Gå til innhold

Hjelp til erstatnings-TV etter tordenvær

Anbefalte innlegg

Hei.

Dette gjelder en Panasonic TX-P50G30

Som sikkert mange av dere opplevde, var det kraftig tordenvær over innlandet for noen timer siden. Strømmen var borte over lengre tid, mens PC, TV og diverse elektronikkartikler stod tilkoblet her i hus. Da strømmen hadde vært tilbake i ca. 30 minutter tittet vi på TV, og alt fungerte som det skulle. Plutselig kom det en høy, kort sprakelyd, og skjermen gikk svart. Nå lyser det kun grønt(det er liv i den), men når jeg skrur den på hører jeg at den "jobber" i et lite sekund, før den blir helt stille.

Jeg regner naturligvis med at dette hadde med tordenværet å gjøre, som må ha skapt en spenningsfeil, som fikk en sikring eller noe til å gå i TV'en. Har prøvd TV'en med andre, tilsvarende strømforsyninger, og i andre kontakter, uten hell. Litt off-topic, men har noen peiling på hva som skjedde?

On topic: har ingen utvidet garanti på TV'en, og har hørt at en reparasjon gjennom forhandler (Expert i mitt tilfelle) er svært kostbart. Egenandelen til forsikringsselskapet mitt er på 4000 kroner. I denne anledning lurer jeg på hva som kvalifiseres som en tilsvarende TV i dette tilfellet? Da Panasonic'n min er fra 2011, og Expert ikke fører modellen lenger, regner jeg med at jeg må få en tilsvarende modell?

Takk for hjelp!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...