kapaks, som zanta nevner i sitt innlegg. http://metrolive.telenor.no/metro2-application-kapaks-web/ Lenke til kommentar
geirjenssen Skrevet 29. juli 2014 Del Skrevet 29. juli 2014 Siden du har Telenor, kan du prøve å teste mot http://test.telenor.net/ Gjelder også for kunder i Canal Digital kabel.Er Speedtouch'n trådløs?For å feilsøke tjenestekvalitet må man alltid koble PC til modem med kabel. I de aller fleste tilfellene jeg har vært borte i (borettslag med 74 leiligheter), så er det brukers eget utstyr som er problemet.Siste tilfellet var faktisk en Zyxel trådløs router fra Telenor som var koblet til Canal Digitals modem. Hastigheten gikk opp fra 15 til 25 mbit/sec når vi satt inn en 3 år gammel Linksys i stedet.Ett lite PS: 5 mbit/sec er lite. Det er mye som vil føles tregt selv om linjen leverer det den skal. Lenke til kommentar
MadDecent Skrevet 29. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2014 (endret) Er helt ute å kjører jeg :S ... Når jeg eks laster ned noe, så ligger det på rundt 500.2KB/s.. å når jeg så på den testen så kom dette. Abonnement Telenor Bredbånd 5 Ditt testresultat Nedlasting Mbit/s3.78 Opplasting Mbit/s0.43 Svartid ms27 Din tilbyder Telenor Gjennomsnitt for ditt abonnement Nedlasting Mbit/s4.28 Opplasting Mbit/s0.48 Svartid ms41 Valgt abonnement Telenor Bredbånd 5 Ganske rotete... jeg vet at 5mbit/s er lite, men her jeg bor så kan jeg ikke få bedre.. eller kan jeg? jeg tok en telenor test, å der stod det at jeg egentlig bare kan ha Bredbånd 2. men jeg for 50kr mere så tok jeg Bredbånd 5.. men hvis jeg da vill oppgradere med. får jeg ikke den hastigheten jeg betaler for? eller får jeg heller ikke det nå.. + kan noen forklare meg "bedre" hva forskjellen på Kb/s Mb/s og hvis det er noe mere.. Skjønner så lite av dette :S Endret 29. juli 2014 av Lirtan Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 29. juli 2014 Del Skrevet 29. juli 2014 Det er helt korrekt det. 500KBps tilsvarer 4Mbps. B står for byte og b for bit. En bit er åtte byte. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 29. juli 2014 Del Skrevet 29. juli 2014 For å se hvilken hastighet du maks kan få, bruker du, som nevnt over, kapaks. Lenke til kommentar
MadDecent Skrevet 29. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2014 For å se hvilken hastighet du maks kan få, bruker du, som nevnt over, kapaks. Er sikkert bare jeg som er dum, men jeg får ikke dette til å fungere. kommer bare Statuskode: 213 Ugyldig valideringsgrunnlag, mobilnummer og IN nummer valideres ikke. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 29. juli 2014 Del Skrevet 29. juli 2014 Dersom ikke telefonnummer er registrert på korrekt adresse, kan du søke på gårds-/bruks- og kommunenummer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå