Heinseberg Skrevet 28. juli 2014 Del Skrevet 28. juli 2014 Hei. Noen som vet hvordan man lager den blå methen fra Breaking Bad? Oppskriftene som viser hvordan man lager det godteriet på internett bruker kun ting man ikke får tak i Norge. Noen som vet andre ting som kan brukes? Sånn gjøres det i USA: http://www.yumsugar.com/Breaking-Bad-Candy-Recipe-Video-31114650 Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 28. juli 2014 Del Skrevet 28. juli 2014 Det enkleste er sannsynligvis å bestille fra USA. Det finnes garantert nettbutikker som sender til Norge. Lenke til kommentar
Tastaturskriver Skrevet 28. juli 2014 Del Skrevet 28. juli 2014 (endret) Ingen vits å bestille dette fra USA. Det er fire/fem ingredienser du trenger i følge oppskriften:Vann Sukker Sirup (glukosesirup, finnes i større matbutikker ved siden av bakevarene) Blå konditorfarge Smak (kan sløyfes) Av utstyr er det meste standard i de fleste kjøkken. Har du evt. ikke et sukkertermometer, fåes dette kjøpt på Clas el. edit: Har du ikke lagd karameller eller varmet opp sukker før så vær forsiktig. Kan gi svært alvorlige brannskader om du får dette på deg. Endret 28. juli 2014 av tommelfingerregel2 Lenke til kommentar
Heinseberg Skrevet 28. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2014 Ingen vits å bestille dette fra USA. Det er fire/fem ingredienser du trenger i følge oppskriften: Vann Sukker Sirup (glukosesirup, finnes i større matbutikker ved siden av bakevarene) Blå konditorfarge Smak (kan sløyfes) Av utstyr er det meste standard i de fleste kjøkken. Har du evt. ikke et sukkertermometer, fåes dette kjøpt på Clas el. Ok tusen takk!! Det er vel valgfritt om jeg vil legge til smak? Hvis jeg ikke skal spise det? Om det er nødvendig med det, noen forslag? Lenke til kommentar
Tastaturskriver Skrevet 28. juli 2014 Del Skrevet 28. juli 2014 Selvfølgelig skal du spise det Smak er 100% valgfritt. Litt usikker på hva som selges i dagligvare, men søk evt. på nettet etter oppskrift på hjemmelaget sukkerspinn, så finner du lenker til noen sider som selger ulike smakstilsetninger. I youtube-klippet bruker de blåbærsmak. Lenke til kommentar
medlem-165337 Skrevet 28. juli 2014 Del Skrevet 28. juli 2014 What are you guys doing? Even not Heisenberg himself would reveal his dear receipes? Lenke til kommentar
Heinseberg Skrevet 28. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2014 Ingen vits å bestille dette fra USA. Det er fire/fem ingredienser du trenger i følge oppskriften: Vann Sukker Sirup (glukosesirup, finnes i større matbutikker ved siden av bakevarene) Blå konditorfarge Smak (kan sløyfes) Av utstyr er det meste standard i de fleste kjøkken. Har du evt. ikke et sukkertermometer, fåes dette kjøpt på Clas el. edit: Har du ikke lagd karameller eller varmet opp sukker før så vær forsiktig. Kan gi svært alvorlige brannskader om du får dette på deg. Hei nå har jeg fått tak i alt jeg trenger. Også corn sirup! Men et sånt termometer hadde dem ikke. Noen forslag til fremgangsmåte uten det? Eller er det helt nødvendig?? What are you guys doing? Even not Heisenberg himself would reveal his dear receipes? As you can see, I am Heisenberg! Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 28. juli 2014 Del Skrevet 28. juli 2014 (endret) Ingen vits å bestille dette fra USA. Det er fire/fem ingredienser du trenger i følge oppskriften: Vann Sukker Sirup (glukosesirup, finnes i større matbutikker ved siden av bakevarene) Blå konditorfarge Smak (kan sløyfes) Av utstyr er det meste standard i de fleste kjøkken. Har du evt. ikke et sukkertermometer, fåes dette kjøpt på Clas el. edit: Har du ikke lagd karameller eller varmet opp sukker før så vær forsiktig. Kan gi svært alvorlige brannskader om du får dette på deg. Hei nå har jeg fått tak i alt jeg trenger. Også corn sirup! Men et sånt termometer hadde dem ikke. Noen forslag til fremgangsmåte uten det? Eller er det helt nødvendig?? Ja, du trenger et termometer (det har med hvordan sukkeret vil krystalisere seg). Kjøp deg et digital kjøkkentermometer og google deg frem til hvilken temperatur massen må bli. Endret 28. juli 2014 av ahpadt Lenke til kommentar
Tastaturskriver Skrevet 28. juli 2014 Del Skrevet 28. juli 2014 140 grader i følge oppskriften. Pass at termometeret du kjøper klarer å måle så langt btw. Kalles gjerne sukkertermometer, men mange vanlige digitale kjøkkentermometer funker også fint. Lenke til kommentar
The Little Lucid Moments Skrevet 28. juli 2014 Del Skrevet 28. juli 2014 Det beste er nok termometer ja, men er du utolmodig kan du jo prøve en liten dose med øyemål... ta kaldt vann på fingrene, ta en bitteliten (!!!) dråpe mellom pekefinger og tommel, og trekk fra... hvis det lager lange fine tråder er det bra... tror det var sånn det var. Lenke til kommentar
Heinseberg Skrevet 28. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2014 140 grader i følge oppskriften. Pass at termometeret du kjøper klarer å måle så langt btw. Kalles gjerne sukkertermometer, men mange vanlige digitale kjøkkentermometer funker også fint. Hei. Alt funket som det skulle, men det ble ikke stift. Jeg hadde ikke termometer for øyeblikket så er nok derfor. Men får man til å koke væske til 140 grader? Kokepunktet er jo 100 grader?? Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 28. juli 2014 Del Skrevet 28. juli 2014 140 grader i følge oppskriften. Pass at termometeret du kjøper klarer å måle så langt btw. Kalles gjerne sukkertermometer, men mange vanlige digitale kjøkkentermometer funker også fint. Hei. Alt funket som det skulle, men det ble ikke stift. Jeg hadde ikke termometer for øyeblikket så er nok derfor. Men får man til å koke væske til 140 grader? Kokepunktet er jo 100 grader?? Kokepunktet til vann er 100 grader. Sukker kan bli jækla varmt. Lenke til kommentar
The Little Lucid Moments Skrevet 28. juli 2014 Del Skrevet 28. juli 2014 Hei. Alt funket som det skulle, men det ble ikke stift. Jeg hadde ikke termometer for øyeblikket så er nok derfor.Men får man til å koke væske til 140 grader? Kokepunktet er jo 100 grader?? Ikke sukker. Det har ikke noe kokepunkt, men du kan varme det opp til 186 grader før det omdannes til noe annet. Sukrose, altså. Lenke til kommentar
Heinseberg Skrevet 28. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2014 Hei. Alt funket som det skulle, men det ble ikke stift. Jeg hadde ikke termometer for øyeblikket så er nok derfor. Men får man til å koke væske til 140 grader? Kokepunktet er jo 100 grader?? Ikke sukker. Det har ikke noe kokepunkt, men du kan varme det opp til 186 grader før det omdannes til noe annet. Sukrose, altså. Ok takk folkens! Da er det bare å skaffe seg et termometer da. For i oppskriften sier de jo 280 Degres. Blir det 140 grader på norsk da? Lenke til kommentar
Heinseberg Skrevet 28. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2014 Hei. Alt funket som det skulle, men det ble ikke stift. Jeg hadde ikke termometer for øyeblikket så er nok derfor. Men får man til å koke væske til 140 grader? Kokepunktet er jo 100 grader?? Ikke sukker. Det har ikke noe kokepunkt, men du kan varme det opp til 186 grader før det omdannes til noe annet. Sukrose, altså. Ok takk folkens! Da er det bare å skaffe seg et termometer da. For i oppskriften sier de jo 280 Degres. Blir det noe annet på norsk? Lenke til kommentar
The Little Lucid Moments Skrevet 28. juli 2014 Del Skrevet 28. juli 2014 http://www.unitconverters.net/ Lenke til kommentar
medlem-165337 Skrevet 29. juli 2014 Del Skrevet 29. juli 2014 Og så må du huske å vaske kjøkkenet og fjerne alle fluer slik at produktet ikke blir forurenset. Lenke til kommentar
Heinseberg Skrevet 30. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2014 Hei Jeg har gjort alt som oppskriften sier og jeg har termometer og alt. Men det vil ikke stivne! Jeg legger det i folie med resultatet blir bare en gele aktig røre. Hva gjør jeg feil???? Lenke til kommentar
The Little Lucid Moments Skrevet 30. juli 2014 Del Skrevet 30. juli 2014 Kanskje du har hatt termometeret for nærme bunnen av kjelen. Det er jo selvsagt mye varmere der. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 30. juli 2014 Del Skrevet 30. juli 2014 Finnes det ingen andre oppskrifter som er litt mer nøyaktige enn å bruke "cup"? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå