Zepticon Skrevet 17. august 2014 Del Skrevet 17. august 2014 Men kjøp deg en platespiller og Dark Side of the moon LOL Bruke 35k på anlegg og så koble det til en platespiller. Det er som å kjøpe seg 100" 4K TV, for å sitte å se på VHS. 2 Lenke til kommentar
DippyDawg Skrevet 17. august 2014 Del Skrevet 17. august 2014 Men kjøp deg en platespiller og Dark Side of the moon LOL Bruke 35k på anlegg og så koble det til en platespiller. Det er som å kjøpe seg 100" 4K TV, for å sitte å se på VHS. Så du har aldri hørt på vinyl du, altså... Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 17. august 2014 Del Skrevet 17. august 2014 Men kjøp deg en platespiller og Dark Side of the moon LOL Bruke 35k på anlegg og så koble det til en platespiller. Det er som å kjøpe seg 100" 4K TV, for å sitte å se på VHS. Så du har aldri hørt på vinyl du, altså...Jo, og det er som å se på VHS. Råtten lyd, støy og urenheter. Merkelig at vinyl er så attraktivt, mens MP3 blir sett ned på 1 Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 17. august 2014 Del Skrevet 17. august 2014 En må jo bare le litt.... Lenke til kommentar
DippyDawg Skrevet 17. august 2014 Del Skrevet 17. august 2014 Men kjøp deg en platespiller og Dark Side of the moonLOL Bruke 35k på anlegg og så koble det til en platespiller. Det er som å kjøpe seg 100" 4K TV, for å sitte å se på VHS. Så du har aldri hørt på vinyl du, altså...Jo, og det er som å se på VHS. Råtten lyd, støy og urenheter. Merkelig at vinyl er så attraktivt, mens MP3 blir sett ned på Råtten lyd!! Pføy, hørt slikt tull... Vask ørene dine, gutt... Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 17. august 2014 Del Skrevet 17. august 2014 Ta denne diskusjonen i en annen tråd. 1 Lenke til kommentar
DippyDawg Skrevet 17. august 2014 Del Skrevet 17. august 2014 Var ikke jeg som starta... Lenke til kommentar
Pop Skrevet 18. august 2014 Del Skrevet 18. august 2014 TS: Tror du får en bra allroundpakke, som vil spille bra på det meste og også funker til film. Hadde ikke brukt så mye på kabler, men det er så. Mangler du signalkabler eller bare jeg som ikke fikk med en link? Zepticon: Uttalelsen om vinyl er desserre ikke bare skivebom, men utenfor hele skyteanlegget. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 18. august 2014 Del Skrevet 18. august 2014 (endret) Litt rart og merkverdig morro, men ikke uvanlig å se noen spørre om råd og så gå motsatt vei. Absurd pris på en helt vanlig 4mm^2 kabel. Men way to go. Bruk gjerne noen tusen på kabel, og se hva det hjelper. Tilnærmet det motsatte av hva som gir god pris/ytelse, men det hjelper kanskje på placebo effekten (som ikke er feil det).Men håper jeg ikke du ser hvordan kabelen som befinner seg internt i høyttaleren din ser ut. Eller hvordan det ser ut i forsterkeren. Endret 18. august 2014 av Andrull 1 Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 18. august 2014 Del Skrevet 18. august 2014 (endret) Enig med andrull angående kablene, 300kr metern er latterlig. Biltema kablene er nøyaktig like god som disse, og dem koster 30kr meteren. Men for all del, om det får deg til å føle deg vell så er det bare å kjøpe, men det blir ikke noe bedre lyd av dem. Ang Vinyl: Hører bare anektdoter, ingen argumenter. "vask ørene" og "skivebom" er ikke akkurat slagkraftige påstander. At dere personlig foretrekker å høre på et medium som ikke klarer å gjengi musikken riktig, og som er full av støy er deres smak, noen foretrekker å kjøre hest og kjerre fremdeles. Men det er fremdeles dårlig lydkvalitet. Det er jo bare ena ett bevis på at Hi-Fi bransjen er like full av følere som alternativbransjen, der placebo og "min egen sannhet" hersker over blindtester og vitenskap Endret 18. august 2014 av Zepticon Lenke til kommentar
Pop Skrevet 18. august 2014 Del Skrevet 18. august 2014 Ang Vinyl: Hører bare anektdoter, ingen argumenter. "vask ørene" og "skivebom" er ikke akkurat slagkraftige påstander. At dere personlig foretrekker å høre på et medium som ikke klarer å gjengi musikken riktig, og som er full av støy er deres smak, noen foretrekker å kjøre hest og kjerre fremdeles. Men det er fremdeles dårlig lydkvalitet. Det er jo bare ena ett bevis på at Hi-Fi bransjen er like full av følere som alternativbransjen, der placebo og "min egen sannhet" hersker over blindtester og vitenskap Hehe, som du selv serverer her. Ingen andre slagkraftige påstander enn din smak. Dårlig lydkvalitet? Nei, overhodet ikke om du ikke refererer dårlige anlegg, som er like dårlige med cd som med lp. Eneste fordelen er at CD får et lavere støygulv. Vinyl har en sus du ikke blir kvitt, men du blir ikke kvitt lyden av regnvær ute heller. God vinyl har like mye detaljer, kan ha mer dynamikk. Hørt eksempler på det selv. Har ikke engang vinyl, men hører hos en kompis hvor vi sammenligner lp og cd når vi får tak i begge. Så det er ikke så svart-hvitt du vil ha det til. Lenke til kommentar
restinbobo Skrevet 18. august 2014 Forfatter Del Skrevet 18. august 2014 Og må eg ikkke ha ein subwoffer kabel også? Lenke til kommentar
DippyDawg Skrevet 18. august 2014 Del Skrevet 18. august 2014 Jo, kabel må du ha. Men noe til hundreognils pr. meter er vel ikke nødvendigt. Prøv med noe billige først og venn deg til lyden. Så kan du eventuelt låne etpar "superkabler" og teste. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 18. august 2014 Del Skrevet 18. august 2014 Signalkabler til subwoofer tror jeg ærlig talt ikke er det viktigste å legge alt for mye penger der heller. Med mindre du er nødt å dra den langs strømnettet/skjøtekabler (230V), da er god shielding alfa omega. Rett og slett fordi en god/grei (alle?) aktive subwoofere vil filtrere ut all støy og signal over et par hundre hertz uansett. Da er det bedre å legge en del i phonokabler mellom høyttalerforsterkere. Men ja, det er klart du må ha en form for kabel. ^^ Lenke til kommentar
Pop Skrevet 18. august 2014 Del Skrevet 18. august 2014 Og må eg ikkke ha ein subwoffer kabel også? Når jeg sa at jeg ikke så signalkabel i lista di, mener jeg altså kabel mellom kilden din og forsterkeren. Hva skal du ha som kilde forresten? Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 18. august 2014 Del Skrevet 18. august 2014 (endret) Legg heller penger i selve utstyret, ikke kabler. Kjøp forholdsvis billige signalkabler og høyttalerkabler siden det ikke er hørbare forskjeller uansett. Byggekvaliteten kan derimot variere endel, så litt må man betale for dette. Å gi flere hundre kroner pr. meter for kabler er bortkastet lydmessig, men de ser jo sikkert fine ut Endret 18. august 2014 av PL610 Lenke til kommentar
DippyDawg Skrevet 18. august 2014 Del Skrevet 18. august 2014 Spar penger på kabel, og kjøp platespiller i stedet... Lenke til kommentar
restinbobo Skrevet 18. august 2014 Forfatter Del Skrevet 18. august 2014 Og må eg ikkke ha ein subwoffer kabel også? Når jeg sa at jeg ikke så signalkabel i lista di, mener jeg altså kabel mellom kilden din og forsterkeren. Hva skal du ha som kilde forresten? Fikser eg ikkje bare det med ein minijax kabel? Lenke til kommentar
DippyDawg Skrevet 18. august 2014 Del Skrevet 18. august 2014 Har ikke trua på minijack. Bruk kabel med phonokonkakter. Du får kjøpe løse kontakter som du lodder på kabelen selv. Lenke til kommentar
Akse Skrevet 18. august 2014 Del Skrevet 18. august 2014 Ang Vinyl: Hører bare anektdoter, ingen argumenter. "vask ørene" og "skivebom" er ikke akkurat slagkraftige påstander. At dere personlig foretrekker å høre på et medium som ikke klarer å gjengi musikken riktig, og som er full av støy er deres smak, noen foretrekker å kjøre hest og kjerre fremdeles. Men det er fremdeles dårlig lydkvalitet. Det er jo bare ena ett bevis på at Hi-Fi bransjen er like full av følere som alternativbransjen, der placebo og "min egen sannhet" hersker over blindtester og vitenskap Mtp. den opplevelsen du åpenbart har hatt med vinyl, vil jeg gjerne invitere deg til en lyttesession på et ordentlig anlegg med rene LPer. I de fleste tilfeller låter vinyl bedre enn cd, og har ofte bedre lydkvalitet på innspillingene(høyere bitrate og mer dynamikk). Med rene plater og god pickup er det også svært lite støy. En vanlig mp3 er vel fra 96 til 320kbps, mens vinyl ofte kan være på 1500kbps og oppover, avhengig av produsent, årgang og innspilling. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå