WeeR Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 Heisann! Har ett lite spørsmål.. er det mulig å sette opp clarkconnect med 2 offisielle ip adresser?? Sånn at den router den ene inn til en spesiell ip adresse i nettverket liksom.. Takk! Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 Har ett lite spørsmål.. er det mulig å sette opp clarkconnect med 2 offisielle ip adresser??Hva mener du med offisiell? Ekstern?Sånn at den router den ene inn til en spesiell ip adresse i nettverket liksom..Hvis jeg ikke forstår deg feil, så er dette standard i Clarkconnect. Lenke til kommentar
WeeR Skrevet 24. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2003 Har ett lite spørsmål.. er det mulig å sette opp clarkconnect med 2 offisielle ip adresser??Hva mener du med offisiell? Ekstern? Ekstern om du vil ja.. Har en ip fra bluecom nå, og vurderer en til, denne andre ip adressen skal da til en maskin på nettverket. Sånn at den router den ene inn til en spesiell ip adresse i nettverket liksom..Hvis jeg ikke forstår deg feil, så er dette standard i Clarkconnect. Sånn som det er nå så er clarkconnect satt opp med 2 nettverkskort.. det ene med den offisielle(eksterne) og det andre kortet med 192.168 osv osv som deler ut internett til det lokale nettverket.. Jeg trenger da å route en ny ekstern ip adresse inn til det lokale nettverket.. Sånn at bare denne ene nye maskinen har den nye ipen mens resten av nettverket fungerer som det er nå.. Lenke til kommentar
Nicon Skrevet 25. oktober 2003 Del Skrevet 25. oktober 2003 Halla Synes du har forklart dette litt dårlig, men jeg tror jeg har forstått hva du spør om. Hos meg er det slik: ClarkConnect er koblet mot internett og "sender" internett videre til alle maskinene i nettverket. Du vil ha det slik: ClarkConnect skal bare gi internett til EN maskin. Korrekt? Jeg ville da prøve å opp en forwarding. Enten slik at ClarkConnect bare gir internett tilgang til den ene maskinen. Dette kan du sikkert enten bruke webmin eller den greia som ligger inne i ClarkConnect som standar. Kanskje det er noe NAT'ing som skal til... Prøv litt forskjelling da vel.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå