Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Vannskadet på kjøkkengulv

Anbefalte innlegg

Er i ferd med å pusse opp kjøkken i nykjøpt bolig. Opptaget etter at jeg fjernet kjøkkeninnredningen at sponplaten under vasken var vannskadet. Den bulet og var råtten og svart. Tenkte jeg bare skulle fjerne den og legge på en ny, men når jeg fjerner platen viser det seg at det det er en sponplate under der også som ser ut til å være skadet på toppen. Denne platen er på ca 2,5 og ligger under veggen, som også er spon og litt skadet nederst. Spørsmålet er hvordan jeg utbedrer dette lettest mulig. Kan det være en ide å kutte de bitene som er skadet med en sirkelsag og erstatte bare disse?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er i ferd med å pusse opp kjøkken i nykjøpt bolig. Opptaget etter at jeg fjernet kjøkkeninnredningen at sponplaten under vasken var vannskadet. Den bulet og var råtten og svart. Tenkte jeg bare skulle fjerne den og legge på en ny, men når jeg fjerner platen viser det seg at det det er en sponplate under der også som ser ut til å være skadet på toppen. Denne platen er på ca 2,5 og ligger under veggen, som også er spon og litt skadet nederst. Spørsmålet er hvordan jeg utbedrer dette lettest mulig. Kan det være en ide å kutte de bitene som er skadet med en sirkelsag og erstatte bare disse?

post-228865-567445_thumb.jpg

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hva er det under? Kutte og erstatte går find det, men da må ikke skjøter skøtes i løse luften, dvs kutt /ta opp i de naturlige skjøtene eller over støtte over alt unntatt inntill vegg.

Skal det stå kjøkkenskap-ben rett ned på en løs plate vil den svaie.

Evt legge en solid planke over og skru fast til den.

Det er jo uansett under skapene.

Hva ble det til at du gjorde?

Endret av War
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...