Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Legge baderomsplater på gammelt bad?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Begynner å bli temmelig lei av badet vårt og ønsker å pusse opp i sommer/høst. Ønsker det å gjøre det så enkelt som mulig og vurderer å legge baderomsplater(Sånne moderne som ser ut som flis osv) direkte på de gamle veggene og legge ekte flis direkte på det gamle gulvet.

 

Jeg mener å tro at dette skal være mulig, men jeg er usikker på hvordan en skal gå frem for å gjøre det forsvarlig. Har flere bekjente som er murere som kan hjelpe meg med gulvet og min far er snekker så han hjelper meg nok med veggene.

 

Men hvordan skal jeg gå frem? Badet per i dag har vinylgulv, baderoms plater og "vanlig" vegg. Her er noen bilder:

 

Gulv og baderoms plate

20140728_190503_zps899b6103.jpg

 

Baderoms plate og "vanlig" vegg.

20140728_190440_zps1145a437.jpg

 

Som dere kan se blir det to "skjøter" på en måte, en med vinylen og en hvor baderomsplaten stopper. Blir det best å:

 

1. Fjerne baderoms platen for så å klaske på nye plater?

2. Bygge ut den "vanlige" veggen og klaske på nye plater?

 

Hva med gulvet? Er det greit å bare vaske det ned skikkelig og legge fliser direkte på gulvet?

 

Og veggene mine er litt høye, de er 2500mm på det høyeste og jeg har sett baderoms plater til 2400mm. Er det mulig å skaffe lengre plater? Evt er det problemfritt å skjøte flere plater? Har også skråvegg, vill det by på problemer ift kapping?

 

Takker for svar, greit å ha en plan før en engasjerer fagfolk :)

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...