Snurpa Skrevet 28. juli 2014 Del Skrevet 28. juli 2014 Noen som kan fortelle meg om Shell helix ultra Ax 5w30 er riktig for min vw transporter? Har nettopp fått fylt denne på bilen og er redd den ikke passer. I instruksjonsboka skal spes. være 506.01. Kan ikke finne de spes. på den olja som er fylt på. Kan det være dumt å kjøre på den? Bilen har bare gått 16000 km. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 28. juli 2014 Del Skrevet 28. juli 2014 (endret) Årsmodell og motor? Er det en dieselmotor så vil jeg gjette at ACEA C3 olje er greit, men for å være på den sikre siden så trenger jeg mer info. Endret 28. juli 2014 av Gavekort Lenke til kommentar
Snurpa Skrevet 29. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2014 Årsmodell og motor? Er det en dieselmotor så vil jeg gjette at ACEA C3 olje er greit, men for å være på den sikre siden så trenger jeg mer info. Det er en 2004modell. Transporter 7hc. 2,5liters turbo diesel. I instruksjonsboka står der altså at oljespesifikasjonene er 506.01. Motor 130tdi. Biltype 7hbs03. Håper dette er nok info. På forhånd tusen takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 29. juli 2014 Del Skrevet 29. juli 2014 Ah. Du skulle egentlig hatt 0w-30 olje. Du kommer nok ikke til å ta livet av motoren i denne varmen, men ville byttet olje igjen innen kort tid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå