gixer Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 Hallo alle nerder! Etter at jeg glemte min IBM 60GXP 40 gig harddisk i bilen et par-tre timer (tipper 3-4 minusgrader) så har den sluttet å funke helt. Den er helt død. Altså når jeg kjenner på den, når maskinen er slått på, så kjenner jeg ingen form for vibrasjoner fra den, ei heller hører jeg no lyd (ja, strømmen er koblet til! ). Er det håp for harddisken min? Jeg vet at det er en møkka-harddisk og jeg har bestilte en ny og langt større en, men det kjipe er at jeg hadde mye musikk (lovlig seff! ) og bilder på disken som jeg gjerne vil beholde. Takker for hjelpen! Lenke til kommentar
NexteR Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 kaller du OSS nerder å nå..huff da ! vel det kan fakrisk komme av at den er blitt ødelakt fordi du "ikke" hadde på antistatisk pose i bilden Lenke til kommentar
M4cr0s Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Høres mest ut som om den disken din er to-assst! Sorry chap! Btw.. En ting generelt med harddisker og temperaturer, det er totalt FYFYFYFYFYFY å ta en iiiskald hardisk inn i romtemperatur, koble den opp og starte den mens den enda er veldig kald (-). Forskjellige metaller utvider/trekker seg sammen med høy/lav temperatur og det kan derfor skade en harddisk å fyre den opp mens den er phitte iskald (mer spesifikt er det vel platene/leserhodet og de hårfine nyansene derigården som er problemet, i tillegg kan kondens være et problem). Lenke til kommentar
j_kalland Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 ikke fra å ta den fra kaldt til varmt og koble den til med en gang, men uansett så er IBM noe dritt. har hatt 2 stk. harddisker og begge sluttet å virke, kjenner også mange som har hatt samme problem. Nå har jeg western digital og er kjempe fornøyd med den, jeg ville satset på det vis du skal kjøpe ny! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå