Gå til innhold

[Løst] Mest ytelse for minst penger (Mini-ITX) - Ønsker tilbakemeldinger

Anbefalte innlegg

Tenker at det kanskje blir et Silverstone Sugo SG08 istedenfor SG05 =).

Ang CPU kan jeg ikke se fra testene at i3 4150 yter bedre enn en overklokket Pentium 3258... Pentiumen koster under halvparten fra aktuelle nettbutikker..

I testene så ser jeg ikke 4150 en gang så det vet jeg ikke, men 4330 ligger langt foran. Ikke at de to er så forskjellige i hverken pris eller spesifikasjoner.

Men skal du ha broadwell så betyr kanskje ikke ytelsen noe særlig uansett? Men om du faktisk er ute etter å ha god ytelse frem til da, så er kanskje ikke pentiumen noe særlig...

Nå koster i3 4330/4150 1000/900kr, som da er vesentlig mer. Men husk at overklokking til 4,4/4,7GHz gir ganske drastisk økning i effekt og temperatur, som igjen gjør at du faktisk sparer 500kr i kjøleribbe.

(med 4330 kunne du hatt stock vifte og sikkert hatt bedre temperaturer og støy enn en blodklokket Pentium på en kraftig kjøleribbe)

Tenkte på den andre testen du linket til:

http://hexus.net/tech/reviews/cpu/70977-intel-pentium-anniversary-edition-g3258/?page=7

Jeg skal bruke stock kjøleren. Tenker da klokke til ca 4.2GHz (står i Anandtech tråden at det går bra).

Om du fortsatt mener i3 4150 gir mer for pengene (frem til jeg oppgraderer til en "K"-prosessor, sannsynligvis Broadwell) - skal jeg høre på deg! =)

Endret av Xvani
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...