mobile999 Skrevet 28. juli 2014 Del Skrevet 28. juli 2014 Hvor lang holdbarhet har motorolje i uåpnet orginalemballasje og lagret i romtemperatur? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 29. juli 2014 Del Skrevet 29. juli 2014 Jeg vil tro at den er ubegrenset, Olja har jo ligget i bakken i flere millioner år så jeg tviler på at den blir skjemt bare man heller den på en flaske. 1 Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 29. juli 2014 Del Skrevet 29. juli 2014 Uåpnet vil jeg anta at det er snakk om mange år i alle fall. Ubegrenset vil jeg ikke si, råolje er prosessert til bl.a motorolje og det skjer ikke mange år før du får olja. 1 Lenke til kommentar
Flexxy Skrevet 8. september 2014 Del Skrevet 8. september 2014 I original emballasje og uåpnet- 1 år i med begrenset sollys. Åpnet- 6 måneder. ^For de fleste oljer. Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 Mobil1 sier 5 år. Enkelte produsenter anbefaler oljeskift etter en viss kjørelenge eller 1-2 år (avhengig av hva som kommer først), så da hadde det vært rart med en olje som tåler bare 1 år på hylla og videre 1-2 år i motoren. 3 Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 De fleste garanterer at oljen holder en viss kvalitet over en 5 års periode, men jo ferskere den er jo bedre. 8år osv.. da er det mer tvilsomt å bruke den. Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 10. september 2014 Del Skrevet 10. september 2014 Mobil1 sier 5 år. Enkelte produsenter anbefaler oljeskift etter en viss kjørelenge eller 1-2 år (avhengig av hva som kommer først), så da hadde det vært rart med en olje som tåler bare 1 år på hylla og videre 1-2 år i motoren. Når dem angir holdbarhet så må dem jo ta høyde for at den skal være 1-2 år i motoren etter du har tappet den fra kannen også da... Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 10. september 2014 Del Skrevet 10. september 2014 Det er nå greit, men ett år på hylla virket litt urimelig om den da skal holde ut 1-2 år i motoren etterpå. Kan vel tenkes at oljen blir utsatt for mye mer slitasje i motoren enn i butikkhylla, slik at tiden oljen står i hylla ikke er så kritisk i forhold. Det eneste jeg kan tenke er at additiver muligens ikke er helt stabile over lang tid, ellers bør jo selve oljen holde seg en god stund. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 13. september 2014 Del Skrevet 13. september 2014 Uendelig med holdbarhet vil jeg si. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå