Gå til innhold

Canal Digital med heftig prisøkning.

toreae

Anbefalte innlegg

Ser at Canal Digital har økt prisen på TV2 Premier League kanalene fra 189 (?) til 349 fra 1. august. En prisøkning på hele 90%. Canal Digital har 3 mnd oppsigelsestid på disse kanalene. Blir vel ikke lett å komme utenom disse 3 mnd, selv om prisøkning på 90% burde tilsi at man fikk bryte tvert.

Hvordan er prisene hos norske konkurenter, og hvilke andre muligheter finnes?

Edit: fikk bryte tvert! Ingen oppsigelsestid.

Edit2: 349, ikke 359.

Endret av toreae
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk ''tilbud'' om 339,- pr måned i fjor, da var det billigere med parabol som var 184,- tror jeg, pr måned. Ser ut som den prisen har økt til samme som kabel tv kundene.

Helt sykt, bør ikke være mer enn maks 199,-!

Et billigere alternativ kan være Sumo, og bare koble pcen opp til tven, ikke helt optimalt men det funker til 229,- måneden. Holder meg til den lokale puben som sender de fleste kampene.

Endret av Dolph Lundgren
Lenke til kommentar

Jeg har bindingstid ut januar - beholder gammel pris frem til da.

Må bare huske å si opp i desember. De har en måneds oppsigelsestid + inneværende måned. I tillegg kan man si opp sportspakken som følge av prishoppet før 1. august uten oppsigelsestid - så lenge man ikke er bundet av bindingstid.

Lenke til kommentar

I alle dager for slags pub er dette, da? :)

Krazy Fotballpub Bryne, en kar som driver pub både i Stavanger og Bryne, folk bringer både kebaber, brus og pizza med her, fullt lovlig og konge stemning under kamper :)

https://www.youtube.com/watch?v=FrKCF9qYiP0

Finnes jo selvfølgelig flere som kjøper drikke her også, hender jeg også gjør det.

Endret av Dolph Lundgren
Lenke til kommentar

Fikk ''tilbud'' om 339,- pr måned i fjor, da var det billigere med parabol som var 184,- tror jeg, pr måned. Ser ut som den prisen har økt til samme som kabel tv kundene.

Helt sykt, bør ikke være mer enn maks 199,-!

Et billigere alternativ kan være Sumo, og bare koble pcen opp til tven, ikke helt optimalt men det funker til 229,- måneden. Holder meg til den lokale puben som sender de fleste kampene.

Blir vel sumo jeg ender opp med. Sky koster £46 etter 6mnd.

Lenke til kommentar

Ser at Canal Digital har økt prisen på TV2 Premier League kanalene fra 189 (?) til 359 fra 1. august. En prisøkning på hele 90%. Canal Digital har 3 mnd oppsigelsestid på disse kanalene. Blir vel ikke lett å komme utenom disse 3 mnd, selv om prisøkning på 90% burde tilsi at man fikk bryte tvert.

Fikk mail om denne prisøkningen selv. Mener å huske at jeg fikk tilbud om å si opp abonnementet pga prisøkningen. Dobbelsjekk mailen du har fått. Jeg kommer nok til å fortsette med dette denne sesongen også, uansett pris. Jeg risikerer ikke å bruke Sumo da det lagger og klikker stort sett hele tiden. Fotball har ikke noe budsjett for min del :)

Innholdet i mailen jeg fikk:

"TV 2 øker prisen på TV 2 Sport Premium-kanalpakken. Ny pris for TV 2 Sport Premium vil fra 1. august 2014 være 349 kroner per måned.

Du kan grunnet prisjusteringen si opp din avtale. Oppsigelsen vil gjelde fra 1. august når prisjusteringen trer i kraft. For kunder som har fast avtaleperiode (bindingstidsavtale), vil prisen justeres etter avtaleperiodens utløp."
Endret av Leaf
Lenke til kommentar

Dæven steike, jeg var ikke klar over at jeg sparte SÅ mye på å ikke bry meg om fotball. Flere tusen i året jo! Pluss den gode samvittigheten jeg sitter igjen med når jeg vet at jeg ikke er med på å spånse de astronomiske lønningene til disse tilbakestående undertøys og brylkrem stativene. :p

Lenke til kommentar

Ser at Canal Digital har økt prisen på TV2 Premier League kanalene fra 189 (?) til 359 fra 1. august. En prisøkning på hele 90%. Canal Digital har 3 mnd oppsigelsestid på disse kanalene. Blir vel ikke lett å komme utenom disse 3 mnd, selv om prisøkning på 90% burde tilsi at man fikk bryte tvert.

Fikk mail om denne prisøkningen selv. Mener å huske at jeg fikk tilbud om å si opp abonnementet pga prisøkningen. Dobbelsjekk mailen du har fått. Jeg kommer nok til å fortsette med dette denne sesongen også, uansett pris. Jeg risikerer ikke å bruke Sumo da det lagger og klikker stort sett hele tiden. Fotball har ikke noe budsjett for min del :)

Innholdet i mailen jeg fikk:

"TV 2 øker prisen på TV 2 Sport Premium-kanalpakken. Ny pris for TV 2 Sport Premium vil fra 1. august 2014 være 349 kroner per måned.

Du kan grunnet prisjusteringen si opp din avtale. Oppsigelsen vil gjelde fra 1. august når prisjusteringen trer i kraft. For kunder som har fast avtaleperiode (bindingstidsavtale), vil prisen justeres etter avtaleperiodens utløp."

Fikk bryte tvert (Se edit). Selv om jeg er fan av PL generelt, og Liverpool spesielt, så har alt en smertegrense. Og det er litt viktig å stemme med lommeboka også. Om man ikke gir beskjed (med lommeboka) vil prisene bare fortsette å øke hinsides.

Lenke til kommentar

Dæven steike, jeg var ikke klar over at jeg sparte SÅ mye på å ikke bry meg om fotball. Flere tusen i året jo! Pluss den gode samvittigheten jeg sitter igjen med når jeg vet at jeg ikke er med på å spånse de astronomiske lønningene til disse tilbakestående undertøys og brylkrem stativene. :p

Om du ikke bryr deg om alkohol, kvinnfolk (mannfolk?), klær, biler, mat og drikke har du jaggu mye du kan spare på. Bryr du deg ikke om fotball, kan du jo spare et par kalorier på ikke komme med innlegg i fotballdelen av forumet. :thumbup:

Lenke til kommentar

Om du ikke bryr deg om alkohol, kvinnfolk (mannfolk?), klær, biler, mat og drikke har du jaggu mye du kan spare på. Bryr du deg ikke om fotball, kan du jo spare et par kalorier på ikke komme med innlegg i fotballdelen av forumet. :thumbup:

Hø? Skulle jeg skrevet det i bilpleie delen liksom? Innlegget mitt var jo relevant til innholdet i tråden, så da må det nesten være tråden som er havnet i feil avdeling i såfall. :p

Det var nå uansett bare mitt forsøk på å si noe liknenede av det toreae sier over med litt humor. Jeg pleide faktisk å bry meg litt om fotball, men når fotballspillere nå kjøpes og selges for en milliard. Og Champions League vinnes av lag på konkursens rand. Da føles det som om det er ganske lenge siden fotball handlet om noe annet enn penger. Jeg får rett og slett en flau smak i munnen.

Hvis flere hadde gjort som toreae og stemt med lommeboken, rett og slett sagt i fra, at hit, men ikke lenger! Så hadde ikke TV2 kunnet sette opp prisen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...