ostenxx Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 Hei der! Hvor kan jeg finne de nyeste driverne til hovedkort generellt sett? Jeg bruker Epox 8RDA+. Produsentene er jo ofte trege med å legge ut linker til de nyeste biosoppdateringene... Mvh. Øystein Lenke til kommentar
ToreBK Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 Prøv Epox,Techspot, Tweakers og / eller Tweaksone Lenke til kommentar
Lucifer 666 Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 Hvordan finner man ut hva hovedkortet heter uten å skru opp kassa? Lenke til kommentar
M4cr0s Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 Normalt sett på hjemmesida til chipsetprodusenten..og hvilket chipset du har står i manual, eller på hk'ets produsents sider. Går oxo å bruke programvare for å finne ut hvilket chipset en har, feks SiSoft Sandra eller Aida. Her er linker til de chipsetfabrikantene som "gjelder", eller som har vært gjeldende engang de siste 3-4 åra. www.amd.com www.viaarena.com www.nvidia.com www.intel.com www.ali.com.tw www.ati.com Lenke til kommentar
ToreBK Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 Hvordan finner man ut hva hovedkortet heter uten å skru opp kassa? Ved å bruke et systeminfo-program, aida, Norton, Sisoft Sandra osv. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 AIDA 32 Meget bra!!! Lenke til kommentar
Lucifer 666 Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 Ved å bruke et systeminfo-program, aida, Norton, Sisoft Sandra osv. Jeg har Norton InternetSecurity, Antivirus og Ghost. Kan noen av disse brukes? Og hvordan? Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 Trykk på linken min du.... dette prg. er fint å ha uansett!!! Den har direkte linker til alle produsentene og driverene deres... Lenke til kommentar
Lucifer 666 Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 Takker!!! Aida funka kjempebra det Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 Takker!!! Aida funka kjempebra det I know. Et typisk "must have" prg. Lenke til kommentar
Lucifer 666 Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 En ting til: Min BIOS er fra 21.11.01 Vist jeg skal oppdatere den, kan jeg da ødelegge noe ellar risikere at hele dritten konker? Eller kan jeg ta Systemgjenoppretting etterpå vist jeg "bæsjer på leggen" Lenke til kommentar
ToreBK Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 Nei, systemgjennoppretting hjelper deg fint lite. BIOS er det første som kjører ved oppstart. Om du har Windows XP, Dos eller Linux bryr ikke BIOS seg om. Det eneste som kan ødelegge, er egentlig strømbrudd under flashing (programmering) av BIOS. Men "alle" oppgraderer BIOS med jevne mellomrom, no big deal. Linkene jeg viste deg over fører deg direkte til download av siste versjoner. Har du funnet dem, lastet dem ned, lest README og er klar til å flashe? PS! Siste Epox BIOS har dato 08/27/2003 Lenke til kommentar
Lucifer 666 Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 Holder på å lete etter dem men det var ikke lett å finne nei... Finner ikke noe som heter akkurat det samme som hovedkortet bare i nærheten. Samme med BIOS. Men jeg får vel bare prøve meg frem... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå